تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803324459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه روابط اقتصادي با عمان در دستور کار قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توسعه روابط اقتصادي با عمان در دستور کار قرار گیرد
توسعه روابط اقتصادي با عمان مـي‌تـواند ما را در واردات ارزان‌تر و صـادرات محصولات به قـاره امـريكا و جذب سرمـايـه‌هـاي خـارجي كمك كنـد.
رئيس اتاق مشترك ايران و عمان با اشاره به رفع موانع چهارگانه رواديد، خطوط كشتيراني، پروازهاي مستقيم و روابط بانكي در گفت‌و‌‌گو با «جوان» افزود: اگر دولت در حوزه توسعه روابط اقتصادي كمتر دخالت و موانع را تسهيل كند، بدون شك روابط با عمان اهداف امنيت و بهبود روابط سياسي بين كشورهاي منطقه را نيز محقق خواهد كرد. محسن ضرابي با بيان اينكه بندر صحار و تسهيلات عمان قابل رقابت با امارات و بندر جبل‌علي است، گفت: با همكاري تجاري عمان مي‌توان به بازارهاي بيشتر قاره امريكا و با هزينه كمتري دست يافت و اقلامي مانند زعفران و فرش ايراني را راحت‌تر عرضه كرد و ما حتي مي‌توانيم با استفاده از تعرفه صفر درصد تجاري عمان با كشورهاي مختلف براي دسترسي به بازار كشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس و صادرات به كشورهايي نظير سنگاپور و امريكا بهره ببریم.

ضرابي در پاسخ به اين سؤال «جوان» كه تجار معمولاً به دنبال كسب سود هستند و استفاده از بندر صحار در قياس با جبل‌علي اصلاً داراي مزيت رقابتي هست يا نه‌؟ گفت: اين بندر براي ورود كشتي‌هاي بزرگ حتماً با‌صرفه‌تر از بندر دوبي است. وي با اشاره به فعاليت مشترك خودرو‌سازي عمان و ايران خاطر نشان كرد: اين موضوع تنها بخش كوچكي از مبادلات و فعاليت‌هاي اقتصادي ميان اين دو كشور است و مي‌توان مبادلات تجاري را در كمتر از دوسال به بيش از 4 ميليارد دلار رساند. بنابراين گزارش همچنين ضرابي ديروز در نشست خبري اتاق مشترك ايران و عمان اظهار كرد: اولين خط كشتيراني مسافربري ايران و عمان توسط مقامات وزارت صنعت ايران و همتايان عماني راه‌اندازي مي‌شود. وي گفت: اگر بتوانيم شركاي خوبي براي شركت‌هاي عماني پيدا كنيم و نمايشگاه به درستي مديريت شود 80 شركت عماني مشتاق به همراه شركايشان در نمايشگاه تهران حضور پيدا خواهند كرد که مي‌تواند گام مؤثري در جذب سرمايه باشد.
رئيس اتاق مشترك ايران و عمان گفت: اولين خط كشتيراني مسافربري ايران و عمان از بندر‌عباس و قشم به مقصد عمان راه‌اندازي مي‌شود كه افراد مي‌توانند بدون دريافت ويزا از مناطق بندر‌عباس و قشم به خصب عمان رفته و مدت 15 روز در آنجا اقامت كنند.

ضرابي گفت: به دليل مشكلاتي كه در شرايط فعلي براي افزايش سطح روابط خود با كشورهاي عربي داريم و برخي از اين كشورها تحت فشار و تطميع برخي كشورهاي ديگر روابط خود را با ايران كاهش داده‌اند، مي‌توان از ظرفيت عمان براي صدور محصولات خود به كشورهاي حاشيه خليج‌فارس استفاده كرد. رئيس اتاق مشترك ايران و عمان در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به برگزاري اولين نمايشگاه اختصاصي عمان در ايران با نام اوپك گفت: در اين نمايشگاه كه از  تاريخ پنجم تا 9 مهر ماه سال جاري برگزار مي‌شود، مقامات وزارت صنعت ايران با همتايان عماني خود ديدار مي‌كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن