تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832862321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقاشی که در جنگ مرد و جادوگروار به زندگی بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: آشنایی با صاحبان غربی آثار در موزه هنرهای معاصر؛ /6/ نقاشی که در جنگ مرد و جادوگروار به زندگی بازگشت
نقاشی که در جنگ مرد و جادوگروار به زندگی بازگشت

خود را رها می‌گذاشت تا از هر چیز تأثیر بپذیرد. تأثیرها را می‌پذیرفت، بعد آن‌ها را به هم می‌آمیخت، و همین‌طور ادامه می‌داد. نتیجه: آشفتگی در ذهن. همین‌طور در نقاشی. چشم‌هایش با هرچه می‌دید سرمست می‌شد؛ بعد با گزیده‌طلبی بیشتر، عاشق ون گوگ شد، عاشق گویا، سورا، ماتیس، ماکه، کاندینسکی... به گزارش خبرنگار ایلنا، مکس ارنست دوم آوریل 1981 در غرب آلمان متولد شد. در دانشگاه بن به تحصیل فلسفه و روانشناسی پرداخت و بی‌آنکه درس نقاشی خوانده باشد، نقاشی را آغاز کرد. ضمن دیداری از پاریس در ۱۹۱۳، با نوگرایانی چون دلند، ماکه، آپولینر، و آرپ آشنا شد و همراه آنان نمایشگاه «دار و دسته عجائب» را برگزار کرد. در زمان جنبش دادای برلین، جنبش دادائیستی مشابهی در کلن زیر نفوذ شخص عجیبی چون ماکس ارنست جریان داشت. او که بسیار تحت تاثیر جنگ جهانی اول بود درباره خود نوشت: «ماکس ارنست در اول اوت ۱۹۱۴ مُرد. در ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ در قالب جوانی که می‌خواست جادوگر شود و اسطوره کانونی عصر خویش را پیدا کند، به زندگی بازگشت.» بعد از جنگ و در سال 1919 رهبری گروه دادای کلن را برعهده‌ گرفت. پس از برگزاری نمایشگاهش در سال 1920 با برتون متحد شد. برتون تلاش‌های زیادی در جهت گسترش نظریه سورئالیستی خودکاری (اتوماتیسم) داشت و معتقد بود هنر وسیله ابراز حالات خیالی و رویایی است. ماکس ارنست خود را به عنوان نقاشی جوان چنین توصیف می‌کرد، نقاشی با شور و شوقی چندگانه. او تابلویی با عنوان "به صلیب‌کشی" (1913) را کشید که با سبک‌باری آشکار مهارت «دانشجویی هوشمند،» استعداد زودرس ارنست را تثبیت کرد، و با درآمد فروش آن به نخستین سفرش به پاریس رفت. اما این نقاشی به چیزی بیش از آگاهی هنرمند از شیوه‌پردازی‌های (mannerisms) مرسوم آوانگارد گواهی می‌داد. تابلوی به صلیب‌کشی همچنین گواه وابستگی ارنست به زادگاهش، راینلند، و نیز الهام گرفتن از مجموعه‌های هنری بسیار غنی کلن است. نقاشان اکسپرسیونیست اغلب از نقاشی‌های قرون وسطای آلمان و عصر رنسانس الهام می‌گرفتند، همچنان که در روایت‌های ارنست شمایل به صلیب‌کشی در کلیسای آیزنهایم اثر گرونوالد (حدود 16-1512) دیده می‌شود. اصرار بر شمایل‌نگاری مذهبی سنتی در میان آوانگاردهای آلمانی پیش از سال 1914، با تجربه جنگ جهانی اول نمود بیشتر یافت، زیرا این وام‌گیری تاریخی و فرهنگی به وسیله‌ای برای اظهارنظر درباره تجربه کنونی تبدیل شد، خواه برای تأکید نهادن بر سرشت دردانگیز زندگی روزانه، خواه برای فراتر رفتن از آن. ارنست در سال 1924 به سورئالیست‌ها پیوست و به همراه آنان نمایشگاهی را برپا کرد. او رفته رفته به یکی از چهره‌های برجسته و پر اثر جنبش سوررئالیسم تبدیل شد، با این همه، هیچ تغییر مهم و نظرگیری در ماهیت و جهت‌گیری کار او صورت نگرفت. بخش مهم آثار ارنست را کلاژ تشکیل می‌داد و شاید برخی بگویند که علاقهٔ وی به این نوع کار ناشی از فقدان آموزش نقاشی‌اش بوده‌است. ولی ارنست بین سال‌های ۱۹۰۹و ۱۹۱۹ تابلوهای زیادی با سبک‌های مختلف کشید که بازتابندهٔ آشنایی هرچه بیشتر وی با نقاشی مدرن بودند. برخی از این تابلوها، به ویژه آبرنگ‌های ماهی و پرندهٔ سال ۱۹۱۷، به نحو فوق‌العاده روشنی، کارهای پخته‌تر سوررئالیستی بعدی او را وعده می‌دهند. با این همه، بهره‌گیری خاص از تصاویر و نقش‌های حاضر آماده، رفته رفته وجه مشخصهٔ کار او شد.  او در سال 1941 به نیویورک مهاجرت کرد و پس از پایان جنگ دوم جهانی بیشتر اوقات خود را در فرانسه و کالیفرنیا می‌گذراند و این درحالی‌ بود که از سال 1949 به بعد بیش از پیش آثارش تغزلی و انتزاعی ‌شد. ارنست همچنین آثاری در جنبش‌های سورئالیسم و دادائیسم آثاری در زمینه مجسمه نیز داشت و کتابی را تحت عنوان زندگی غیررسمی مکس ارنست در سال 1961 تالیف کرد.  ارنست در اول اکتبر سال 1976 درگذشت.  از این هنرمند اثری باعنوان «تاریخ طبیعی» در اندازه 232 * 354 cm که در سال 1923 کشیده شده در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.
10

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11






۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۰۸:۴۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن