تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820958629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 3300 بیکار از تامین اجتماعی کرمانشاه حقوق می‌گیرند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
بیمه بیکاری
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: سالانه 3300 بیکار از تامین اجتماعی استان حقوق می‌گیرند. به گزارش ایسنا، کیومرث فلاحی در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور و خاورمیانه دانست که بیش از 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش آن هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان بار درمان و بیمه 42 میلیون نفر را از دوش دولت برداشته است، اظهار کرد: دولت با تمام نیرویی که دارد فقط درمان و بیمه 38 میلیون نفر را بر عهده دارد. به علاوه تامین اجتماعی هیچ باری به دولت وارد نمی‌کند و برعکس سایر صندوق‌های بازنشستگی است که بار آنها به دوش دولت است.

فلاحی با بیان اینکه دولت یکی از شرکای مهم تامین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: دولت باید سالانه سه درصد از حقوق بیمه شدگان را به تامین اجتماعی بپردازد، اما این مهم طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار نگرفته است. اکنون بدهی دولت به تامین اجتماعی در این بخش حدود 100 هزار میلیارد تومان است. خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بخش کمی از این بدهی پرداخت شده که اگرچه بسیار کم است، اما رویه خوبی را بنا نهاده و امید داریم دولت برای پرداخت این بدهی بودجه‌ای را پیش‌بینی کند.

وی یادآور شد: موضوع دیگر، نگاه متفاوت دولت به تامین اجتماعی است که فکر می‌کند چون روی پای خود ایستاده نیازی به کمک ندارد و زمانی باید به آن کمک کرد که در حال سقوط باشد. موضوع دیگر در استان کرمانشاه این است که نگاه مردم به بیمه تامین اجتماعی همانند نگاه به یک کالای لوکس است، نه یک کالای ضروری و همین امر از سهم جمعیت تحت پوشش کم می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان، کمبود نقدینگی و سرمایه‌گذاری در کرمانشاه را از دیگر عوامل اثرگذار بر جمعیت کم تحت پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه دانست. سازمان تامین اجتماعی از بزرگترین و پرمراجعه‌ترین سازمان‌های استان است. در ماه 400 هزار نفر به شعب و بخش درمان تامین اجتماعی مراجعه دارند. البته خوشبختانه با ارائه خدمات الکترونیکی این تعداد را 100 هزار بار در سال کاهش دادیم و تعداد مراجعات امسال  ماهانه به 300 هزار بار خواهد رسید. گردش مالی سالانه این سازمان در استان نیز حدود 2000 میلیارد تومان است.

وی، جمعیت کنونی تحت پوشش این سازمان در استان را 760 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 245 هزار نفر بیمه شده اصلی و 40 هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته هستند. فقط در سال 94، حدود 4300 نفر به بازنشستگان و مستمری بگیران ما اضافه شد و این در حالیست که در خرداد 95 نسبت به خرداد 94، رشد سه درصدی بیمه شدگان را داشتیم.

فلاحی، تعداد بیکارانی که در استان ماهیانه حدود چهار میلیارد تومان حقوق از تامین اجتماعی می‌گیرند را 3300 نفر اعلام کرد.  وی افزود: در استان 24 هزار کارگر ساختمانی، 10 هزار قالیباف و 33 هزار راننده بیمه شده هم داریم.

فلاحی از مهمترین اقداماتی که در حوزه تامین اجتماعی در دست انجام است هم یاد کرد و گفت: قرار است برای اولین بار در استان شعب مکانیزه ایجاد کنیم که از بروکراسی اداری و سیستم مراجعه به اتاق کارمندان و پشت درماندن مردم می‌کاهد. این شیوه کمک می‌کند خدمان نوین در حوزه تامین اجتماعی به مردم ارائه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه همچنین از راه‌اندازی بازرسی هوشمند از کارگاه‌ها خبر داد و گفت: هدف این موضوع کاهش تضییع حقوق کارگران و جلوگیری از فرار بیمه‌ای است. در این شیوه امکان تخلف و یا صرف نظر کردن بازرس از تخلفات وجود ندارد. قرار است امسال  60 هزار مورد بازدید از کارگاه‌ها با این روش انجام شود. همچنین برنامه داریم پرونده‌های کاغذی تامین اجتماعی را الکترونیکی کنیم که با این کار در کل کشور 36 هزار مترمربع فضا که توسط این پرونده‌ها اشغال شده آزاد می‌شود.

وی از برقراری بیمه ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد و تصریح کرد: قرار است ایرانیانی که در سایر کشورها خصوصا کشور عراق ساکن هستند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از بخشودگی جرائم کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی و همچنین دفاتر روزنامه‌ها که خوش‌حساب و البته فعال هستند نیز خبر داد.

به گفته این مسئول، جرایم بخش قابل توجهی از بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد و افرادی که همه بدهی خود را یکساله قسط‌ بندی کنند از بخشودگی 100 درصد جرائم برخوردار خواهند شد.

وی، راستی آزمایی و پایش 20 هزار کارگر ساختمانی و 12 هزار قالیباف را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: افرادی داریم که بابت بیمه قالیبافی هر ماه 210 هزار تومان از دولت یارانه می‌گیرند، اما قالیباف واقعی نیستند و حق آنها نیست که از این یارانه برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را از دیگر مواردی دانست که قرار است تامین اجتماعی با جدیت دنبال کند.

وی به بیمه شده‌ها توصیه کرد، نسبت به خرید حق بیمه سربازی خود نیز اقدام کنند.

فلاحی افزود: همچنین مقرر شده دوران سربازی و بسیجی جبهه نیز به عنوان بیمه سخت و زیان آور حساب شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه به بار بزرگ واحدهای صنعتی تعطیل و راکد بر تامین اجتماعی هم اشاره کرد که باعث می‌شود به جمعیت بیکار تحت پوشش بیمه بیکاری اضافه شود و افزود: با این وجود ما تا جایی که توانستیم این واحدها را حمایت کردیم و حتی یک واحد هم در استان توسط تامین اجتماعی تعطیل نشده است، حتی یک کارگاهی که یک نفر نیرو دارد.

فلاحی با تاکید بر اینکه معضل طلاق‌های سوری همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در این روند زوجین از هم طلاق می‌گیرند تا از حقوق و مزایا برخوردار شوند، اما همچنان با هم زندگی می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص پرداخت کمک هزینه بلاعوض ازدواج نیز تاکید کرد: این کمک هزینه فقط به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که دو سال قبل از تاریخ عقد سابقه بیمه دارند و حداقل دریافتی کمک هزینه آنها نیز 812 هزار تومان است. سال گذشته به 1514 نفر این کمک هزینه را پرداخت کردیم که رقم آن بیش از 14 میلیارد تومان بود.
 
انتهای پیام


شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن