تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير آموزش و پرورش: در 6 ماه پاياني همه‌جا از دولت دفاع كنيد !


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معاون وزير آموزش و پرورش: در 6 ماه پاياني همه‌جا از دولت دفاع كنيد !
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در اظهارنظري عجيب و برخلاف وظايف مرتبط با حوزه كاري‌اش از مديران آموزش و پرورش خواست كه در شش‌ماهه پاياني دولت در هر محفلي از دولت دفاع كنند.
نویسنده : صادق پارسا 


حميدرضا كفاش اظهار كرد: در شش ماهه دوره آخر فعاليت دولت تدبير و اميد هستيم و ان‌شاءاللّه دوره دوم را نيز شاهد باشيم!
وي گفت: ما نمايندگان دولت هستيم و بايد از عملكرد دولت به صورت منطقي دفاع كنيم.
 
ما موظف به دفاع از دولت هستيم !
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان بايد تربيت سياسي داشته باشند و بدون شناخت وارد احزاب مختلف نشوند و جهت‌گيري ما بايد تقويت تربيت سياسي باشد و در رابطه با معلمان شرايط فرق دارد.

كفاش تأكيد كرد: وظيفه داريم از دستاوردهاي دولت دفاع كنيم و در محافل رسمي و خصوصي آموزش و پرورش درباره عملكرد دولت صحبت كنيم و از برچسب سياسي نترسيم، چطور مخالفان دولت هر سياه‌نمايي را انجام مي‌دهند، سياسي نيست اما دفاع از عملكرد دولت سياسي مي‌شود، نبايد به اين حرف‌ها گوش دهيم و حداقل از دستاوردهاي آموزشي و تربيتي دفاع كنيم.  به گزارش خبرگزاري تسنيم، وي گفت: هنگامي كه وارد استان‌ها مي‌شويد در برابر سؤالاتي كه از شما مي‌شود، ‌اگر اطلاعات كافي نداريد، جواب شك‌برانگيز ندهيد، چرا كه اين موضوع باعث ايجاد موج شده و آرامش فضا را به هم مي‌ريزد به عنوان مثال اگر درباره صندوق ذخيره از شما سؤال شد، بگوييد نمي‌دانم، چرا كه اگر پاسخي حتي به صورت خصوصي بدهيد ممكن است اين سخن شما پخش شود ! اين اظهارات كفاش در حالي صورت گرفته است كه در روزهاي گذشته بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش به صورت جدي در مجلس شوراي اسلامي مطرح بود و حالا كه گويي مسئولان اين وزارتخانه خاطرشان از عدم استيضاح وزير جمع شده است، به جاي معطوف كردن تمام تلاش‌شان به رتق و فتق امور پرحجم بزرگ‌ترين وزارتخانه دولت، آن هم در آستانه مهر، به صورت ساختاري مشغول و مأمور سياست بازي شده‌اند.

معلمان بسياري از عملكرد وزارتخانه آموزش و پرورش ناراضي بوده‌اند؛ چه در بحث حقوق‌هاي دريافتي و چه در مسائلي نظير استخدام حق‌التدريسي‌ها و ... . با اين حال باز هم گويي مسئولان اين وزارتخانه سياسي بازي را به اقدام براي رفع مشكلات ترجيح مي‌دهند.
 
صندوقي كه از ذخيره فرهنگيان وام چند صد ميليوني به مديران مي‌دهد !
در يكي از مصائبي كه مدتي است دامنگير وزارت آموزش و پرورش شده و يكي دو هفته گذشته رسانه‌اي شده است، در حالي كه معلمان زيادي براي دريافت وام‌هاي 2 ميليوني در صف انتظار صندوق ذخيره فرهنگيان هستند، اعضاي اين صندوق صدها ميليون تومان پاداش از اين صندوق دريافت كرده‌اند.  چندي پيش ابراهيم سحرخيز، معاون سابق وزير آموزش و پرورش از پرداخت پاداش‌هاي چند صد ميليون توماني به اعضاي هفت‌نفره هيئت مديره صندوق ذخيره فرهنگيان در سال 94 خبر داد و گفت: با تصميم هيئت‌مديره اين صندوق، پاداش‌هاي چند صد ميليون توماني به اعضاي هيئت مديره مصوب شده است.
  اين صندوق از حقوق‌هاي ماهانه فرهنگيان پر شده و در حالي كه برخي از فرهنگيان براي دريافت يك وام 2 ميليوني بايد چند سال در نوبت بمانند مسئولان آن تنها پاداش‌هاي‌شان چند صد ميليون تومان مي‌شود. سحرخيز كه هم اكنون در كسوت مشاور كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مشغول به كار است در همين رابطه خاطرنشان كرد: حقوق معاونين وزير نيز از ماهانه 2ميليون و 500 هزار تومان در دولت قبل، به حدود 10 ميليون تومان براي هر معاون افزايش يافته و البته برخي خبرها حكايت از دريافتي 18 ميليون توماني توسط دو نفر از مسئولان مهم اين وزارتخانه دارد.

به طور ماهانه 5 تا 7 درصد حقوق فرهنگيان وارد اين صندوق مي‌شود اما كمتر افرادي هستند كه موفق به دريافت وام از اين صندوق شده باشند و تاكنون اين صندوق خدمات ديگري به جز ارائه وام 2ميليوني به برخي كارمندان آموزش و پرورش نداشته است. البته اين صندوق در اقدامي عجيب براي معلماني كه در گرو تأمين معيشت خود هستند، تور سفر به آنتاليا هم برگزار كرده است !
 
از سفر به آنتاليا با امكان سرو مشروبات الكلي و استخر مختلط تا سياسي‌كاري وزارتخانه آموزشي!
در ليست ضميمه بخشنامه سفر به آنتاليا، نام هفت  هتل پنج ستاره ساحلي با امكاناتي همچون بار سرو مشروبات الكلي رايگان، استخر و پارك آبي مختلط با هزينه يك ميليون و 600هزار تومان تا ارقام بالاي 2ميليون تومان به ازاي هر نفر ديده مي‌شود كه با اطلاعات منتشر شده در سايت آژانس مسافرتي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان هم همخواني دارد ! در شرايطي كه علاوه بر فساد، مشكلات عديده ديگري نظير نفوذ جريان خزنده براي تربيت غيرانقلابي دانش‌آموزان، اعتصاب‌هاي چندباره معلمان در اعتراض به معيشت‌شان، توزيع نشريات درون‌سازماني در حمايت از فتنه، اقدامات غيرقانوني دانشگاه فرهنگيان توسط سرپرست غيرقانوني اين دانشگاه، وجود چند هزار مدرسه غيراستاندارد كه بلاي جان دانش آموزان است و ... در وزارتخانه آموزش و پرورش وجود داشته و دارد و در شرايطي كه در آستانه بازگشايي مدارس، بايستي تمام امكانات درون و بيرون سازماني اين وزارتخانه معطوف به امور داخلي آموزش و پرورش باشد، اينكه مسئول ارشد آن در چنين شرايطي دستور تشكيلاتي دفاع از دولت صادر مي‌كند، موضوعي است كه تنها مشكلات عديده را لاينحل باقي مي‌گذارد، درد معلمان زحمتكش را بيشتر كرده و بر نارضايتي‌ها مي‌افزايد.
 اساساً هم معلوم نيست آقاي معاون مديران آموزش و پرورش را مكلف به دفاع از چه چيزي كرده‌اند؟!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن