تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820871803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلاق زودهنگام؛ معضل جدید زنجانی ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرآنلاین: بر اساس آمار کارشناسان حوزه خانواده در استان زنجان، میزان طلاق زودهنگام در شهرهای این استان درحال افزایش است.

در ادامه برگزاری سلسله نشست های راهبردی در حوزه زنان و خانواده، موضوع طلاق زودهنگام در استان زنجان مورد بررسی کارشناسان حوزه خانواده این استان قرار گرفت.

در این نشست، منصور مرادلو مدیرکل اسبق دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان، حمید حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، بشیر مقدمی معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان، رضوانه آرام نیا استاد دانشگاه، معصومه گزلیان مسئول اسبق جامعه زنان زنجان، امرالله حسنی مدیر روابط عمومی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان زنجان حضور داشتند.

بر اساس اظهارات صاحب‌نظران نشست، آمار فعلی طلاق استان در مقایسه سایر نقاط کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است اما در مقایسه سالهای اخیر، میزان طلاقهای استان، افزایش داشته است ضمن اینکه تعداد طلاق زودهنگام بیشتر شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده در این نشست، اعتیاد، اشتغال و مباحث اقتصادی، عدم تفاهم زوجین و سن پایین ازدواج در برخی مناطق از عوامل اصلی طلاق در شهرهای زنجان بیان شد.

در این نشست مطرح شد که مسئولان نظام همواره بر موضوع خانواده تاکید دارند ولی هیچگاه متولی مشخصی برای تقویت و بازنگری در مفاهیم و مضامین حوزه خانواده مشخص نشده است.

مهمانان حاضر در این نشست بر آموزشهای لازم سطوح مختلف سنی برای یادگیری مباحث بنیادین خانواده تاکید کردند و از جمله مواردی که برای کاهش میزان طلاق به آن اشاره شد عبارتند از: ارتقای کیفیت مشاوره‌های ازدواج و لزوم ساماندهی آنها، لزوم در نظر گرفتن زمانی برای آشنایی زوجین با رعایت موازین شرعی، مطالبه از نهادها برای پذیرفتن مسئولیت خود در موضوع خانواده، وارد کردن مولفه های سبک زندگی اسلامی به متن زندگی مردم.

سلسله نشست های راهبردی حوزه زنان و خانواده، با نگاه به وضعیت طلاق و به همت موسسه بهار اندیشه جوان در استانهای دیگر برگزار می‌شود.





۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن