تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820209517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير كشور: 1000 شهرداري در كشور مشكل مالي دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير كشور: 1000 شهرداري در كشور مشكل مالي دارند
حدود هزار شهرداري شهرهاي كوچك گرفتار مشكلات مالي هستند. در شهرهاي بزرگ نيز اگر شهرداري‌ها چنين مشكلي را كمتر دارند منابع مالي خود را از راه صواب جمع نمي‌كنند!
وزير كشور با حضور در برنامه تلويزيوني پايش كه پيرامون معضل حاشيه‌نشيني برگزار شد در پاسخ به اين سؤال كه آيا شهرداري‌ها مي‌توانند مديريت امور حاشيه‌نشيني را برعهده بگيرند و به اين مناطق امكانات لازم را بدهند، گفت: شهرداري‌ها در شرايط كنوني تنها با نگاه خدمات‌رساني صرف شناخته مي‌شوند. در حال حاضر حدود هزار شهرداري شهرهاي كوچك گرفتار مشكلات مالي هستند.

در شهرهاي بزرگ نيز اگر شهرداري‌ها چنين مشكلي را كمتر دارند، منابع مالي خود را از راه صواب جمع نمي‌كنند. بايد در اين حوزه اقدامات اساسي انجام شود لذا در همين مسير براي اولين بار در دولت يازدهم كميسيون كلانشهرها ايجاد شد تا در آن دستورالعمل‌ها و لايحه‌هاي مناسب تهيه شود.  عبدالرضا رحماني فضلي افزود: دو لايحه درآمد پايدار براي شهرداري‌ها و لايحه مديريت يكپارچه شهري تهيه شده كه با تصويب اين دو لايحه مي‌توان اقدامات مؤثري را براي شهرداري‌ها انجام داد. اگر خواستار دخالت شهرداري‌ها در امر حل معضلاتي نظير حاشيه‌نشيني هستيم بايد ابتدا اختيارات لازم را به همراه منابع مالي به شهرداري‌ها بدهيم و از همه مهم‌تر بايد مردم در امر كمك به شهرداري‌ها براي اين توانمندسازي كمك كنند.

وي همچنين با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي به عنوان يك تهديد داخلي تأكيد كرد: نگران تهديدات خارجي نيستيم، بلكه تهديد اصلي در امور داخلي است.
رحماني‌فضلي گفت: آسيب‌هاي اجتماعي موضوعي ميان‌بخشي است و حل آن نيازمند همكاري همه دستگاه‌ها و به ويژه مردم است. شوراي اجتماعي كشور كه ۲۴ دستگاه عضو آن بودند به دلايل مختلف در گذشته نتوانست اهداف تعيين شده را محقق كند. بر همين اساس لازم ديده شد در آن بازنگري انجام شود.





تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن