تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806949173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گودبرداری نسنجیده؛ علت ترک‌ و شکاف‌های عمیق در کاخ صاحبقرانیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: معاون وزیر راه وشهرسازی: گودبرداری نسنجیده؛ علت ترک‌ و شکاف‌های عمیق در کاخ صاحبقرانیه ایلنا: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه گودبرداری اطلس مال آسیب های جدی به کاخ صاحبقرانیه وارد آورده است، گفت: مناطقی در مجاورت گسل قرار دارند باید مورد توجه جدی دستگاه های مجری قرار بگیرد.
گودبرداری نسنجیده؛ علت ترک‌ و شکاف‌های عمیق در کاخ صاحبقرانیه

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در باره ارتباط گودبرداری ۴۰ متری پروژه اطلس‌مال بر آسیب‌هایی که به کاخ صاحبقرانیه در منطقه نیاوران وارد آورده است گفت: بازدیدهایی از محل داشتیم هم از کاخ صاحبقرانیه که متاسفانه با مشکلات عمده‌ای مواجه شده و ترک‌ها و شکاف های عمیقی در آن ایجاد شده که بازدید عمومی را مختل کرده و در عین حال آسیب‌های جدی به بنای تاریخی وارد آورده است. همچنین بازدیدهایی از پروژه اطلس مال هم داشتیم که با فاصله بیش از ۴۰۰ متر از کاخ قرار دارد و گود بیش از ۴۰ متری در آن محل ایجاد شده است که باعث شده برای آن مشکلاتی ایجاد شود و نیاز به تحقیقات جدی تر و بیشتری را می‌طلبد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نقشه گسل‌های شهر تهران که به تصویب رسید نشان داد کاخ نیاوران زیر گسل زلزله قرار دارد و این یک واقعیت طبیعی است. علاوه بر آن پدیده فرونشست در تهران دو مخاطره‌ای هستند که به شدت این شهر را تهدید می‌کنند و باید مناطقی که گسل زلزله دارند مورد توجه جدی دستگاه های مجری قرار بگیرد. رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با وضعیتی که در برخی مناطق تهران وجود دارد اگر بخواهیم مجموعه اقداماتی همچون مترو و گودبرداری را نیز خودمان در سطح شهر با نام توسعه انجام دهیم به جریان مخرب سرعت بخشیده ایم. به همین دلیل ضرورت دارد تا توسعه هایی را که مدنظر است به نحوی انجام دهیم که مخاطرات اضافه نشوند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بحث رژیم هیدرولیکی بحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: با توجه به جنس لایه‌های خاک در تهران که لایه‌های جوان آبرفتی و با چسبندگی کم است باید به بحث فرونشست‌ها و گودبرداری‌ها توجه جدی شود و کارها به شیوه ای با نام توسعه انجام شود که خطرات کمی را برای آینده شهر رقم بزند. شکرچی‌زاده حادثه خیابان پیامبر و فرونشست زمین در آن منطقه را از جمله اتفاقاتی دانست که بدون توجه به جنس خاک در منطقه رخ داد. وی گفت: برای احداث پارکینگ کوروش که حدود ۳۰ متر عمق داشت مسیر دو قنات تغییر کرد. در حالیکه پروژه اطلس‌مال گودبرداری ۴۰ متری دارد و به مراتب خطرات بیشتری را برای محیط پیرامون خود ایجاد خواهد کرد. وی مترو و ایجاد خطوط آن در زیر زمین را موارد حساسی دانست که باید مورد توجه مسئولان مترو باشد و باید در مورد آن مترو پاسخگو باشد. شکرچی‌زاده گفت: اتفاقی که در خیابان پیامبر افتاد نزدیک مترو است. اگرچه شهرداری ‌می‌گوید که ربطی به او ندارد اما بالاخره حفره‌هایی ایجاد شده که باعث تغییراتی در سطح زمین شده است. شکرچی‌زاده تصریح کرد: مورد درخواست ما این است که فعالیت‌های توسعه شهری اعم از عملیات مترو و گودبرداری‌های با عمق زیاد با توجه به حساس بودن منطقه تهران و مخاطرات دیگری که به طور طبیعی وجود دارد با نهایت دقت و توجه به ضوابط و قوانین باشد. همچنین، برداشت ما این است که اگر حتی پروژه اطلس مال هم نبود در منطقه نیاوران به دلیل انکه درست در لبه گسل است ممکن بود و هست که حوادثی را برای کاخ صاحبقرانیه ایجاد کند اما گودبرداری‌هایی نظیر گودبرداری ۴۰ متری اطلس‌مال در نزدیکی محل می‌تواند تشدید کننده زمین لغزش و آسیب‌های جدی به منطقه شود.  

۱۳۹۵/۰۷/۰۵ ۱۱:۳۴:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن