تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید دانه های روغنی در کشور موجب ۴ میلیارد دلار صرفه جویی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی:
تولید دانه های روغنی در کشور موجب ۴ میلیارد دلار صرفه جویی می شود

کلزا


شناسهٔ خبر: 3770097 - پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷۵ درصد نیاز دانه های روغنی کشور در یک دهه اینده محقق خواهد شد و در صورت استقلال در تولید این محصول از خروج ۴ میلیارد دلار ارز جلوگیری خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز روز پنجشنبه در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین اظهارداشت: مشکلات بخش کشاورزی در کشور ریشه‌ای تاریخی داشته که کمبود سرمایه یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است. وی بیان کرد: کمبود سرمایه در بخش‌های منابع مالی، تکنولوژی و مدیریت کشاورزی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است. معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره برخی مشکلات جدی کشاورزی کشور تصریح کرد: آب یکی از بحران‌های بخش کشاورزی بوده که استان قزوین نیز به سبب فشار سیاسی و جمعیتی استان تهران و افزایش تقاضا در این استان با مشکلات جدی مواجه است.

کشاورز یادآورشد: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از دیگر مشکلات این بخش است که متاسفانه به سبب مسائل فنی قیمت تمام شده محصولات کشاورزی در کشور بالاست. وی با اشاره به عواقب بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی گفت: بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی سبب نارضایتی شهروندان نسبت به افزایش قیمت‌ها و وارد شدن آسیب به مردم کشورشده و در نهایت قاچاق رونق ‌می ‌گیرد. امسال ۳۵۰ هزار تن کلزا در کشور تولید می شود معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه های روغنی کلزا در کشور تولید شود. کشاورز اظهارداشت: در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت کلزا خواهد رفت و پیش بینی می شود۳۵۰ هزار تن محصول از این اراضی کشاورزی برداشت شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: سیستهای تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزا کاران توانسته انگیزه لازم را در کشاورزان ایجاد کند تا در این بخش شاهد افزایش بهره وری باشیم. کشاورز بیان کرد: دولت در مسیر حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته های حمایتی را برای مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذر کارهای یارانه ای با ۵۰ درصد یارانه برای کلزاکاران پیش بینی کرده است.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته هر کیلو ۲ هزار و ۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود. کشاورز یادآورشد: برای حفظ و پایداری تولید گندم با کنترل علفهای هرز و کنترل بیماریها و آفات گندم باید برنامه ریزی کرد تا نتایج کار مفید باشد. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کشت کلزا میتوان نسبت به تامین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از ۴ میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد. کشاورز اضافه کرد:باتوجه به ضرورت موضوع واهمیت تولید روغن در داخل کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در یک پروسه ۱۰ ساله بیش از ۷۵ درصد ار روغن مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن