تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816687721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت چیدانه: روی چرخ سفال تقدیر می‌چرخم با دست‌های خیس خدا خم می‌شوم، خلق می‌شوم... . سالیان سال است که هر روز، روز جهانی صنایع دستی است. ضمن عرض تبریک روز صنایع دستی به تمام کسانی که با هنر خودشان دست به خلق آثار هنری زیبا می‌زنند، همراه با ما این بار سراغ یکی از خانم‌های باسلیقه ایرانی رفته‌ایم. باز هم سراغ سفال، بازی با گل و ظروف جان گرفته از عشق رفته‌ایم. همان‌طور که می‌دانید سفالگری از نخستین صنایع بشری است.


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



غزال تاج، کارشناس صنایع دستی از دانشگاه سوره از آن دسته افرادی است که با گل و سفال زندگی می‌کند، به آنها عشق می‌ورزد، به حاصل کار خود افتخار می‌کند و همه ظروف دست‌سازش از ذوق و هنر و خلاقیتش سرچشمه می‌گیرد؛ حتی تک‌تک نقوشی که بر آنها جان گرفته نقش خیال بر ظروف سفالی اش است. نکته‌ای که در ارتباط با دست‌سازه‌‌های ایشان وجود دارد این است که از هر طرح یک نسخه شکل می‌گیرد.


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



به وجود آمدن هر یک از این ظروف توسط یک هنرمند زاییده صبر و تحمل اوست؛ از روزی که پای گل بنشینی، آنقدر دست بچرخانی تا گل به فرم دل بنشیند و آتش آن را به سفالی سرخ تبدیل کند. با هم نگاهی می‌اندازیم به آثار هنری غزال‌ تاج، بانوی هنرمند ایرانی که می توانند ضیافت ایرانی منزل شما را چشمگیتر کند!


صنایع دستی: بشقاب و سینی سفالی با طرح سلولی و خطوط منظم


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



بشقاب سرامیکی سیاه و سفید. برای طراحی این مجموعه از ساختارهای منظم و پیچیده سلولی کمک گرفته شده که تمامی آنها ساده و خلاصه شده و به صورت فرم‌های تکرارشونده کنار هم قرار گرفته‌اند. جنس بدنه آن لعاب سرامیک و با قطر ١٨ سانت است.بشقاب سرامیکی سیاه و سفید مناسب برای سرو غذا که بدنه اصلی آن دارای فرم نامتقارن کاملا اتفاقی است و برای طراحی آن از همان ساختار سلولی موجود در طبیعت الهام گرفته شده که نظم موجود در آنها و تکرار المان‌ها در یک جزء کوچک الهام‌بخش طراحی این مجموعه بوده است.


صنایع دستی: ظروف سفالی با نقش پرندگان


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



ظروفی که مشابه پرنده طراحی شده از تصویرسازی‌های خیالی طراح در رابطه با پرندگان است و خطوط و فرم‌های ساده نشانگر ظرافت و لطافت این موجودات است. در این کار هم از موتیف‌های تکرار‌شونده استفاده شده که همگی برای تزیین لباس و پوشش این پرندگان به جای پرهای رنگارنگ است. این پرنده‌ها جفت طراحی شده‌اند که به صورت قرینه روبه‌روی هم قرار می‌‌گیرند و در عمق دل‌شان خوراکی‌های رنگارنگی را برای ما حمل می‌کنند و سمبل عشق و با هم بودن هستند.


صنایع دستی: طراحی نقش گل و گیاه روی ظروف سفالی


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



یکی از فرم‌های معنادار و البته رایج و شاید تکراری ولی این بار این دل سفید با طرح‌های همجوار و تودرتوی گل و گیاه‌های فانتزی همراه شده که مناسب نگهداری زیورآلات و سرو خوراکی‌های ریز است و کاملا حس پویایی و طراوت را با وجود سیاه و سفید بودن القا می‌کند. این سینی مربوط به طرح‌های گل و گیاه تخیلی است که بدون هیچ رنگی و با جزییات زیاد و ظریف برای نشان دادن ظرافت گل‌ها با فرم‌های کاملا ابتدایی و ساده طراحی شده‌ است. از این سینی شما می‌توانید به عنوان سینی یا حتی ظرفی زیبا برای کوبیدن به دیوار و حک کردن این هنر استفاده کنید. 


صنایع دستی: طراحی کاسه سفالی


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



کاسه‌ای که با رنگ کرم و طراحی نقوش قهوه‌ای رنگ‌آمیزی شده و مجدد مجموعه سلول‌ها و خطوط تکراری مرتب در آن استفاده شده حس خوبی برای شما به وجود می‌آورد؛ حسی از ظروفی که در گذشته بوده و به سادگی طراحی می‌شده است.


صنایع دستی: کاسه های سفالی کوچک


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



کاسه‌های سفالی ظریف از مجموعه گل‌ها و گیاهان تخیلی که با وجود فانتزی بودن و ذهنی بودن‌شان همگی الهام گرفته و طراحی شده از فرم‌های پیچیده و واقعی موجود در طبیعت هستند. این ظروف برای  افرادی که اهل تنقلات هستند، مناسب است و می‌تواند روی میز قرار بگیرد و چیدمان مهمانی شما را جذاب تر کند.


صنایع دستی: فنجان کهنه کاری شده


زیباترین صنایع دستی سفالی برای دکوراسیون ضیافت ایرانی



فنجان سرامیکی کهنه کاری شده همراه با طرح تکرار شونده پَر که نماد پرواز و صعود آسان است، به نظر ایشان  پَر جذاب ترین نماد برای نشان دادن فضای بیکران است و برای طراحی این مجموعه از موتیف های سرخپوستی و عقاید آینی آنها استفاده شده است.




۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن