تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799727092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاطرات تلخ «فکه» مانع پیروزی رزمندگان نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خاطرات تلخ «فکه» مانع پیروزی رزمندگان نشد
خاطرات تلخ «فکه» مانع پیروزی رزمندگان نشد بعد از عملیات، سردار فلکی در جمع رزمندگان توضیح داد که سردار فضلی دستور داده بود که هرکدام از نیروهایی که در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک حضور داشتند، نباید در عملیات بعدی حضور داشته باشند؛ زیرا خاطرات تلخ فکه می‌توانست مانع از پیروزی شود.


به گزارش فرهنگ نیوز، «رضا پازش» برای نخستین بار در جنگ‌های نامنظم با گروه شهید چمران وارد مناطق عملیاتی شد و در سن 14 سالگی برای نخستین بار در عملیات فتح المبین در مناطق جنوب کشور شرکت کرد.
 
پس از این، در عملیات‌های بیت المقدس، والفجر مقدماتی، خیبر، بدر و چند عملیات دیگر شرکت داشت. رسالتش او را تا ماهوت، سردشت و حلبچه کشاند.
 
پازش تا سال 64 از نیروهای کادر لشکر 27 بود؛ اما به دلایلی از سپاه استعفا داد و تا انتهای جنگ تحمیلی به عنوان یک بسیجی در مناطق عملیاتی حضور داشت.
 
در ادامه خاطره‌ای از نحوه فرماندهی سردار فضلی را از زبان «رضا پازش» مسئول محور تیپ نینوا از لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در عملیات والفجر یک می‌خوانید.
 
«در دومین اعزامم در گردان ادوات نینوا، مسئولیت تسلیحات را پذیرفتم. با آمدن حاج علی (فضلی) قرار شد جهت روحیه گرفتن نیروها، عملیاتی در جنوب شکل گیرد.
 
«محمد فلکی» فرمانده گردان ادوات جهت آشنایی و سهولت در کار به منطقه اعزام شد. برادران شهید آیت و پیرهادی اردستانی از اینکه اگر به خط اعزام شوند تا زمان شروع عملیات اجازه بازگشت از خط را ندارند، ابراز نگرانی کردند؛ ولی من اعتراضی نکردم. اما به جهت وظیفه‌ای که داشتم، نگران و ناراحت بودم. قرار شد در آخرین شناسایی من هم در منطقه حضور داشته باشم.
 
به همراه جمعی از نیروها و سردار فلکی به راه افتادیم. با فلکی بچه‌محل و دوست قدیمی بودم. هنوز مسافتی تا منطقه مورد نظر باقی مانده بود که ماشین متوقف شد. به اصرار من را به صندلی جلو فرستادند و ماشین مجدد به راه افتاد. مدتی بعد حاجی گفت: «سرت را بدزد. خطرناک است». من نشنیدم. این بار با عصبانیت حرفش را تکرار کرد.
 
در سنگری مستقر شدیم، و حاجی موقعیت را توضیح داد. سپس آماده برگشتن شدیم. زمانی که می‌خواستم سوار ماشین شوم، سردار فلکی گفت: «تو باید تا شروع عملیات اینجا بمانی». با ناراحتی گفتم «می‌دانم کجا هستیم. اینقدر بر من سخت نگیر. من به هیچ‌کس چیزی نمی‌گویم». سردار از من دلجویی کرد و من قول دادم صحبت‌های آن روز را با هیچ‌کس در میان نگذارم.
 
بعد از عملیات، سردار فلکی در جمع رزمندگان توضیح داد که حاج علی (سردار فضلی) دستور داده بود که هر کدام از نیروهایی که در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک حضور داشتند، نباید در عملیات بعدی حضور داشته باشند؛ زیرا نمی‌خواست سختی‌های آن دو عملیات در ذهن نیروهای عمل‌کننده تاثیر منفی داشته باشد. ما پیش از شروع این عملیات، روزهای سختی را در عملیات والفجر مقدماتی و یک در منطقه فکه گذرانده بودیم. اگر نیروها متوجه می‌شدند که قرار است مجدد در این منطقه عملیات کنند، باعث تضعیف روحیه می‌شد. البته من خودم وقتی وارد این منطقه شدم لحظه شهادت بچه‌ها، تشنگی و آتش سنگین دشمن در عملیات‌های پیش را به خاطر آوردم؛ که باعث لرزش بدنم شد.
 
برخی از نیروها را به اجبار به مرخصی فرستادند؛ اما من و چند تن دیگر از همرزمان در این عملیات شرکت کردیم. در این عملیات پنج شهید تقدیم اسلام کردیم و 380 بعثی را به اسارت درآوردیم. به لطف الهی با وجود سختی‌ها و خاطرات بد منطقه فکه، نیروها توانستند به خوبی عمل کنند.» 
 
 


منبع: دفاع پرس


95/6/20 - 18:08 - 2016-9-10 18:08:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن