تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات برنامه های سکاندار بورس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود، سپس به جزئیات رونمایی برنامه های سکاندار بورس پرداخته ایم و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات مهم در بازار امروز کردیم..امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با افزایش بیش از 80درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 2839میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 1564میلیارد ریال رسید.


گروه موادومحصولات دارویی
 در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات اکثرا مثبت وکم حجم تر نسبت به آخرین روز کاری در هفته قبل بودیم و حتی برخی شرکتها در نزدیکی صف خرید، امروز را به کار خود پایان دادند. سهام 17 شرکت از 33 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 16 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید امروز متعلق به شرکت های داروسازی زاگرس فارمد پارس، شیمی داروئی داروپخش و فرآورده های تزریقی ایران و در مقابل سهام شرکت داروسازی روزدارو با صف فروش بسته شد.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت  داروسازی کوثر در نماد دکوثر با خرید و فروش بیش از 290 هزار سهم بود.بیشترین ارزش معاملات این گروه متعلق به شرکت داروپخش با بیش از 1.1میلیارد ریال بود.

گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن
امروز در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن شاهد جو خرید بودیم  و استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته بود.از 8 شرکت فعال و قابل دادو ستداین گروه ،سهام 8 شرکت موجود با افزایش قیمت امروز را به پایان رساندند.صف های خرید این گروه را شرکت های  توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی،خدمات انفورماتیک،داده پردازی ایران،همکاران سیستم و ایران ارقام به خود اختصاص دادند. بیشترین حجم معاملات این گروه را با بیش از  16 میلیون سهم در شرکت ایران ارقام در نماد مرقام  اتفاق افتاد. بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت ایران ارقام با بیش از 103 میلیارد ریال می باشد.

گروه خودرو و قطعات ساخت
 در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز همانند آخرین روز کاری هفته قبل شاهد معاملات اکثرا  منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه نسبت به روز کاری قبل کمتر بود. 29 شرکت از 32 نماد قابل معامله، با کاهش قیمت و نماد 3 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های فروش متعلق به سهام شرکت های سازه پویش،موتورسازان تراکتورسازی ایران،چرخشگر،ریخته گری تراکتورسازی ایران،آهنگری تراکتورسازی ایران و ایرکا پارت صنعت و در مقابل  تنها صف خرید مربوط به شرکت کمک فنرایند امین بود..بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 27 و 10 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ایران خودرو در نماد سایپا و ایران خودرو  به ترتیب با بیش از 31 و 30 میلیارد ریال می باشد.


گروه فلزات اساسی
  در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات کم حجم تر  و اکثرا متمایل به منفی نسبت به آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته بودیم.از 23 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام13شرکت با کاهش قیمت و سهام 9 شرکت با افزایش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های فولاد خراسان،صنعت روی زنگان و آهن و فولاد ارفع و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های نورد و قطعات فولادی،فرآوری مواد معدنی ایران و ملی سرب و روی ایران اختصاص یافت.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای فولاد و ذوب به ترتیب با بیش از 11 و 6 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ذوب آهن اصفهان و فولادمبارکه اصفهان به ترتیب با بیش از 14 و 13 میلیارد ریال می باشد.


گروه محصولات شیمیایی
 در گروه محصولات شیمیایی، شاهد معاملات اکثرا منفی و نیز تداوم کاهش حجم معاملات در این گروه بودیم.در این گروه سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با بیش از 33 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.از 25 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام 9 شرکت با افزایش قیمت و سهام 16شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.صف خرید این گروه متعلق به شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های گلتاش و پتروشیمی فناوران بودند.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با خرید و فروش بیش از 5.6میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با بیش از 12میلیارد ریال بود.




از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد. در نماد چكاپا(گروه صنایع کاغذ پارس) شنيده ميشود كه در شش ماهه دوم تعديل مثبت ٢٠ درصدى اعلام خواهد كرد .در نمادكيسون  شنيده ميشود كه پروژه يك ميليارد دلارى اين شركت با عراق تاكنون ١٠٠ ميليون دلار سودآورى به همراه داشته است و همچنين در پى اجراى دو پروژه ساخت و ساز خارجى در بلاروس و يك خط ريلى در ايتالياست كه در مجموع ٦ ميليارد دلار ارزش دارد .

یک دیگر از رویدادهای امروز رونمایی از برنامه های شاپور محمدی برای بورس تهران بود.

شاپور محمدی در اولین نشست خبری خود در جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه اقدام به ارایه برنامه های خود در دوران ریاست سازمان بورس اوراق بهادار کرد و گفت: در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی بحث مقاوم سازی بازار سرمایه، ارتقا سامانه معاملاتی،سامانه تسویه و پایاپای در اولویت قرار گرفته است.

دومین برنامه سازمان اصلاح رویه های اجرایی در سازمان بورس و بازار است که در همین راستا از هفته اول اغاز دوره ریاست سازمان توسط من، سامانه زمان سنجی فعالیت ها اغاز شده، تا طبق آن متوسط زمان ورود در خواستها، فرآیندها و زمان به اتمام رسیدن آنها به شورای عالی بورس گزارش شود تا بررسی های لازم در راستای کاهش این زمان انجام گیرد همچنین، تمامی شرکتهای تحت نظارت سازمان از جمله۴ بورس، سپرده گذاری، شرکت فناواری اطلاعات این سامانه را لحاظ کنند.


برنامه بعدی راه اندازی ابزارهای جدید به عنوان یکی از درخواستهای بازار سرمایه از سازمان بورس، می باشد. در همین راستا قصد راه اندازی و استفاده از ابزار های اختیار خرید و فروش را داریم که بخشی از این برنامه تا کنون انجام شده و تلاش بر این است تا در حداقل زمان ممکن و تا پایان سال جاری  عملیاتی گردد.


محمدی در ادامه گفت: یکی از بحث های دیگری که بخش عمده آن تا کنون انجام شده، واگذاری امتحانات و آموزش به کانون کارگزاران است. همچنین بهبود تعامل با دیگر نهادها یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام گیرد که در همین راستا ما تعاملات خود را با بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده ها افزایش داده ایم. سقف سپرده گذاری صندوق ها در بانکها از ۷۰به ۶۰درصد کاهش داده ایم تا با توجه کاهش نرخ تورم و تعدیل نرخ سود سپرده ها متناسب با آن، ریسک این صندوق ها نیز کاهش یابد.
رییس سازمان بورس تصریح کرد: از بحث های مهم دیگری که اغاز شده می توان به تقویت فرآیند اطلاع رسانی و افشای اطلاعات اشاره کرد که  طی دو هفته آینده الزامی خواهد شد که اطلاعات مربوط به تولید و فروش ماهانه شرکتها که قبلا به صورت اختیاری منتشر میشد به صورت مرتب ارایه گردد تا مانع از انباشت ان شود.

همچنین اطلاع رسانی بین المللی و ارایه صورتهای مالی شرکتها طبق استاندارد ifrsنیز انجام خواهد شد.  ۲۰شرکت از جمله بانکها و شرکتهای مشمول تلفیق در سال ۹۶ بایدگزارش های سال ۹۵خود را طبق این استاندارد های بین المللی ارایه کنند




۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن