تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817659068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزين و خالوندي طلايي‌هاي روز پنجم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرزين و خالوندي طلايي‌هاي روز پنجم
دو مدال طلا و دو مدال نقره کاروان پارالمپيکي ايران را در پايان روز پنجم پارالمپيک 2016 به رده هفدهم جدول توزيع مدال‌ها رساند. اعضاي کاروان منا در اين روز موفق شدند چهار مدال ديگر را براي ايران اسلامي به ارمغان بياورند.
نویسنده : شيوا نوروزي 


دو مدال طلا و دو مدال نقره کاروان پارالمپيکي ايران را در پايان روز پنجم پارالمپيک 2016 به رده هفدهم جدول توزيع مدال‌ها رساند. اعضاي کاروان منا در اين روز موفق شدند چهار مدال ديگر را براي ايران اسلامي به ارمغان بياورند. مدال‌هاي طلا را مجيد فرزين (وزنه‌برداري) و محمد خالوندي (پرتاب نيزه) و مدال‌هاي نقره را سجاد محمديان (پرتاب وزنه) و عبدالله حيدري (پرتاب نيزه) به گردن آويختند.
رکوردشکني‌هاي پي‌در‌پي مجيد فرزين، شيريني مدال زرين او را افزايش داد. وزنه‌بردار دسته 80 کيلوگرم ايران در حالي که با 9 وزنه‌بردار ديگر به رقابت پرداخت و در نهايت نيز با ثبت رکورد 240 کيلوگرم ضمن شکست رکورد جهان و پارالمپيک بر سکوي قهرماني ايستاد. فرزين که در نخستين حرکت موفق به مهار وزنه 230 کيلوگرمي شده بود در همان حرکت اول رکورد پارالمپيک را شکست. او در حرکت دوم نيز وزنه 235 کيلوگرمي را بالاي سربرد و بار ديگر رکورد پارالمپيک را شکست. وزنه‌بردار ايراني در سومين حرکت وزنه 240 کيلوگرمي را درخواست و به رکورد جهان که با 236 کيلوگرم كه در اختيار خودش بود، حمله کرد. فرزين با مهار اين وزنه باز هم رکورد پارالمپيک را ارتقا داد و موفق به شکستن رکورد جهان شد. با وجود اين قهرمان پارالمپيک 2016 در حرکت چهارم قصد داشت وزنه 244 کيلوگرمي را بالاي سر ببرد، اما حرکت آخر فرزين مورد تأييد داوران قرار نگرفت. به اين ترتيب مجيد فرزين توانست دومين مدال طلاي کاروان ورزشي منا را در ريو از آن خود کند.
  
طلا مزد زحماتم بود
قهرمان وزنه‌برداري پارالمپيک از اينکه در ريو پاداش زحماتش را گرفته ابراز خوشحالي کرد. مجيد فرزين شکستن رکورد جهان و پارالمپيک را افتخاري بزرگ خواند: «براي رسيدن به اين مدال ماه‌ها تلاش کردم و تمرينات فشرده‌اي داشتم. خدا را شکر مي‌کنم که زحمت‌ها و تلاش‌هايي که در اين مدت کشيدم، ثمر داد و براي خانواده خودم و مردم کشورم افتخارآفرين شدم.»
  
پرتاب دو مدال ارزشمند
پرتابگران ايراني نيز در روز پنجم بازي‌هاي پارالمپيک خوش درخشيدند و روي سکوي رفتند. محمد خالوندي و عبدالله حيدري ملي‌پوشان پرتاب نيزه در کلاس F57 به ميدان رفتند. خالوندي که اميد طلاي دووميداني ما محسوب مي‌شد در تلاش اول خود رکورد 26/45 و در تلاش دوم 63/45 متر ثبت کرد و رکورد جهان را نيز شکست. وي در تلاش‌هاي سوم و چهارم به‌ترتيب نيزه خود را 89/43 و 24/44 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم با ثبت رکورد 85/45 متر توانست براي بار دوم رکورد جهان را جابه‌جا کند. اين پايان کار خالوندي نبود، چراکه او در تلاش ششم خود يک‌بار ديگر رکورد جهان را با ثبت رکورد 12/46 متر شکست. خالوندي با عملکرد درخشانش سومين مدال زرين را براي کشورمان کسب کرد.  عبدالله حيدري ديگر نماينده ايران با ثبت رکورد 77/43 متر مدال نقره را به گردن آويخت و بر سکوي نايب قهرماني ايستاد. خالوندي پس از ايستادن بر سکوي قهرماني با اشاره به اينکه نبايد حريفان را دست‌کم گرفت، اظهار داشت: «خدا را شکر مي‌کنم که طلا گرفتم و رکورد جهان را چند بار ارتقا دادم. مي‌دانستم سکوي اول و دوم براي ايران است. هم من و هم حيدري زحمت زيادي کشيده بوديم. مي‌دانستم حريفان ديگر قدرت زيادي ندارند.»
  
قدرت‌نمايي مقابل بوسني
مردان واليبال نشسته پارالمپيک کشورمان با برتري سه بر صفر از سد بوسني، رقيب اصلي خود در اين دوره از بازي‌ها گذشتند. شاگردان هادي رضايي که پيش از اين چين را از پيش رو برداشته بودند، موفق شدند بوسني قدرتمند را با اقتدار مغلوب کنند. صعود ملي‌پوشان واليبال نشسته به نيمه‌نهايي قطعي شده و بازي بامداد فرداي آنها با اوکراين تشريفاتي است. مرتضي مهرزاد، بلندترين مرد پارالمپيکي جهان در پيروزي مقابل بوسني نقش بسزايي داشت. رضايي، سرمربي اين تيم از عملکرد بازيکنانش ابراز رضايت کرد: «براي ما اين بازي مهم بود و به‌همين دليل سعي مي‌کردم که بازيکنان تيمم را تهيج کنم تا با روحيه بهتري مقابل بوسني به ميدان بروند که خوشبختانه بچه‌ها بازي خوبي را به نمايش گذاشتند. به ‌هر حال اين بازي يک جور بازي حيثيتي هم محسوب مي‌شد، آن هم برابر تيمي که چهار سال پيش در لندن تيم ما را متوقف کرده بود. براي ما مهم بود که با امتيازات بهتري اين بازي را ببريم. بازي با بوسني تمام شد و ما به فکر آينده هستيم. همه بازي‌هاي ما در آينده حکم يک فينال را دارد.» همچنين تيم ملي واليبال نشسته بانوان نيز با همين نتيجه تيم رواندا را مغلوب کرد تا امروز با روحيه‌اي مضاعف به مصاف چين بروند.
  
صعود فوتبال و ناکامي بسکتبال
تيم ملي فوتبال هفت نفره ايران دو بر يک اوکراين را برد تا به نيمه‌نهايي پارالمپيک ريو صعود کند.  فوتباليست‌هاي ايراني با صدرنشيني در گروه اول بازي‌ها بامداد فردا بايد رودرروي برزيل ميزبان قرار بگيرند. اين در حالي است که ملي‌پوشان بسکتبال با ويلچر به‌رغم پيروزي مقابل الجزاير، از راهيابي به مرحله حذفي بازماندند. تيم ملي بسکتبال با ويلچر ايران 72 بر 48 تيم الجزاير را مغلوب کرده بود، اما پيروزي آلمان مقابل برزيل مانع از صعود کشورمان شد. شاگردان آقاکوچکي فردا براي مشخص شدن تيم‌هاي نهم و دهم پارالمپيک به مصاف ژاپن مي‌روند.
  
تداوم درخشش ايراني‌ها تا 2020
فيليپ کريون در نشست مطبوعاتي خود به درخشش پارالمپيکي‌هاي ايران اشاره کرد. رئيس کميته بين‌المللي پارالمپيک از ميزباني برزيل رضايت کامل دارد: «پيش از شروع مسابقات شاهد برخي ترديدها و نگراني‌ها درباره نحوه برگزاري و سازماندهي رقابت‌ها بوديم، اما مانند يک تيم در کنار يکديگر کار کرديم تا به امروز رسيده‌ايم. بايد اذعان کنم که ايران نيز با ادامه اين روند فعاليت و آماده‌سازي و گسترش سرمايه‌گذاري‌ها مي‌تواند به نتايج خوب خود در توکيو هم ادامه دهد.»
  
برنامه روز هفتم
در ادامه بازي‌هاي پارالمپيک ريو 2016 هادي توري (تيروکمان)، شهلا بهروزي‌راد (قايقراني)، علي صادق‌زاده (وزنه‌برداري)، عليرضا مختاري و اسدالله عظيمي (دووميداني)، زماني، محمودي و جوانمردي (تيراندازي)، بهمن گلبارنژاد (دوچرخه‌سواري) و سيامند رحمان، نماينده سنگين‌وزن وزنه‌برداري کشورمان به مصاف حريفان مي‌روند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن