تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798909614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا سفید کردن دندان‌ها روش قابل اعتمادی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آیا سفید کردن دندان‌ها روش قابل اعتمادی است؟
سفید کردن دندان‌ها روشی است برای تغییر رنگ دندان اما معمولاً برخی از بیماران این شیوه درمانی را با جرم‌گیری اشتباه می‌گیرند. درحالی که این دو درمان دارای نتایج کاملاً متفاوت هستند.
داشتن دندان‌های سفید و درخشان یک برتری و عامل مهمی در زیبایی فرد محسوب می‌شود و کمتر کسی را می‌توان یافت که چنین آرزویی نداشته باشد.برای رسیدن به این آرزوی دوست داشتنی برخی به سراغ روش‌های خانگی می‌روند و مثلاً پوست موز یا توت فرنگی را امتحان می‌کنند؛ برخی دیگر نیز به دنبال روش‌های جدید علمی و دندانپزشکی می‌روند.

این در حالی است که همواره این سؤال مطرح می‌شود که آیا این روش‌ها که مستلزم پرداخت هزینه و صرف زمان هستند و تا به امروز نیز توانسته‌اند طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کنند، تا چه حد تأثیر‌گذار و قابل اعتماد خواهند بود؟

دکتر فاخته فرشچی، در گفت‌و‌گو با «ایران»، می‌گوید: سفید کردن دندان‌ها روشی است برای تغییر رنگ دندان اما معمولاً برخی از بیماران این شیوه درمانی را با جرم‌گیری اشتباه می‌گیرند. درحالی که این دو درمان دارای نتایج کاملاً متفاوت هستند.

این جراح دندانپزشک می‌افزاید: در این شیوه درمانی به طور استاندارد 2 تا 3 درجه رنگ دندان‌ها سفیدتر می‌شود اما باید بدانید که به مرور زمان، مقداری جزئی از این سفیدی کاسته می‌شود.به گفته دکتر فرشچی، میزان سفید شدن دندان‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آنها می‌توان به جنس دندان، ‌سن بیمار، نوع بدرنگی، میزان استفاده از سیگار و حتی رژیم غذایی بیمار اشاره کرد. به همین دلیل این شیوه درمانی زیبایی در همه بیماران نتیجه یکسانی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌های سفید کردن دندان‌ها، عنوان می‌کند: به طور معمول دندان‌ها به چند روش سفید می‌شوند. شیوه نخست در داخل مطب و توسط دندانپزشک انجام می‌شود. اما در شیوه دوم سفید کردن دندان‌ها، دندانپزشک وسایلی را در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا در داخل خانه با استفاده از آنها بتواند به رنگ مطلوب و مورد علاقه برای دندان‌هایش دست یابد.اما استاندارد‌ترین روش برای سفیدکردن دندان‌ها بهره‌گیری از روش مختلط است.

طی این روش در یک جلسه یک ساعته داخل مطب، دندانپزشک اقدام‌های لازم برای تغییر رنگ دندان را انجام می‌دهد و پس از آن مواد مخصوص سفید کردن دندان‌ها در داخل خانه و قالبی را که از دندان‌های بیمار تهیه کرده است در اختیار وی قرار می‌دهد. بیمار بعد از سفید کردن دندان در مطب می‌تواند به مدت 4 ساعت در روز برای مدت یک هفته سفید کردن دندان‌ها را در خانه ادامه دهد.

ادامه سفید کردن دندان در خانه به ماندگاری بیشتر رنگ روشن ایجاد شده در دندان منجر می‌شود.دکتر فرشچی تأکید می‌کند: سفید کردن دندان‌ها در بیماران دارای حساسیت دندانی، بیماران با لثه‌های تحلیل رفته یا مبتلایان به مشکلات گوناگون لثه توصیه نمی‌شود، چراکه این شیوه درمانی برای این دسته از بیماران عوارض شدیدتری به همراه خواهد داشت.

این جراح و دندانپزشک در خاتمه با اشاره به اینکه سفید کردن دندان‌ها درمان دائمی نیست، خاطرنشان می‌کند: ممکن است به دلایل مختلف رنگ سفید دندان‌ها کمی تیره شود و بیمار سالی یک بار نیاز به تجدید درمان ضعیف تری داشته باشد.از میان دلایل تیره شدن رنگ دندان می‌توان به دلایلی چون استفاده از نوشیدنی‌های تیره رنگ مثل قهوه و نوشابه و همچنین استعمال سیگار اشاره کرد.

منبع: روزنامه ایران









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن