تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815640304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصولگرایان هرچه دارند از احمدی‌ نژاد است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: «اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است والا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند، حتماً باید دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را استناد کنند.

اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهوری سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتماً از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه در انتخابات تعیین کننده هستند.»

 «سه روز بعد از اعلام موضع جامعه روحانیت مبارز نسبت به احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، روح‌الله حسینیان با لحن تندی از این مواضع انتقاد کرد.

عضو حزب پایداری در نخستین واکنش به سخنان غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند، به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است والا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند، حتماً باید دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را استناد کنند.

او ادامه داد: اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهوری سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتماً از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه در انتخابات تعیین کننده هستند.

عضو حزب پایداری همچنین در مورد عدم مشورت با آیت‌الله مصباح یزدی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری که اخیراً از سوی مصباحی مقدم مطرح شده است، گفت: آقای مصباحی مقدم سخنگوی اصولگرایان نیستند و حتی جایگاهی نیز ندارند که وقتی صحبتی می‌کنند، از ناحیه اصولگرایان بخواهند صحبت کرده باشند.

او افزود: سخنگوی جامعه روحانیت که نمی‌تواند از طرف همه اصولگرایان صحبت کند، در ضمن آقای مصباحی مقدم آن قدر جایگاهی ندارد که حتی از طرف جامعه روحانیت هم تصمیم بگیرد. ممکن است یک حرفی زده باشد ولی بعید می‌دانم آن قدر اهمیت داشته باشد.

حسینیان در پایان تأکید کرد: به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی‌نژاد به حدی است که او بالاخره تسلیم مردم خواهد شد و در نهایت وارد کارزار انتخابات می‌شود.

سخنان عضو ارشد حزب پایداری سه روز بعد از آن مطرح می‌شود که غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در یک نشست مطبوعاتی مواضع انتخاباتی تشکل متبوعش را اعلام و تأکید کرد: دوره تأثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد به پایان رسیده است.

به گفته وی «جامعه روحانیت مبارز نه اقبالی به احمدی‌نژاد دارد و نه اقبالی به کاندیداهایی که احمدی‌نژاد معرفی می‌کند.»

مصباحی مقدم  با یادآوری مواضع احمدی‌نژاد نسبت به اصولگرایان تصریح کرد: ایشان طی مصاحبه‌ای گفت که کسی از من حمایت نکرد و بعد هم گفت من اصولگرا نیستم. بنابراین نیازی نیست روی احمدی‌نژاد حساب خاصی باز کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین درباره نقش آیت‌الله مصباح یزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: ما در انتخابات سال ۹۶ هیچ نشانه‌ای از طرف آیت‌الله مصباح مبنی بر ورود به انتخابات نداریم و از طرف جامعه روحانیت مبارز نیز نشانه‌ای وجود ندارد که بخواهیم از ایشان کمک بگیریم. بنای جامعه روحانیت این است که وارد انتخابات شود در صورتی که جامعه مدرسین در گفت‌وگوها اعلام کند که مشترکاً این کار را صورت دهیم، همکاری دو جامعه را شاهد خواهیم بود.

مواضع جدید و علنی جامعه روحانیت مبارز اما به مذاق عضو ارشد حزب پایداری خوش نیامد؛ حزبی که آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان رهبر معنوی این تشکل در رأس آن قرار دارد و بدنه آن از مدیران و همفکران دیروز و امروز احمدی‌نژاد تشکیل می‌شود. هر چند هنوز این تشکیلات درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده موضع‌گیری رسمی نداشته است اما بعد از سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این واکنش‌ها از سوی اعضای پایداری دور از انتظار نبود؛ تشکلی که اگر چه یکی از حزب‌های نوپدید اصولگرایان به شمار می‌آید اما برای خود وزن ویژه‌ای قائل است. در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که پایداری، خود را به عنوان یکی از اضلاع شورای ائتلاف اصولگرایان تعریف کرد و توانست بیشتر از سایر تشکل‌های اصولگرا در فهرست 30 نفره تهران نامزد داشته باشد. کارگزاران وحدت میان اصولگرایان با این استدلال که جدایی پایداری‌ها از ائتلاف می‌تواند به انشقاق منجر شود، دیگر تشکل‌ها را راضی کردند سهم بیشتری به این حزب بدهند.

هر چند اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس از ائتلاف اخیر خود به عنوان یک الگوی موفق انتخاباتی یاد کرده و ابراز امیدواری می‌کنند آن وحدت نظر نسبی را برای انتخابات سال آینده حفظ کنند اما با اعلام صریح و زودهنگام جامعه روحانیت مبارز این گمانه به ذهن متبادر می‌شود که حداقل برخی از تشکل‌های اصولگرا الگوی انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم را موفق نمی‌دانند. به اعتقاد شماری از اصولگرایان یکی از دلایل اصلی ناکامی این اردوگاه در انتخابات اخیر در تهران، سبقه احمدی‌نژادی شماری از نامزدها بود. بر همین اساس بود که مصباحی مقدم در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود تلویحاً تأکید کرد لایه‌هایی از اصولگرایان دیگر نمی‌خواهند هزینه دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و حواشی آن را بدهند. نکته قابل تأمل در سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این بود که اصولگرایان به نامزدی که احمدی‌نژاد معرفی کند نیز اقبالی ندارند. این در حالی بود که محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی تأکید کرد: «احمدی‌نژاد آرای خودش را دارد اما این ظرفیت را ندارد که بتواند با حمایت از نامزدی، آرای خود را به وی منتقل کند.»

اظهاراتی که نشان می‌دهد بخشی از اردوگاه انتخاباتی اصولگرایی نه تنها احمدی‌نژاد و کاندیدای تحت حمایت او را نمی‌پذیرند بلکه او را فاقد قدرت بسیج آرا به نفع یک کاندیدا می‌دانند. در واکنش به همین مواضع بود که روح‌الله حسینیان برآشفت و کوشید سخنان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در حد اظهار نظر شخصی یک فعال سیاسی تنزل بدهد؛ سخنانی که می‌تواند آغازگر دوباره مناظره  میان اصولگرایان سنتی با نواصولگرایان شود. مناظره‌ای که بعد از پیروزی حسن روحانی تقریباً تعطیل شده بود اما گویا سودای تکیه زدن بر صندلی ریاست‌جمهوری می‌تواند بار دیگر مباحث حل نشده اما مسکوت قبلی را احیا کند.»





۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن