تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826593501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مولانا و رئالیسم ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مهدی پاکدل - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در روزنامه آرمان نوشت: اگر از هر آدم کتابخوانی بپرسیم رئالیسم جادویی از کجا آمده؟ مسلما می‌گوید از ادبیات امریکای لاتین می‌آید و آثار بورخس و مارکز را برای شما مثال می‌زند.

اما برای ما جالب بود که در آثار حضرت مولانا در چند صد سال پیش روایت‌هایی می‌بینیم که رئالیسم جادویی است. این در نثر و در اشعار معنوی رئالیسم جادویی است. می‌دیدیم مولانا در چه دوره‌ای از رئالیسم جادویی استفاده کرده است. می‌دیدیم چه روایت‌های عجیب و غریبی دارد. و این نکته‌ها ما را شگفت زده می‌کرد.

 بهترین راه ارتباطی، استفاده و امروزی‌کردن این روایت‌هاست. مثل این روزها که همه ما در خانه کتاب داریم و متاسفانه ترجیح می‌دهیم با تبلت مان بازی کنیم. ما باید پلی می‌زدیم به این اتفاق و استفاده‌ای امروزی از این حکایت‌ها می‌کردیم. به‌خصوص که در حیطه زبان باید از این زبان آرکائیک فاصله بگیریم و یک شکل مدرن امروزی به آن بدهیم تا ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کند. ما سه تا از حکایت‌های مولانا را که سوده شرحی، تحقیقاتی روی آنها انجام داده بود انتخاب کرده و برای تولید یک فیلم کنار گذاشتیم.

این سه حکایت با تم مرگ به داستان اولی که داشتیم بسیار نزدیک بود. این سه روایت به داستان ما یک نخ تسبیح می‌داد و به آن نیاز داشتیم که به یک مضمون مشترک می‌رسید. این سه حکایت هم حکایت‌های معروفی است و حتما آنها را شنیده اید. معروف‌ترین آنها این است که « یک روزی یک آدمی می‌آید پیش حضرت سلیمان و می‌گوید من امروز فرشته مرگ را دیدم و بسیار ترسیدم. من را از دست او فراری بده. باد به دستور سـلیمان او را به هندوستان می‌برد. سلیمان به فرشته مرگ می‌گوید چرا او را ترساندی؟

 مرگ می‌گوید او را نترساندم بلکه تعجب کردم که خداوند دستور داده بود فردا جان او را در هند بگیرم.  اینجا که دیدمش گفتم چگونه فردا می‌خواهد به هند برود و سلیمان می‌گوید من او را به هند فرستادم.» موضوع این بود که از دست تقدیر نمی‌توان فرار کرد. «فردا» فیلمی نیست که ده سال بعد من و ایمان افشاریان از بابت ساخته شدن آن خجالت بکشیم و بگوییم کاش این فیلم را به عنوان فیلم اول نمی‌ساختیم. پای این فیلم می‌ایستیم و در سطح خودمان به آن افتخار می‌کنیم.




۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن