تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819831697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخليه كاميون‌هاي حامل کالاهای قاچاق در «امين‌حضور» تهران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تخليه كاميون‌هاي حامل کالاهای قاچاق در «امين‌حضور» تهران
نايب رئيس اتحاديه لوازم‌خانگي بابيان اينكه دنبال خشكاندن ريشه قاچاق لوازم‌خانگي هستيم، گفت: اتحاديه اطلاعاتي مبني بر اين دارد كه كالاهاي قاچاق صبح‌ها كنار مغازه‌هاي لوازم‌خانگي سه‌راه‌امين‌حضور توسط دهها خاور و وانت نيسان تخليه مي‌شود.
نویسنده : بهناز قاسمی 


مرتضي ميري در اولين روز اجراي طرح مبارزه با قاچاق لوازم‌خانگي در گفت‌وگو با تسنيم اظهار كرد: هيچ‌كدام از اصناف بخش لوازم‌خانگي تمايل به فروش كالای قاچاق در واحدهاي خود ندارند بلكه دغدغه آنها كالاهاي بدون فاكتور موجود در واحدهاي خود است. وي افزود: براي رفع مشكل به اين واحدها اعلام‌شده است كه براي اجناس خود فاكتور تهيه يا آنها را از مدنظر ديد جمع‌آوري كنند. ميري با بيان اينكه بازرسي‌هاي اتحاديه لوازم‌خانگي براي خشكانده شدن ريشه قاچاق صورت مي‌گيرد، گفت: برخورد با مغازه‌اي كه دو عدد كالاي مشكوك به قاچاق دارد و آن را بدون اطلاع خريداري كرده است، راه به جايي نمي‌برد.
نايب رئيس اتحاديه لوازم‌خانگي ادامه داد: خودروهايي شامل چندين وانت نيسان و كاميون هستند كه كالاهاي قاچاق را صبح‌ها در كنار مغازه‌هاي لوازم‌خانگي سه‌راه‌امين‌حضور و خيابان ايران در ميان افراد ناآگاه تخليه مي‌كنند كه ما امروز در ميان اصناف آمده‌ايم كه اطلاعات لازم را به آنها بدهيم. وي تصريح كرد: اتحاديه اطلاع دارد كه اين افراد به‌صورت سازمان‌يافته فعاليت مي‌كنند اما اين افراد از اين كسبه نيستند.
   
به كالاهاي غيرشركتي كاري نداريم
اين مقام مسئول در اتحاديه لوازم خانگي گفت: قول داده مي‌شود كالاهاي قاچاق با كمك اصناف از سطح عرضه جمع‌آوري شود اما اين كار ظرف مدت دو هفته امكانپذير نسيت.
ميري در واكنش به‌احتمال افزايش قيمت جنس‌هاي شركتي در شرايط نبود كالاهاي غيرشركتي در بازار مصرف تأكيد كرد: ما با كالاهايي كه به صورت قانوني و با «برگ سبز» يا «برگ كامپيوتري گمركي» به كشور وارد شده و به فروش مي‌رسد كاري نداريم بلكه بحث ما كالاي قاچاق است اما اجازه ورود كالاي قاچاق از «بانه» داده نمي‌شود.
  
نخستين روز اجراي طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگي به ارشاد گذشت
طرح ارشادي دولت براي مبارزه با قاچاق لوازم خانگي در استان تهران و در سطح فروشگاه‌هاي لوازم خانگي در سه‌راه امين حضور آغاز و به اصناف فرصت دو هفته‌اي براي جمع‌آوري كالاي قاچاق داده شد. طرح جمع‌آوري لوازم‌خانگي قاچاق از پنج‌شنبه با حضور بازرسان اتحاديه لوازم‌خانگي و اتاق اصناف در سه راه‌امين‌حضور و در خيابان ري تهران به‌عنوان مركز پخش و فروش لوازم‌خانگي به‌صورت ارشادي آغاز شد. در روز اول مبارزه با قاچاق كالا هيچ‌ يك از بازرسان اتاق اصناف با جنس‌هاي قاچاق موجود بازار مصرف برخوردي نداشته‌اند و تنها تقاضاي جمع‌آوري آنها توسط واحدهاي صنفي را داشتند.
بنابراين گزارش، اتحاديه لوازم‌خانگي استان تهران از روزهاي قبل با هماهنگي ستاد مبارزه با قاچاق كالا اقدام به نصب بنرهايي بدين شرح كرده بود: بر اساس ماده 18 مكرر قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز نگهداري، حمل و فروش كالا و ارز قاچاق موضوع اين قانون توسط واحدهاي صنفي تخلف محسوب مي‌شود و مرتكب علاوه بر ضبط كالا به شرح زير جريمه مي‌شود: «جريمه نقدي و نصب پارچه يا تابلو بر سردر محل كسب به‌عنوان متخلف صنفي و تعطيل محل كسب به مدت شش ماه»هرچند اين بنرها ديروز به‌وسيله مأموران شهرداري از سطح معابر جمع‌آوري شده بود.
بازرس اتاق اصناف در بازرسي‌هاي انجام‌شده از يك واحد صنفي با ابلاغ اين طرح دولت براي مبارزه با قاچاق كالا اظهار كرد: اتحاديه لوازم‌خانگي از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ساير نهادهاي ذي‌ربط اين مجوز را گرفته است تا اصناف به مدت 25 هفته بتوانند اجناس قاچاق خود را از مغازه‌ها خارج كنند. بنابراين گزارش كسبه موجود در بازار بر روند ستاد مبارزه با قاچاق كالا معترض بودند به‌طوري‌كه يكي از اين كسبه‌ها گفت: اين كالاها چهار سال پيش از اين طرح خريداري‌ يا به‌جاي طلب دريافت شده و اكنون فاكتور خريد نداريم.

وي افزود: اين كالاها سرمايه من هستند و درصورتي‌كه قرار باشد، معدوم، ضبط يا آتش زده شود شرايط زندگي من به خطر مي‌افتد.
اين فعال بخش صنفي ادامه داد: در چهار ماه گذشته بنده هيچ جنس بدون فاكتوري خريداري نكرده‌ام اما جنس‌هايي كه در سا‌ل‌هاي قبل خريداري كرده‌ام هنوز در مغازه است و ظرف دو هفته يا يك ماه با توجه به شرايط ركودي بازار نمي‌توانم آنها به فروش برسانم. پازوكي بازرس اتحاديه لوازم‌خانگي نيز در اين‌ ارتباط گفت: در موارد زيادي مشاهده شده است واردات قانوني لوازم‌خانگي براي ما به عنوان اتحاديه محرز است اما با دلايل مختلف، اصناف فاكتورهاي خود را ندارند و نبايد اجناس موجود در فروشگاه‌هاي آنها را قاچاق به‌حساب آورد. وي افزود: بسياري از جنس‌هاي موجود در بازار لوازم‌خانگي باوجود اينكه حتي به‌صورت شركتي نيز واردشده و ماليات نيز پرداخت كرده است اما با توجه به نداشتن فاكتور جنس قاچاق به‌حساب مي‌آيد كه لازم است در اين زمينه تجديدنظر صورت گيرد. بازرس اتحاديه لوازم‌خانگي گفت: پيشنهاد مي‌شود شرايطي فراهم شود كه اجناس با گارانتي و قانوني كه فاكتور ندارد، صلاحيت فروش آنها تأييد شود اما ساير اجناسي كه از اين تاريخ عرضه مي‌شود اجازه فروش بدون فاكتور نداشته باشند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن