تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1844762052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارسا پیروزفر از نگاه رضا بهبودی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرآنلاین: رضا بهبودی که در نمایش‌های «سنگ‌ها در جیب‌هایش» و «گلن گری گلن راس» با پارسا پیروزفر همکاری داشته است، او را کارگردانی خلاق معرفی می‌کند که به تماشاگران باج نمی‌دهد و با طنازی‌های ویژه خود مخاطبان را می‌خنداند.


پارسا پیروزفر از نگاه رضا بهبودی



 این روزها نمایش «ماتریوشکا» با بازی و کارگردانی پارسا پیروزفر در تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست.

رضا بهبودی که نمایش تازه پارسا پیروزفر را دیده است، درباره «ماترویشکا» می‌گوید: «مانند همه کارهای گذشته، پیروزفر نشان می‌دهد که او یک بازیگر خلاق و باپشتکار است. او در این نمایش به‌تنهایی از پس دراماتولوژی داستان‌های چخوف به خوبی برآمده است و کارگردانی بسیار دقیقی دارد. پیروزفر در «ماتریوشکا» برای یک ساعت و نیم به ما اجازه می‌دهد که با او تخیل کنیم و اشخاص را ببینیم.»

او با تأکید بر این‌که پیروزفر در نمایش تازه‌اش اجازه داده است مخاطب فضای چخوفی داستان را درک کند، تصریح می‌کند: «او با به‌اندازه دخیل دادن فضای روسی و رعایت نکات زمینه اصلی داستان‌ها، باعث شده نمایش «ماتریوشکا» هم مانند آثار چخوف که همچنان زنده اند و با ما سخن می‌گویند، با روزگار اکنون ما حرف بزنند.»

بازیگر نمایش «دوشس ملفی» درباره روند پیشرفت پیروزفر در تئاتر توضیح می‌دهد: «اولین بار که پارسا نمایش «هنر» را اجرا کرد (که البته تنها کاری است که من موفق به دیدنش نشدم و فیلم اجرا را دیدم) نشان داد که تنها با یک بازیگر مواجه نیستیم. او به متن و به هدایت بازیگران و کار خلاقانه کارگردانی حساس است و به داده‌های سطحی که در خیلی از تئاترها مرسوم است، بسنده نمی‌کند.»

بهبودی ادامه می‌دهد: «این روند وسواس گونه در کارهای بعدی او ادامه یافت؛ به عنوان مثال ضرورت توجه به متن و کلمات، او را به گسترش یادگیری زبان کشاند تا به ترجمه دوباره اثر اقدام کند. در نمایش «سنگ‌ها در جیب‌هایش» این اتفاق به صورت کامل رخ داد و با وجود ترجمه خوبی که از این متن در بازار یافت می‌شد، او تصمیم گرفت نگاهی به متن اصلی مری جونز داشته باشد و با احترام به مترجم اثر توانست از نگاه یک بازیگر به متن نگاه کند و با حساسیتی ویژه به روایت فضای ایرلندی پرداخت. این حساسیت در زمینه هدایت بازیگر هم وجود داشت.»

او در پایان تاکید می‌کند: «برخی فکر می‌کنند جدیت شخصی پارسا پیروزفر چگونه به طنازی‌ها و تخیل فانتزی در برخی کارهایش مثل «ماتریوشکا» منتهی می‌شود. باید گفت او همان‌قدر که جدی است، همان میزان شوخ و طناز است و این روند در کارهایش هم دنبال شده است. هر زمان نیاز باشد این طنازی به کارهایش نفوذ می‌کند اما هیچ‌گاه زیاده‌روی نمی‌کند و از حد و حدود نیازهای متن و ایده کارگردانی عبور نمی‌کند. درواقع او به نفع خنداندن بیشتر مخاطب، متن را کم یا زیاد نمی‌کند و به تماشاگر باج نمی‌دهد. پیروزفر کار خود را انجام می‌دهد و به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.»




۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن