تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حج باید با مشورت همه مسلمانان اداره شود


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
حج باید با مشورت همه مسلمانان اداره شود
حج باید با مشورت همه مسلمانان اداره شود رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بی‌کفایتی سعودیها در اداره حج و عدم تامین امنیت حجاج ثابت شده است، گفت: حجی که می‌خواهد در سایه شکوه برگزار شود باید با مشورت همه کشورهای اسلامی و مسلمانان باشد.


به گزارش فرهنگ نیوز، سعید اوحدی درباره پیام امام خامنه‌ای خطاب به مسلمانان برای «اندیشیدن در مدیریت حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی بر حرمین شریفین» و همچنین بیانات ایشان در جمع خانواده‌های شهدای منا اظهار کرد: بحرانها و حوادث متعدد و مکرری که در سالهای گذشته برای زائران خانه خدا به‌وقوع پیوسته نشاندهنده عدم کفایت و بی‌لیاقت حکام سعودی در رابطه با برگزاری مراسم حج است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقات ناگوار همه ساله برای بخشی از زائران به‌وقوع می‌پیوندد که ناگوارترین آن فاجعه منا بود که با جانباختن بیش از هفت هزار انسان رقم خورد و حکام سعودی حتی از یک عذرخواهی هم خودداری کردند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت رفتار سعودیها با کشورهای اسلامی را مناسب ندانست و تصریح کرد: کشورهای اسلامی و نخبگان مسلمان دارای ظرفیتهای بسیار عمیقی هستند که می‌تواند یاری‌رسان و مشورت دهند برگزاری مراسم حج باشد اما متاسفانه حکام سعودی تاکنون از این ظرفیت بهره‌ای نبرده‌اند.
 
اوحدی تاکید کرد: حکام سعودی و تفکر وهابیت اعتقادی به مشورت جستن  از سایر مسلمانان ندارد و این برخلاف آموزه‌های دینی و تاکیدات قرآنی است.
 
وی اضافه کرد: قرآن بارها بر مشورت و مشاوره کردن در میان مسلمانان اهتمام ورزیده و تاکید داشته است که عدم توجه به این مهم یکی از مشکلات آل سعود محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت یکی دیگر از رفتار اشتباه سعودیها را داشتن روحیه تکبر و نخوت عنوان کرد و گفت: عدم عذرخواهی در فجایع سال گذشته و توجه نکردن به آرامش زائران خانه خدا یکی از رفتارهای متکبرانه و وقیحانه سعودیها محسوب می‌شود.
 
اوحدی اذعان داشت: تامین امنیت یکی از نخستین وظایف حکومت آل سعود محسوب می‌شود اما آنها در سال گذشته نه تنها به این کار اقدام نکردند بلکه بعد از فجایع هم به عذرخواهی در کشورهای اسلامی نپرداختند.
 
وی با بیان اینکه حکام فعلی عربستان در بحث اجرایی نشان داده‌اند که توانایی اداره حج را ندارند، گفت: در زمینه مذهبی هم مکه و مدینه بنابر آیات و روایات متعلق به همه مسلمانان است و هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بیانات دین مبین اسلام، روایات و فرمایشات مراجع و بزرگان کشور تاکید کرد: حج صحیح، با شکوه و بر اساس آموزه‌های الهی می‌تواند در سایه اداره مشورت کشورهای اسلامی شکل بگیرد.
 
اوحدی افزود: هیچ ایراد و اشکالی ندارد که کشورهای اسلامی و مسلمانان برای اداره صحیح حج با یکدیگر همفکری کنند و به مشورت بپردازند؛ در این میان سازمان کشورهای اسلامی هم می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.
 
وی تصریح کرد: باید نخبگان، فرهیختگان و مجامع مذهبی کشورهای اسلامی راهکارهای بررسی حج در سایه امنیت و آرامش را بررسی کنند و به مشورت برای اداره مناسب این مراسم معنوی و عظیم بپردازند. 
 
رئیس سازمان حج و زیارت با انتقاد از تشکیل نشدن کمیته حقیقت یاب برای بررسی علت فاجعه منا تصریح کرد: سازمان کشورهای اسلامی باید بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فاجعه منا تاکید کند.
 
اوحدی عنوان کرد: اگر عربستان سعودی در فاجعه منا ریگی به کفش ندارد باید اجازه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی فاجعه منا را بدهد چرا که تمامی مسلمانان و زائران خانه خدا نیازمند مشخص شدن ابعاد این فاجعه و دست‌یابی به آرامش و امنیت در مراسم حج هستند.
 
وی در پایان به دیدار امروز(چهارشنبه) خانواده‌های شهدای فاجعه منا و مکه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:‌دیدار امروز در آستانه سالگرد فاجعه منا و با حضور تمامی این خانواده‌ها از سراسر کشور برگزار شد که تسکینی مناسب و اثر بخش برای خانواده‌های شهدا بود.
 
 


منبع: تسنیم


95/6/17 - 20:18 - 2016-9-7 20:18:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن