تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821210956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام گذشت از قاتل به احترام فرا رسیدن ماه محرم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اعلام گذشت از قاتل به احترام فرا رسیدن ماه محرم
پسر جواني كه هشت سال قبل در جريان اختلاف مالی ‌ مرتكب قتل شده بود، دو روز قبل از اجرای حکم قصاص به احترام فرارسیدن محرم ‌از مجازات مرگ فاصله گرفت.


به گزارش خبرنگار ما، 17 آذرماه سال 88 بود كه مأموران پليس تهران از مرگ مشكوك پسري به نام فرشاد در بيمارستان هفت‌تير با خبر و در محل حاضر شدند. بررسي‌ها نشان داد كه فرشاد با ضربه چاقو به سفيد رانش مجروح و بعد از انتقال به بيمارستان فوت شده است. پدر مقتول گفت: عامل حادثه پسري به نام كاميار است. او توضيح داد همراه پسرم سوار بر خودروي پرايد در حال عبور بوديم كه كاميار راهمان را بست. وقتي از ماشين پياده شديم، شروع به فحاشي كرد. بعد هم با چاقو ضربه‌اي به پاي پسرم زد كه مجروح شد. كاميار بعد از حادثه فرار كرد و من پسرم را به بيمارستان منتقل كردم. پزشكان بعد از معاينه گفتند كه به علت شدت خونريزي فوت شده است. حالا هم از او شكايت دارم.

با اطلاعاتي كه شاكي در اختيار پليس گذاشت، مأموران موفق به بازداشت كاميار شدند. او در اولين بازجويي‌ها به جرمش اعتراف كرد و در شرح ماجرا گفت: از مدتی قبل بر سر فروش یک موتور با مقتول اختلاف داشتم و بارها عليه هم شكايت كرده بوديم. روز حادثه با پدرم مقابل خانه ايستاده بودم كه متوجه شدم فرشاد و پدرش با سواري پرايد در حال عبور هستند. من و پدرم راهشان را سد كرديم و بعد با هم درگير شديم كه حادثه اتفاق افتاد.
متهم در جريان بررسي‌هاي بعدي هم به قتل اعتراف و صحنه جرم را هم بازسازي كرد. با كامل شدن تحقيقات، بازپرس او را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و كيفرخواست عليه فرشاد صادر و پرونده در شعبه 74 وقت دادگاه كيفري استان تهران بررسي شد.

فرشاد در جلسه محاكمه از اولياي دم درخواست گذشت كرد و گفت: قبول دارم كه با مقتول درگير شدم، اما فکرش را هم نمی‌کردم با ضربه‌ای که به  او زدم، کشته شود.  دفاعيات او از سوي هيئت قضايي پذيرفته نشد و رأي قصاص عليه متهم صادر شد. با اعتراض متهم رأي دادگاه در شعبه هفتم ديوان عالي كشور بررسي شد و مهر تأييد خورد. بعد از آن بود كه تشريفات اجراي حكم قصاص انجام شد و متهم در یک قدمی  طناب دار قرار گرفت. در حالي كه متهم قرار بود سحرگاه چهارشنبه قصاص شود، اولياي دم روز گذشته با حضور در شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي اعلام گذشت كتبي خود را به قاضي دشتبان، سرپرست اجراي احكام ارائه كردند.  پدر مقتول گفت من و همسرم آرزو داشتيم تا پسرمان را در لباس دامادي ببينيم. داغ او براي ما خيلي سخت بود به خاطر همين اصرار به اجراي حكم قصاص داشتيم. مدتي قبل بود كه بالاخره تاريخ اجراي حكم مشخص شد. در اين مدت واحد صلح و سازش جلسات بسياري هم برگزار كرد و از من خواستند تا از متهم اعلام گذشت كنيم. گفتند كه متهم در زندان توبه كرده و پشيمان است، اما ما خواسته‌اي جز قصاص او نداشتيم.  وي ادامه داد: چند روز قبل به ما اعلام شد مراسم قصاص قرار است كه سحرگاه چهارشنبه برگزار شود، در چنين شرايطي بود كه من و همسرم تصميم گرفتيم به خاطر ايام محرم و به احترام سالار شهيدان بدون هيچ شرطي از قصاص او گذشت كنيم. اميدواريم كه او بعد از آزادي به سمت كارهاي خلاف نرود.
 

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن