تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803877793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در عصر حاضر به طرح کتاب اهمیت داده نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در عصر حاضر به طرح کتاب اهمیت داده نمی‌شود
مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به سابقه‌ای که در کتاب‌آرایی داشتیم، گفت: متاسفانه در عصر حاضر به شکل و طرح کتاب اهمیت داده نمی‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ نشست خبری سالانه «طراحی کتاب ایران» صبح امروز با حضور مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب، افشین داورپناه معاون امور فرهنگی خانه کتاب و کیانوش غریب‌پور دبیر علمی سالانه هنر طراحی ایران در سرای اهل قلم برگزار شد.


در این مراسم مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به آنکه شکل و طرح کتاب یک عامل مهم در ترویج کتابخوانی است، گفت: علی‌رغم سابقه‌ای که در کتاب‌آرایی داشتیم و امروزه یکی از افتخارات ما این است که کتاب‌آرایی آثار فاخر ارزشمند ما هویت ایرانی را در جهان تبلیغ می‌کند، متاسفانه در عصر حاضر به شکل کتاب اهمیت داده نمی‌شود. یک بخش آن به مسئله تکنیکی بازمی‌گردد و ما نیاز داریم صنعت ما به روز شود. مسئله دیگر ضعیف بودن و کم بنیه بودن اقتصاد نشر است. این مسائل دست به دست هم داده تا ویترین کتاب‌فروشی‌هایمان بسیار جذاب نباشد.


وی افزود: در این سالانه مترصد این مسئله هستیم که استانداردی را برای طراحی کتاب در حوزه‌های مختلف کودک، بزرگسال، مرجع و گنجینه معرفی کنیم. نتایج کلاس‌هایی که در سالانه طراحی کتاب ایران برگزار می‌شود در زمان ها و شهرهای مختلف ارائه خواهد شد. ناشرانی که فراخوان این سالانه را مطالعه می‌کنند، ملاک‌های مغفول مانده برای طراحی کتاب را می‌بینند. تعداد مدیران هنری در نشرها بسیار کم است و معدود ناشرانی داریم که بخش هنری داشته باشند.
 
در ادامه مراسم افشین داورپناه معاون هنری خانه کتاب با اشاره به آنکه تنها 15 درصد کتاب‌هایی که در اولین سالانه طراحی کتاب در سال گذشته شرکت کرده بودند، به مرحله دوم راه یافتند بیان کرد: کتاب‌هایی که به مرحله دوم طرح سالانه طراحی کتاب ایران راه یافتند، هریک بر بعد خاصی تاکید داشتند. متاسفانه کتابی که در همه ابعاد طراحی شده باشد، کم داشتیم. 

در پایان مراسم کیانوش غریب‌پور دبیر علمی سالانه هنر طراحی ایران با اشاره به آنکه در نگارش قرآن‌ها از الگوی خطی جهان اسلام استفاده می‌شود، اظهار داشت: نمونه‌هایی از خط در قرآن می‌بینیم که یا به دوران قدیم برمی‌گردد یا کارهای چندان موفقی نبوده است. به دلیل آنکه قرار است به همه اجزای کتاب بپردازیم و در مسئله قرآن طراحی‌های جدید ندیدیم، امکان انتخاب اثر در آن اندک است. امسال کتاب‌های قرآن در سالانه هنر طراحی ایران مورد داوری و بررسی قرار نمی‌گیرد.
 
وی افزود: تصویرگری تابعی از ادبیات است و ادبیات کودک و نوجوان ما چندان به روز نیست. تاکید من بر این است که به کتاب‌هایی در سالانه هنر طراحی ایران جایزه بدهیم که توانسته‌اند در زمینه جذب مخاطب موفق شوند. جایزه‌ای که شان آرتیستی دارد، مورد توجه ما و خانه کتاب نیست. رویکرد ما واقعی کردن فضای کتاب است و فقط به کار خوب نگاه می‌کنیم.







۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن