تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799113452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاحیه جشنواره مقاومت با حضور رئیس صداوسیما/ اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افتتاحیه جشنواره مقاومت با حضور رئیس صداوسیما/ اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی
افتتاحیه عصر جمعه دوم مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری با سخنرانی دکتر محسن رضایی و عبدالعلی علی عسگری صورت می‌گیرد.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آئین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به‌مثابه بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع هنرمندان و سینماگران محور مقاومت عصر روز جمعه ساعت 19 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ این مراسم با حضور و همراهی خانواده شهدا به‌ویژه خانواده‌ای شهدای مدافع حرم و سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی با اجرای برنامه‌های شامل سخنرانی، تجلیل، بزرگداشت، نکوداشت و اعلام برندگان جوایز شش بخش جشنواره به اجرا درمی‌آید.

بر پایه این خبر؛ سخنرانی دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنرانی دکتر عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، اهدای جوایز بهترین آثار شش بخش جشنواره شامل: "فیلم‌های کوتاه"، "سینمایی ویدیوی"، "مجموعه‌های تلویزیونی"، "پویانمایی"، "نماهنگ" و "قلم طلایی" و "اقلام تبلیغی" ، تجلیل و بزرگداشت پنج چهره سینمایی: ، عزیز الله حمید نژاد، نادر طالب‌زاده، محمدرضا شرف‌الدین، جعفر دهقان و اصغر بختیاری" و نکوداشت زنده‌یادان: فرج‌الله سلحشور، فرید کشن‌فلاح و شهیدان دکتر رکن‌آبادی و سیاح طاهری و ... ازجمله برنامه‌هایی آئین افتتاحیه این رویداد فرهنگی سینمایی است.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی قطعه «مدافعان حرم» را در پاسداشت مقام شهیدان گران‌قدر مدافع حرم می‌خواند.

شایان‌ذکر است برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رقابت بیش از 400 اثر از 32 کشور جهان و با حضور سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی از روز شنبه سوم مهرماه در پردیس سینمایی ملت و مجموعه سینمایی فلسطین رسماً آغاز می‌شود و به مدت هشت روز تا نهم مهرماه ادامه می‌یابد.
 
سید عبدالملک حوثی چهره مقاومت سال 2016

همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شورای سیاست‌ گذاری این رویداد سینمایی به‌منظور الگودهی و معرفی الگوی نمادینی از جلوه‌های مقاومت و پایداری چهره مقاومت سال 2016 را معرفی می‌نماید.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ با اعلام این خبر افزود: چهره سال مقاومت پس از ارزیابی و بررسی اسطوره‌های مقاومت دنیا به‌ویژه چهره‌های شاخص مقاومت جهان اسلام که به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند انتخاب می‌شوند.

بر پایه این خبر، انتخاب چهره مقاومت سال توسط کمیته‌ای از صاحب‌نظران صورت می‌گیرد که بعد از بررسی و تحلیل جایگاه، اهمیت، میزان تأثیرگذاری، نقش مرجعیت و راهبردی شخصیت‌ها در ایجاد تحولات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی به شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیشنهاد می‌شوند و سپس، از میان چهره‌های معرفی‌شده یک شخصیت به‌عنوان شخصیت ممتاز و شاخص مقاومت سال معرفی می‌شود.

بر پایه این خبر، در این دوره جشنواره سید عبدالملک حوثی رهبر شیعیان یمن به‌عنوان چهره مقاومت سال 2016 معرفی شد.

شایان‌ذکر است در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (دوره سیزدهم) جایزه چهره مقاومت سال 2014 در مراسم اختتامیه  جشنواره در برج میلاد به سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اختصاص یافت که با حضور پسرش اهدا گردید.

یادداشت خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی
 
محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی سینمایی طی یادداشتی تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم"مقاومت" در وجود بشر امروز بردارد.

بر پایه گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت متن کامل این یادداشت به این شرح است:

"جهان ما زیباست ..."
"جهان ما زیباست" ؛ اگرچه سال‌هاست ظلم، بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی‌ها، خاطره‌های تلخ و اندوه باری را در ذهن‌های ما ساخته‌اند. جهانی که ریشه و طبیعت آن سرشار ا ز عشق، نوع‌دوستی، صلح و آرامش است؛ این روزها پر ا ز جنگ، بی‌رحمی، تیرگی و ناامنی شده است که آرامش در آن معنایی ندارد. چراکه تفکری نادرست و ناپاک برای دست یافتن به منیت‌ها و سوداگری‌هایش، سعی در ایجاد نظمی نوین در"جهان ما "دارد؛ تفکری که از بذر آن جز جنگ، تروریسم، خشونت، نژادپرستی و پایمال شدن انسانیت و صلح، حاصلی نمی‌دهد.

حاصل این تفکر تمامیت‌خواه و سلطه‌گر، محبوس کردن انسان‌ها در دوایر اطلاعاتی مهندسی‌شده و گوانتاناموهای بزرگ‌تر است، رسانه‌هایی که یک‌صدا و هماهنگ با جهت‌دهی اتاق فکر امپراطوری رسانه‌ای غرب، بر طبل جنگ و خشونت می‌کوبند و فریادهای آزادی خواهان و حق‌طلبان را سرکوب می‌کنند. تفکری که با ایجاد رضایت ساختگی و فضاسازی دروغین از "زیست برتر انسانی "در سیطره و شعاع انفجارهای اطلاعاتی روزآمد، مسیر زندگی بشری و مدنیت راستین را منحرف می‌سازند که با نگاهی جامع، تنها ازدحامی از هرج‌ومرج بر پایه به‌اصطلاح نظم نوین جهانی را ایجاد کرده و جهانی آشفته و ناامن با حادثه‌ها و مصیبت‌های تلخ بی‌شمار و فزاینده را پیش روی ما قرار داده است.

امروز، هنگام آن رسیده است تا با اهتمام و تلاش هنرمندان و اندیشه‌ورزان حق‌طلب و آزادیخواه، ماهیت حقیقی این فرایند استثماری ملهم از اندیشه‌های الحادی صهیونیسم جهانی، برای فطرت‌های پاک مردم جهان برملا شده و پیام اخلاق و انسانیت، به سراسر گیتی تسری یابد.
 
در این مسیر، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم"مقاومت" در وجود بشر امروز بردارد.
 
اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره مقاومت
 
نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره را به‌این‌ترتیب معرفی کرد:

بخش عکس:
•    محمدمهدی دل خواسته برای مجموعه عکس فیلم "مزار شریف"
•    سحاب زری‌باف برای مجموعه عکس فیلم "ایستاده در غبار"
•    احمدرضا شجاعی برای مجموعه عکس فیلم "ساکن خانه چوبی"
بخش پوستر:
•    علی باقری برای طراحی پوستر فیلم "شیار 143"
•    احمدرضا شجاعی برای طراحی پوستر فیلم "ساکن خانه چوبی"
•    محمدمهدی روح¬الامین برای طراحی پوستر فیلم "یتیم خانه"

 
نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس:
دست برتر ما در حوزه فرهنگ، توجه به جریان هنرانقلابی در دنیا است
جنس جشنواره فیلم مقاومت از جنس تقابل با جریان سلطه آمریکایی و صهیونیستی است
 
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد: اگر می‌خواهیم سینمای ملی داشته باشیم مطمئن باشید که رگه‌هایی از آن در سینمای دفاع مقدس وجود دارد که می‌توانست تسری پیدا کند اما متأسفانه این امر محقق نشد و حتی امروز هم هنوز مشخص نیست که فرمان این مسیر به کدام سمت حرکت می‌کند.

محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برگزاری این جشنواره را فرصتی برای دیده شدن تولیدات این حوزه عنوان کرد و یادآور شد که این جشنواره در طول سال‌های برگزاری خود توانسته تأثیرات خوبی بر گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی از عدم توجه به زیرساخت‌های تولید فیلم‌های دفاع مقدس ابراز ناخرسندی کرد و با اشاره به شهرک سینمایی دفاع مقدس گفت: متأسفانه زیرساخت‌های تولید فیلم دفاع مقدس ما دچار اشکالات جدی است به‌عنوان‌مثال «بنیاد روایت» مکان بسیار وسیعی به نام «شهرک سینمایی دفاع مقدس» در اختیار دارد که متولی و پشتیبان آن سازمان بسیج است و درحالی‌که این شهرک سینمایی املا کار ملی در حوزه سینما انجام می‌دهد اما فقط این بسیج است که آن را پشتیبانی مالی می‌کند! اگر قرار است از این فضا استفاده ملی بشود باید همه بخش‌های فرهنگی کشور به شهرک سینمایی دفاع مقدس کمک کنند.

نیرومند بابیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است به شهرک سینمایی دفاع مقدس کمک کند اما متأسفانه هیچ نقشی در ارتقای امکانات فنی و پشتیبانی این شهرک ندارد ادامه  داد: بخش عمده مشکل فیلم‌های دفاع مقدس  به پشتیبانی مالی برمی‌گردد که بسیار ضعیف است. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و شهرک سینمایی به‌تنهایی نمی‌توانند وظیفه پشتیبانی سینمای ایران را انجام بدهند. نهادهای فرهنگی کشور هم متأسفانه انگیزه‌های لازم را برای ورود به این عرصه ندارند و بی‌جهت نیست که هر چه از سال‌های دفاع مقدس دور می‌شویم  اوضاع‌واحوال تولید فیلم‌های دفاع مقدس ناخوشایندتر می‌شود.

این هنرمند و کارشناس مسائل سینمایی و فرهنگی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم سینمای ملی داشته باشیم مطمئن باشید که رگه‌هایی از شکل‌گیری آن در سینمای دفاع مقدس وجود دارد که می‌توانست تسری پیدا کند و خودش را هم در محتوی و هم در فرم نشان دهد، اما متأسفانه این امر محقق نشد و حتی امروز هم هنوز مشخص نیست که فرمان سینمای بومی و ملی ایران به کدام سو و سمت حرکت می‌کند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مورد حمایت‌ها و تولیدات این انجمن تصریح کرد: متأسفانه بضاعت ما آن‌قدر نیست که بتوانیم خواست جمعیت کثیری از هنرمندان علاقه منت به این حوزه را عملیاتی کنیم، اما تلاش کردیم که در حوزه تولید ورود جدی داشته باشیم و به همین منظور از زمانی که حقیر وارد انجمن شدم در حوزه فیلم کوتاه بیش از 10 فیلم تولیدشده است ضمن اینکه قبل از من ، انجمن تعهداتی داشت که سعی کردیم این تعهدات را انجام بدهیم. 

نیرومند اظهار داشت: تمام تلاش من در انجمن این بوده که سیستم اداری را با سیستم تولیدی هماهنگ کنم چراکه معتقدم عکس آن امکان‌پذیر نیست و یکی از دلایل برآوردهای مالی چندین‌باره تولید فیلم‌ها، هماهنگ نبودن سیستم اداری با سیستم تولیدی است.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به تولید فیلم سینمایی «امپراطوری جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی گفت: نگارش و بحث تولید این فیلم، قبل از ورود من به انجمن مطرح بود که هم‌اکنون این فیلم در مرحله تولید است. انشا الله اگر هزینه‌های لازم برای تولید فیلم‌هایی که ما برای امسال در نظر گرفته‌ایم مهیا شود، انجمن امسال حداقل چهار فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد کرد.

نیرومند از سه واژه حمایتی ، مشارکتی و تولیدی برای همکاری و تولید آثار دفاع مقدس در زیرمجموعه خود یادکرد و اظهار داشت: بیشتر همکاری ما در بحث حمایتی است که سقف مالی آن حداکثر  تا 70 میلیون تومان است. در بخش تولیدات مشارکتی نیز امسال تعهد کردیم در تولید فیلم «بهشت از جنوب شرقی» به کارگردانی آقای احمد کاوری مشارکت 50 درصدی داشته باشیم. پنج فیلم دیگر هم در فهرست حمایتی انجمن قرار دارد.

وی از تولید حداقل یک سریال در هرسال با مشارکت رسانه ملی خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون سریال «آرام می‌گیریم» درحال‌که تولید است که بعد از اتمام آن بلافاصله در صورت تحقق اعتبارات انجمن، سریال دیگری به نام «کایدون » به کارگردانی آقای مسعود آب پرور را با مشارکت صداوسیما تولید خواهیم کرد. ضمن اینکه دو فیلم‌نامه در حال نگارش است که یکی در مورد سوریه و دیگری در مورد بسیج است.

این مدیر فرهنگی در مورد استقبال بی‌شمار کشورهای جهان از جشنواره فیلم مقاومت گفت: نکته مهمی که در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و ما از آن غافل بودیم این است که در دنیا جریان هنر، عمدتاً جریان ضد امپریالیستی است و جنس هنرمندان متعهد دنیا از جنس انقلابی است. تا قبل از فروپاشی شوروی، این جریان قدرت زیادی داشت اما بعد از فروپاشی این جریان‌ها غریب شدند لذا جمهوری اسلامی با توجه به نگاهی که دارد می‌تواند در این حوزه ورود جدی داشته باشد و در حوزه سینما و سایر هنرها متولی این جریان باشد لذا می‌توان علت استقبال دیگر کشورها از جشنواره فیلم مقاومت را از این منظر ارزیابی کرد.

وی تأکید کرد: در دنیای امروز جایی  به نام جشنواره سینمای مقاومت وجود ندارد و ازاین‌جهت می‌توان جشنواره فیلم مقاومت را یک جریان کاملاً انحصاری در دنیا دانست. حتی می‌توان گفت که بخش بین‌الملل آن از بخش جشنواره فیلم فجر نیز پررنگ‌تر و جدی‌تر است. بنابراین اگر ما در این زمینه هوشمندانه عمل کنیم خواهیم توانست از این ظرفیت در جهت ارتباط هنرمندان انقلابی دنیا با همدیگر و با ایران استفاده کنیم و فضای فعالی بین هنرمندان سراسر دنیا با جشنواره فیلم مقاومت ایجاد کنیم.

نیرومند در مورد واکنش‌های منفی صهیونیست‌ها و رسانه‌های غربی نسبت به جشنواره فیلم مقاومت بابیان اینکه دست برتر ما در حوزه فرهنگ ، توجه به جریان هنرانقلابی در دنیا است و شهید آوینی خیلی زود متوجه شده بود که ما می‌توانیم از هنر برای گسترش اندیشه‌های انقلابی در دنیا استفاده کنیم گفت : طبیعی است که طرف مقابل هم بیکار نمی‌نشیند و اجازه نمی‌دهد چنین اندیشه‌هایی در دنیا شکل بگیرد چراکه آنان به‌درستی می‌دانند که جنس جشنواره فیلم مقاومت از جنس تقابل با جریان سلطه آمریکایی و صهیونیستی است. لذا این جشنواره می‌تواند یک آفند در مقابل جریان آمریکایی و صهیونیستی محسوب شود و طبیعی است که شاهد واکنش‌های منفی طرف مقابل باشیم به‌ویژه در دنیایی که شاهد مقاومت جدی در این زمینه هم نیستیم.

وی اضافه کرد: سیستم فرهنگی کشور اگر متوجه این معنا بشود و پابند به اصول انقلاب اسلامی باشد و یا حداقل بخواهد منویات مقام معظم رهبری را در حوزه فرهنگ عملیاتی کند بخشی از آن در جشنواره فیلم مقاومت وجود دارد و کمک کردن به این جشنواره در مقابل جریان سلطه به معنای محقق شدن بخشی از خواست رهبری خواهد بود که همواره خواستار آفند و پدافند فرهنگی در مقابل جریان سلطه هستند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خاتمه تأکید کرد: در دنیایی که تقابل با جریان سلطه کم‌رنگ است سیستم فرهنگی کشور باید دست جشنواره فیلم مقاومت را بگیرد و کمک کند تا این جشنواره بتواند از ظرفیت‌های هنر انقلابی دنیا برای تقابل با جریان سلطه استفاده کند. جشنواره فیلم مقاومت؛ بخشی از جورچین رویارویی مقاومت مقابل سلطه است لذا هنگامی می‌توان این اتفاق را در جشنواره فیلم مقاومت شاهد بود که این تفکر به‌صورت جدی و واقعی در دستگاه‌های پشتیبانی در حوزه فرهنگی وجود داشته باشد. بنابراین امیدوارم جریان تولید محتوا برای تقابل با اندیشه‌های تکفیری، جریان فعال و با پشتیبانی وسیعی در کشور باشد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود





۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن