تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تبيين تاريخ انقلاب اسلامي براي نسل جوان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لزوم تبيين تاريخ انقلاب اسلامي براي نسل جوان
رئيس صدا سيما دربازديد از پشت صحنه سريال تاريخي معماي شاه بر تبيين هويت تاريخ انقلاب اسلامي براي نسل هاي جديد تاكيد كرد.


به گزارش روابط عمومي رسانه ملي،  دكتر علي عسكري  با حضور در ميان عوامل توليد سريال معماي شاه در شهرك سينمايي غزالي در سخناني، توليدسريال با مضامين تاريخ معاصر كشور را هوشمندانه، ارزشمند و شجاعانه توصيف كرد .
وي درادامه با اشاره به موضوع  تاريخي، مهم و حساس سريال كه بازگو كننده بخش مهمي از تاريخ اين مرزو بوم يعني پيروزي انقلاب اسلامي  و سرنگوني رژيم ستمشاهي است،  گفت: سريال هايي كه درباره  تاريخ كشور توليد مي شوند و به خصوص به تاريخ معاصر مي پردازند، بايد از ويژگي هايي برخوردار باشند كه تاريخ را براي نسل هاي آينده تبيين كند و براي مخاطبانش هويت بخش و بيانگر مبارزات مردم بر عليه ظلم و فساد باشد درواقع يكي از ويژگي هاي  پرداختن به تاريخ انقلاب اين است كه مي تواند فلسفه وجودي انقلاب را هميشه  براي نسل هاي مختلف چه آن ها كه همراه انقلاب بوده اند و چه آن هايي كه اصلا انقلاب را لمس نكرده اند كاملا تبيين و توضيح بدهد.
وي افزود: ساخت سريالي چون معماي شاه دشواري هاي خاصي داشته كه نشات گرفته از نجابت صداوسيماست كه نمي تواند بسياري از آلودگي ها و پليدي هايي كه در گذشته بوده را نشان دهد، در واقع اگر بنا بود مستندي تاريخي درمورد دهه هاي اخير و سلطنت پهلوي ساخته شود بسياري از ملاحظاتي كه در اين مجموعه رعايت شده، نياز نبود، درحالي كه به دليل نجابت ذاتي  رسانه ملي امكان آن وجود نداشت كه در اين سريال تمامي فسادها و پليدي هاي دوره پهلوي به تصوير درآيد.
دكتر عسكري در ادامه، پرداختن به ده ها شخصيت سياسي، مذهبي و تاثيرگذار در دهه هاي اخير كشور را از نقاط قوت اين مجموعه دانست و اضافه كرد: مسلما در يك سريال معرفي تمام زواياي شخصيتي و اجتماعي اين افراد امكان پذير نيست و نمي توان به تمامي زمينه هاي پنهان و پيداي اين افراد اثرگذار پرداخت.
رئيس سازمان صداوسيما برخي هجمه ها عليه سريال را نشان دهنده ديده شدن سريال توصيف كرد و افزود: واقعيت اين است كه چنين سريال هايي تبعاتي را نيز به همراه خواهد داشت  اما  به نظر مي رسد برخي از نقدهايي كه عليه اين سريال مي شود نه تنها منصفانه نيست بلكه هجمه هايي است كه بعضا عوامل استكبار، مدافعان رژيم منحط پهلوي و سلطنت طلبان انجام مي دهند، اما عوامل توليد در برابر آن ايستادگي كرده و كار را بي وقفه ادامه دادند.
وي روشنگري اذهان نسل جوان در تبيين تاريخ كشور و مبارزات امام(ره) و رهبري معظم را از وظايف صداوسيما دانست و افزود: اگرچه افراد ميان سال، خفقان، فساد و استبداد رژيم منحط پهلوي را به ياد دارند ولي نسل جديد از آن دوران  تصوير ذهني ندارند و وظيفه و رسالت اصلي رسانه است تا به روشنگري تاريخ انقلاب و دلايل مبارزات آن دوران بپردازد. و نگذارد تاريخ انقلاب مورد تحريف قرار گرفته و افرادي با افكار و ديدگاه هايي خاص انقلاب  را به گونه ديگري تدوين و تبيين  كنند.

دكتر عسكري توجه به تاريخ را از مهمترين مولفه ها و عوامل هويت بخشي در نسل ها خواند و تاكيد كرد: تمامي بزرگان دنيا توجهي ويژه به تاريخ ملي خود دارند. حتي ديدگاه تاريخي دركتاب روشنگر بشريت يعني قرآن مجيد نيزبه چشم مي خورد و بارها و بارها قرآن با بيان قصص انبياء بشارت و انذار داده است.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد ساخت مجموعه هاي اينچنيني بتواند گوشه‌هايي از زواياي تاريخي  اين مرز و بوم را براي نسل جوان و آينده ساز كشور روشن كند. توليد 10 سريال الف ويژه در سيما دكتر ميرباقري معان سيما نيز در حاشيه اين بازديد از برنامه ريزي تلويزيون در توليد 10 سريال الف ويژه خبر داد و گفت: تاريخ انبياء، تاريخ اسلام، اثرات انديشمندان ايراني در اسلام و تاريخ هشت سال دفاع مقدس دستمايه 10 طرح الف ويژه اي است كه به زودي جزئيات آن دراختيار رسانه ها قرار مي گيرد. دكتر ميرباقري تاكيد كرد: سازمان براي توليد مجموعه هاي نمايشي كمبود بودجه ندارد چرا كه توليد برنامه هاي نمايشي موفق را نه صرف هزينه بلكه جذب سرمايه مي داند. وي بازگشت گروه هاي فيلم و سريال به شبكه ها را از ديگر برنامه هاي اين معاونت دانست و افزود: هريك از شبكه ها با توجه به حال و هواي مخاطبانشان توليد برنامه هاي نمايشي خواهند داشت ولي اين توليدات با برنامه ريزي و طبق اصولي خواهد بود كه مرجع آن سيما فيلم است. معاون سيما برنقش سيما فيلم در توليد سريال هاي ويژه الف تاكيد و اضافه كرد:مجموعه معماي شاه در ماه محرم از شنبه تا چهارشنبه روي آنتن مي رود. بازپخش اين مجموعه نيز به  شبكه سه واگذار شده است. پس از پايان اين مجموعه نيز سريال فاخر سرزمين كهن پخش مي شود. وي همچنين بخش هاي مختلف مجموعه معماي شاه  را داراي اين قابليت دانست كه در مناسبت هاي خاص ملي و مذهبي مانند 17 شهريور، 28 مرداد و يا 30 تير به صورت سينمايي بازپخش شود. دكتر پورحسين قائم مقام معاون سيما نيز در سخنان كوتاهي گزارشي از روند توليد مجموعه معماي شاه ارائه كرد. 3600 دقيقه تصويربرداري از مجموعه، پخش 41 قسمت از آن، آماده سازي 36 قسمت ديگر، ايجاد 1500 فرصت شغلي، به كارگيري  بيش از 80 هزار هنرور از موضوعاتي بود كه پورحسين به آن اشاره كرد. وي با قدرداني از عوامل توليد وفني اين سريال تاكيد كرد: تنها حدود 120 سكانس از اين سريال باقي مانده كه به زودي به اتمام خواهد رسيد. محمدرضا ورزي كارگردان مجموعه نيز در گزارشي كوتاه از ساخت سه سازه عظيم و ماندگار براي توليد سريال هاي تاريخي در شهرك غزالي خبرداد  و گفت: در خاتمه معماي شاه سه سازه از ميدان منيريه، ميدان ژاله وخانه وزيري براي تلويزيون به يادگار باقي خواهد ماند. ورزي با نام بردن از بسياري از همكاران خود ضمن قدرداني از تيم همراه، يادي از هنرمندان درگذشته در طول سه سال و نيم توليد اين سريال كرد. گفتني است رئيس رسانه ملي به همراه معاونان سيما، منابع مالي و سرمايه انساني و معاون پژوهش، برنامه ريزي و نظارت و برخي مديران  از سازه هاي متعدد ساخته شده در اين پروژه بازديد كردند.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن