تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819893539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا شهرداری‌ها باید متولی رفع آلودگی هوای کلانشهرها باشند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در کلانشهرها مراکزی به عنوان مراکز ایجاد کننده آلودگی وجود دارد که این امر، مشکلاتی را در کشور پدید می‌آورد که باید برای رفع آن راهکاری اندیشیده شود.

به گزارش تیتر شهر، بدون شک در کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها مشکل مدیریتی وجود دارد و در حال حاضر هیچ دستگاهی حاضر نیست مسئولیت آلودگی هوا را بپذیرد. از سوی دیگر بخش عمده ای از مسایل مربوط به آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران به حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری ارتباط دارد که بدون شک سهمی از این آلودگی نیز ناشی از تردد خودروهای عمومی و موتورسیکلت ها است که شهرداری‌ها و از جمله شهرداری تهران نیز در این حوزه دارای مسئولیت است.

در همین راستا، سال گذشته، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی لایحه مدیریت هوای پاک را بررسی کرد و این لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفت که این لایحه در صورت اجرا، برای رفع معضل آلودگی هوا راهکار بسیار موثری خواهد بود.


چرا شهرداری‌ها باید متولی رفع آلودگی هوای کلانشهرها باشند؟



در کلانشهرها مراکزی به عنوان مراکز ایجاد کننده آلودگی وجود دارد که این امر، مشکلاتی را در کشور پدید می‌آورد که باید برای رفع آن راهکاری اندیشیده شود چراکه تعادل آب وهوایی را برهم می‌ریزد و باید چاره ای برای بخش عمده‌ای از ترافیک شهری که در مبادی شرقی و غربی است اندیشید که با یک مدیریت واحد این معضل قابل رفع است.

البته برخی معتقد اند که باید پاره‌ای از مسئولیت ها در این حوزه به شهرداری‌ها واگذار شود که در قانون کمیسیون کشاورزی این مسئولیت را بر عهده سازمان محیط زیست قرار داده است چراکه باید دولت به عنوان سیستم فرابخشی، برنامه ریزی هایی را برای ر فع آلودگی هوا مدنظر قرار دهد.


چرا شهرداری‌ها باید متولی رفع آلودگی هوای کلانشهرها باشند؟

 

البته، سازمان محیط زیست می تواند از دستگاه های دیگر به عنوان بازوی اجرایی خود بخواهد تا کمک ویژه ای به رفع معضل آلودگی هوا داشته باشد که در این میان شهرداری‌ها در کلانشهرها می تواند نقش موثری داشته باشد که با تجمیع وظایف و اختیارات در حوزه بهبود هوای پایتخت و واگذاری آن به شهرداری‌ها می توان به رفع این معضل امید داشت.

با واگذاری مسئولیت رفع آلودگی هوا به شهرداری‌ها، این دستگاه می تواند برنامه ریزی دقیقی برای حمل و نقل عمومی، مراکز آلاینده و خروج خودروهای فرسوده داشته باشد. با این وجود اگر در واگذاری مسئولیت آلودگی هوا به شهرداری نقص قانون وجود داشته باشد مجلس باید به رفع این نقص قانونی کمک کند.

۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن