تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805330251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رجبی دوانی: دشمن در نفوذ به دنبال نابودی حاکمیت جامعه هدف است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یک مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: آمریکا در پسابرجام دنبال فرصت نفوذ در ایران و ایجاد دفتر اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی است. به گزارش ایسنا، محمدحسین رجبی دوانی در سومین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،‌ اظهار کرد: سخنان اساسی و محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره ریشه در تعالیم الهی و اسلامی دارد،  کلماتی مانند نفوذ، عوام و خواص، نرمش قهرمانانه همه در تعالیم دینی ما ریشه دارد.

وی افزود: نفوذ زمانی از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد که ما در جنگ نبودیم و با دشمن بر سر تحریم منازعه نداشتیم بلکه جنگ سخت و ابعادی از جنگ نرم به‌پایان رسیده بود، نفوذ از طرف دشمن مواقع و ابعاد مختلفی رخ می‌دهد.

این پژوهشگر اسلامی تصریح کرد: نفوذ می‌تواند از سوی دشمن خارجی باشد و دشمن برای اینکه بتواند بر جامعه هدف برتری داشته باشد زمانی که با جنگ سخت به سبب مقاومت مردم و نظام جامع هدف بر حریف مسلط نمی‌شود از طریق نفوذ ورود پیدا می‌کند و هدف خود را از طریق نفوذ پیش می‌برد تا ارکان و پایه حاکمیت را در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی متزلزل کند.

وی یادآور شد: دشمن در نفوذ به دنبال نابودی حاکمیت جامعه هدف است و جامعه هدف را مجبور می‌کند از آرمان‌هایش دست بردارد و آنچه که هدف دشمن است را اجرایی کند، نفوذ در تاریخ اسلام وجود داشته است که با تدابیر هوشمندانه پیامبر خنثی شده است و امروز نیز مقام معظم رهبری هوشمندانه بانفوذ مقابله می‌کند.

رجبی دوانی تصریح کرد: در صدر اسلام پیامبراکرم(ص) دعوت خود را از مکه آغاز کرد و در این میان قریش سیاست‌های گوناگونی جهت جلوگیری از پیشرفت اسلام داشت اما تدابیر هوشمندانه پیامبر آن را خنثی کرد و به‌قدری که آن‌ها تصمیم گرفتن پیامبر0ص) را به قتل برسانند، بنابراین از اوایل اسلام جنگ‌ها و حملات سختی ازجمله ۳ جنگ بزرگ بدر احد و خندق تحمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از این جریانات کافی بود تا اسلام را نابود کند اما اسلام پیروز شد، امروز نیز به گفته مقام معظم رهبری در موقعیت جنگ خندق قرار گرفتیم که استکبار زمانه به سرکردگی آمریکا با ایران‌هراسی و سخت جلوه دادن ایران، می‌خواهد غرب و جهان به‌ظاهر اسلام را به جنگ ما بیاورند.

این پژوهشگر تصریح کرد: اتحادیه عرب به‌صورت یکپارچه علیه ایران به میدان آمده و  رژیم سعودی هم کنفرانس اسلام را با پول خود به جنگ ایران می‌آورد و ایران را محکوم می‌کند، این حرکت در زمان پیامبر (ص) هم بود که با همراهی مردم با پیامبر دشمن ناکام شد وامداد الهی شامل حال مسلمانان شد و سربلند از این عرصه بیرون آمدند.

وی یادآور شد: در نفوذ ۳ مطلب جریان‌شناسی نفوذ، زمینه‌سازان نفوذ و پیامدهای آن باید موردتوجه قرار بگیرد، هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد، افرادی از رژیم طاغوت که جنایات سنگینی انجام داده بودند اعدام شدند، یک عده هم حقشان اعدام بود که عفو کردند و به زندان انداختند، بعد از انقلاب اگر همان افراد پست بگیرند این توهین به انقلاب است.

رجبی دوانی خاطرنشان کرد: امروز از تکفیری‌ها و وهابیان صحبت می‌کنند، این‌ها ریشه درگذشته دارند، علی‌رغم اینکه معاویه نماد نفوذ است، امروز اهل تسنن معاویه را مقدس می‌دانند و این ضربه ناشی از نفوذ است و او را به‌عنوان خلیفه حق پیامبر(ص) می‌دانند.

وی تأکید کرد: داعش بدون دلیل پدید نمی‌آید، القاعده و وهابیت ناشی از این تفکر و نفوذ است، درواقع این پدیده‌ها ناشی از نتایج شوم است، جریان دوم یهود است اگرچه در عرصه سیاسی یهودی‌ها نفوذ نداشتند،  در عرصه فرهنگی نفوذ پیدا کردند و در احادیث دست بردند که پیامد شوم آن تا امروز باقی است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: جریان سوم نفوذ، از داخل پدید آمد افرادی که منافع را درخطر دیدند و راه خود را در نفوذ در حاکمیت پیدا کردند که این موضوع هم سابقه تاریخی دارد و جریان نفاق و منافقان ازاین‌دست نفوذ بوده است.59006
انتهای پیام


یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن