تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798019987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه کتاب عاشورایی افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نمایشگاه کتاب عاشورایی افتتاح شد
نمایشگاه کتاب عاشورایی افتتاح شد مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورایی در مجموعه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورایی عصر پنجم مهرماه با حضور سیدعباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی،  محمدرضا زائری؛ مدیر مجموعه سرچشمه، جواد محقق؛ شاعر، رضا مقدم؛ مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قزلی؛ مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جمعی از نویسندگان و ناشران برگزار شد.

حجت الاسلام زائری در ابتدای این  مراسم با اشاره به اینکه ایده برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورایی از چند سال پیش مطرح بود، گفت: برگزاری جایزه دعبل در حوزه  کتاب‌های عاشورایی این کار را هموارتر کرد؛ در این جایزه، کتاب‌های برتر در موضوع عاشورا و موضوعات مرتبط انتخاب و معرفی شدند. در قدم بعد و برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب های عاشورایی، نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا طراحی شد که در این دوره  80 ناشر  با حدود  2500 عنوان کتاب شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این کتاب‌ها، گروه سنی کودک و نوجوان تا بزرگسال و عناوین تخصصی را دربرمی‌گیرد و مخاطبِ اغلب کتاب‌ها علاوه بر  فعالان عرصه هیئت، سایر گروه‌ها نیز هستند.

حجت‌الاسلام زائری ادامه داد: مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی، همکاری و مساعدت جدی داشتند که در روزگاری که بسیاری از افراد با این نوع کارها به صورت تعارفی برخورد می کنند، این همکاری جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیر مسئول ماهنامه خیمه گفت: یکی از مصیبت‌های این روزهای ما این است که با  گفتن عبارت «ان‌شاءالله»، از انجام کار شانه خالی می‌کنند، همان‌طور که در رابطه با این نمایشگاه نیز چنین شد و  اشخاصی که در ابتدای این طرح ان‌شاءالله گفتند، در نهایت کاری نکردند. اما در همین شرایط،  همکاران معاونت فرهنگی وزیر ارشاد صادقانه و جدی پای کار آمدند.

حجت الاسلام زائری در پایان با اشاره به «بیشتر بودن بودجه فرهنگی شهرداری یک منطقه از کل بودجه  معاونت فرهنگی و یا بیشتر بودن بودجه فرهنگی یک بانک از کل بودجه وزارت ارشاد» اظهار کرد: متأسفانه مشخص نیست که در حوزه فرهنگی چه کسی سهیم است و این فرهنگ دست چه کسی است؟ در حالی که وقتی مشکلی در حوزه کتاب و یا سایر حوزه‌های فرهنگی به وجود می‌آید، همه انتقادها به سوی وزارت ارشاد است.

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا گفت:  هیچ فرصتی به اندازه عاشورا و محرم بی‌بدیل نیست؛ چرا که طی 14 قرن، علاقه‌مندی به امام حسین(ع) تداوم  داشته است. این فرصتی تاریخی است که باید آن را قدر دانست.

او  با اشاره به اهمیت موضوع عاشورا گفت: محرم و عاشورا امکان و فرصتی را برای برقراری ارتباط با مکان‌های دینی ایجاد می‌کنند. مکان دینی اهمیت زیادی در تدین و حفظ دیانت دارد.  همچنین این ماه همبستگی اجتماعی در سطح کلان و جزئی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که محرم و امام حسین(ع) برای نهادهای مدنی فرصت‌سازی کرده است. به این معنی که از طریق محرم و عاشورا به تشکل‌ها و نهادهای مدنی رسیده‌ایم. سهمی که محرم و عاشورا در کارهای عام المنفعه داشته، باید اوج بگیرد و گسترش یابد. مردم به امام حسین(ع) عشقی دارند که از مال خود هم خواهند گذشت.

صالحی در ادامه به کارکرد محرم در اعتلای ادبیات و هنر دینی اشاره کرد و گفت: محرم و عاشورا، فضا را برای اعتلای ادبیات و پژوهش فراهم آورده است به طوری که اگر ما بخواهیم از ادبیات دینی صحبت کنیم، دو مؤلفه محرم و عاشورا جزو هسته مرکزی آن معرفی می‌شوند. این فرصت متمایزی برای شور دینی و عواطف انسانی است. در این برج و باروی زمخت، باید دل هم وجود داشته باشد و این ظرفیت در ماه محرم و عاشورا وجود دارد که انسان مدرن بتواند  از این فرصت‌ها برای صیقل دادن روح و دل خود بهره ببرد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآور شد: محرم  فرصتی برای انسان بودن است و اگر با این نگاه به محرم و عاشورا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که باید محرم و عاشورا زنده بمانند. عاشورا با شب چله متفاوت است و  نباید آن را در شکل آئینی، محدود و کوچک کنیم.

او با اشاره به پروژه‌های فرهنگی چون ماهنامه خیمه، پژوهش‌های اجتماعیِ منتشر شده در انتشارات خیمه و  جایزه دعبل گفت: مشخص است که فکر و ایده‌ای واحد در پس همه این برنامه‌هاست و نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا نیز حلقه‌ای از این زنجیره است. امیدواریم این سلسله از طرح های فرهنگی فهمی درست از محرم و عاشورا برای جوامع اسلامی و تشیّع فراهم ‌سازد.

نمایشگاه کتاب عاشورایی از 5 تا 11 مهرماه از ساعت 10 تا 20 فعالیت می‌کند و بازدید برای عموم آزاد است.

در بین ناشران فعال در این نمایشگاه می‌توان از خیمه، آرام دل، احسن، امیرکبیر، اطلاعات، دارالحدیث، دلیل ما، جمهوری، دفتر نشر معارف، تهذیب، کمال اندیشه، طوبای محبت، صدرا، قدیم الاحسان، بوستان کتاب قم، وزیر، وحدت‌بخش، نگاه آشنا و هلال نام برد.

منبع: ایسنا


95/7/6 - 08:36 - 2016-9-27 08:36:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن