تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814567327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیاتی جدید از سریال نویسنده «بازی تاج و تخت»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری صبا: اگر اخبار را دنبال کرده باشيد حتما فهميده‌ايد که يونيورسال، کمپاني سازنده «آقاي روبات» حق ساخت مجموعه‌ايي تلويزيوني از کتاب‌هاي وايلد کاردز را خريداري کرده است.

بهتر است بدانيد که وايلد کاردز مجموعه‌اي درگيرکننده و مرتبط از رمان‌هايي است که در آن‌ها فصول جداگانه يا داستان‌هاي کوتاه در بستر داستاني يا گروه کاراکترهاي مشترک اتفاق مي‌افتند و روايتي خطي را از شروع تا پايان تعريف مي‌کنند. گرچه اين فصول جداگانه هرکدام از نقاط ديد متفاوت و با سبکي خاص نوشته شده‌اند.


جزئیاتی جدید از سریال جدید نویسنده «بازی تاج و تخت»



وايلد کاردز چيست؟

خوب شد پرسيديد. داستان از 15 سپتامبر 1946 شروع مي‌شود، زماني که يک ويروس بيگانه بر فراز آسمان منهتن رها مي‌شود. در اين نقطه با شيوع بيماري در سراسر جهان، تاريخ داستان از تاريخ واقعي ما جدا مي‌شود. 90 درصد جمعيت جهان به شکل وحشتناکي از بين مي‌روند، درحالي که 9 درصد باقيمانده به موجوداتي به اسم جوکرها تغيير مي‌يابند که هرکدام به وضعيت فيزيکي نامتناسب ويژه‌اي دچار شده‌اند. 1 درصد خوش‌شانس باقيمانده هم به قدرت‌هاي فراواقعي دست‌ پيدا مي‌کنند و به آس‌ها شهرت مي‌يابند.

ما داستان قهرمانان و خبيث‌هاي گوناگوني را دنبال مي‌کنيم. در پيچ‌هاي داستاني مختلف شاهد تغيير دنيا درکنار کاراکترهايش هستيم. در عوض توقف‌ها، سرآغازها، بازسازي‌ها، نوسازي‌ها و اتفاقات هيجان‌انگيز در داستان ما شاهد بزرگ شدن کاراکترها، مرگ‌ آن‌ها و تغيير ديدگاه‌هاي آن‌ها در حين حرکت روبه‌آينده جهان هستيم.

اين مجموعه رمان که در سال 1987 منتشر شد تا امروز به 22 کتاب و 5 داستان کوتاه رسيده است. کتاب 23ام نيز همين ماه منتشر خواهد شد. کميک‌بوک‌ها و بازي‌ها و کتاب‌هاي صوتي اين مجموعه هم در دسترس هوادارانش قرار گرفته است.

و خالق آن جرج آر.آر مارتين است؟

چه کس ديگري در ژانر فانتزي شبيه به او سراغ داريد؟ او اين مجموعه را به همراه مليندا اسنادگرس خلق کرده و خودش بطور مستقل فصلي در کتاب ندارد بلکه به کار ويراستاري آثار نويسندگان فانتزي، علمي تخيلي و فراتر از آن پرداخته است.

نويسندگان ديگر

فهرستي با حضور پل کورنل، پت کاديگن، راجر زلزني فقيد، چري پريست، کريستفور رووي و بسياري ديگر.

نکته حاشيه‌اي: در سال 1987، يک نويسنده جوان ايده‌اي را با مارتين درميان گذاشت که درباره يک کاراکتر که در دنياي خواب و رويا زندگي مي‌کند بود. مارتين به دليل نبود اعتبار و شهرت در اين نويسنده پيشنهادش را نپذيرفت. مرد جوان هم ايده‌اش را جاي ديگري برد اما متاسفانه از آن روز هيچ خبري درباره نيل گايمن شنيده نشده است. اميدواريم حالش خوب باشد.

کاراکترها

شايد به اندازه سوپرمن، بتمن يا ددپول معروف نباشند، اما کاراکترهاي زيادي در جهان وايلد کاردز وجود دارند، ازجمله...

Astronomer: رهبر گروهي متشکل از آس‌ها و جوکرها مشهور به فراماسون‌هاي مصري که قصد سلطنت بر جهان را دارند. او کله‌اي داغ از افکار انتقام‌جويانه دارد.

Black Shadow : يک پارتيزان آس که مي‌تواند با جذب نور نامرئي شده و البته با استخراج گرما از بدن خود به هيپوترمي دچار شود. او همچنين خاصيت چسبندگي بر روي ديوار را دارد اما از تمام توانايي‌هاي يک عنکبوت برخوردار نيست.

Captain Trips : دکتر مارک ميدوس، يک متخصص بيوشيمي (فکر کنيد ترکيبي از هنک مک‌کوي ايکس-من و نيل در «جوان‌ها»). او از داروها و مواد مخدر براي دگرگوني به اشکال ديگر با توانايي‌هاي مخصوص به خود استفاده مي‌کند.

Deadhead: او مي‌تواند با خوردن مغز ديگران از خاطرات و دانش آن‌ها بهره‌مند شود. ماهيت قدرت‌اش او را به شکل شوک‌آوري به مرز ديوانگي رسانده است. نفس‌ او بوي وحشتناک مغز مي‌دهد.

Dr. Tachyon: يک مهندس ژنتيک از سياره تکيس که توانايي تله‌پاتي دارد. او عضو کليدي گروهي بوده که ويروس اصلي را ساختند. او عليه هم‌گروهي‌هايش به آزمايش ويروس بر روي انسان‌ها اعتراض کرد و پس از فاجعه اصلي براي کمک به بازماندگان به زمين بازگشت.

آيا اقتباس‌هاي ديگري هم در گذشته ساخته شده‌اند؟

همينطورست. در سال 2011 کمپاني يونيورسال پيشنهاد ساخت يک فيلم علمي تخيلي ارزان را از اين مجموعه مطرح کرد. اين برنامه بعدتر به ساخت يک فيلم علمي تخيلي با بودجه متوسط تغيير يافت که امکان تبديل شدن به يک جهان سينمايي مارول‌گونه را داشت. اما علي‌رغم هياهوي بسيار در آن زمان به نظر اتفاق خاصي نيفتاد. گرچه ساخت نسخه علمي تخيلي اولين پيشنهاد استوديوها به مارتين نبود، او پيش از آن دست کم يکبار ديگر با چنين پيشنهادي مواجه شده بود.

مجموعه تلويزيوني جديد

برنامه تازه حالا خلق يک جهان تلويزيوني است. مارتين در آخرين پست خود درباره شيوه آغاز کار گفته است: "مراحل به زودي از جايي که به نظر ما اولين قدم در ساخت چند مجموعه به هم پيوسته است شروع خواهد شد." اسنادگرس، از خالقين مجموعه (با سابقه کار در تلويزيون در Star Trek: The Next Generation) کار ساخت آن را به همراه گرگوري نووک به عنوان تهيه‌کننده آغاز خواهند کرد. اين ايده‌اي جاه‌طلبانه است که در گذشته معمولا در سريال‌هاي ژانر پليسي (نه به معناي کلاسيک آن) نشاني از آن يافت مي‌شد و اخيرا توسط مارول و نت‌فليکس در The Defenders به تصوير کشيده شده است




۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن