تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827493333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقاشی که زنان را دریده‌خو می‌کشید


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: آشنایی با صاحبان غربی آثار در موزه هنرهای معاصر؛/5/ نقاشی که زنان را دریده‌خو می‌کشید
نقاشی که زنان را دریده‌خو می‌کشید

دکونینگ معقتد است؛ از آن نقاشانی نیست که اصول صحیح رنگ و خطوط و طراحی را رعایت می‌کنند بلکه او همانطور نقاشی می‌کند که زندگی و اشیا اتفاق می‌افتد و می‌گوید: من نقاشی را فقط در سطح بوم دنبال نمی‌کنم، بلکه عامل فضا و محیط را هم درنظر دارم. به گزارش خبرنگار ایلنا، ویلیام دکونینگ در سال 1904 روتردام هلند به دنیا آمد. اما از سال 1926 تا زمان مرگش در سال 1997 در آمریکا زندگی کرد. او با وجود اینکه تا سال 1691 نتوانسته بود عنوان شهروند آمریکایی را بدست آورد اما زندگی درآمریکا حال و هوای ذهنی‌اش را تغییر داده بود. دکونینگ در سال 1942 با جکسون پولاک نقاش معروف آمریکایی دیدار داشت و این ملاقات تاثیر بسزایی بر ذهن و روان او بجای گذاشت. دکونینگ از بنیانگذاران سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی در قرن بیستم است. طرفداران این سبک هیجان‌نمایی انتزاعی یا اکسپرسیونیسم آبستره متاثر از دو شیوه هیجان‌نمایی (اکسپرسیونیسم) و فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) ‌بودند. در حقیقت این شیوه‌ی هنری نوین در دهه 40 میلادی در نیویورک شکل گرفت و تلاش داشت تا شکل و فضا از قید بازنمایی عینی و سنتی رها شود. به دلیل گردهم آمدن هنرمندان این مکتب در شهر نیویورک، هیجان‌نمایی انتزاعی گاه با عنوان مکتب نیویورک نیز شناخته می‌شود. نقاشی‌های دکونینگ که اوج آنها، به دوران پس از جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود، اسناد زنده آن روزگار به شمار می‌آیند و به لحاظ ارزش و زیبایی‌شناسی هنری با آثار جکسون پولاک، قابل مقایسه‌اند. دکونینگ جزو گروه نقاشان مکتب نیویورک است، مکتبی هنری که در پدید آمدن جریان هنر نو در آمریکا نقش مهمی داشت. دکونینگ همچنین یکی از نخستین هنرمندانی است که جریان نقاشی کنشی (action painting) را به وجود آوردند. ویلم دکونینگ به ارایه کارهای متفاوت و فراتر از چارچوبی پرداخت که در آن‌ها ساختارهای ذهنی شکسته می‌شدند. در مجموعه‌ای ۶ تایی از زنان، او به نمایش ارایه‌های متفاوتی از یک مدل پرداخت که در آن‌ها، زن نماد زیبایی و اُبژه هنری نیست. زنان مجموعه Woman او برخلاف کارهای کلاسیک – که در آن‌ها زنان به زیبایی و لطافت به تصویر کشیده می‌شدند – شکلی اهریمنی و زشت دارند که طنازی و دل‌آرایی در آن‌ها به چشم نمی‌خورد. در تابلوی زن ۳، تصویری از زنی دریده‌خو و متخاصم دیده می‌شود که نگاهش بدون هیچگونه ظرافتی، اهریمنانه است. تابلوی زن 3 یکی از ۶ قطعه مجموعه‌ای از نقاشی‌های ویلم دکونینگ و به سبک اکسپرسیونیسم است که بین سال‌های 1951 تا 1953 میلادی کشیده شده‌است. این نقاشی در سال 2006 به قیمت ۱۳۷٫۵ میلیون دلار به فروش رفت و آن را تبدیل به دومین نقاشی گرانبهای دنیا تا آن زمان و چهارمین تا به حال (ژانویه ۲۰۱۵) ساخت. این اثر تا سال 1994  در اختیار موزه هنرهای معاصر بود تا اینکه با شماری از صفحه‌های شاهنامه طهماسبی مبادله شد. مبادله‌ای که با ابهامات بسیاری همراه بود. همچنین تابلوی "نور در آگوست" در سایز 140* 105.5 cm که در سال 1946 توسط این هنرمند کشیده شده در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.
6

1

2

3

4

5

6

8

9

10

11

12



1

2

3

4

5

6

8

9

10

11

12






۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۹:۴۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن