تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817174082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيار خوب بوديم ولي توقعمان بيشتر بود!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسيار خوب بوديم ولي توقعمان بيشتر بود!
دو هفته پس از پايان المپيك، ديروز كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك، روبه‌روي خبرنگاران نشست...
نویسنده : مانی سعیدی 


دو هفته پس از پايان المپيك، ديروز كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك، روبه‌روي خبرنگاران نشست تا درباره عملكرد كاروان كشورمان در ريو پاسخگوي رسانه‌ها باشد، او برخلاف انتقاداتي كه از نتايج ورزش ايران در المپيك مي‌شود، كسب هشت مدال را يك نتيجه «بسيار خوب» عنوان كرد و مانند وزير ورزش نتيجه المپيك ريو را پس از لندن در رديف بهترين حضور ايران در تاريخ ادوار المپيك به حساب آورد، هرچند در ادامه عنوان كرد كه توقع‌مان بالاتر از اين بوده و حداقل 12 مدال را پيش‌بيني كرده بود. با تمام اينها هاشمي معتقد است به‌رغم نزول هفت پله‌اي و كاهش مدال‌هاي ايران نسبت به المپيك لندن، عملكرد كاروان ايران در ريو قابل دفاع است و براي توجيه اين نزول، سقوط چند پله‌اي برخي كشورها را مثال مي‌زند.

در حالي ايران در المپيك ريو با كسب هشت مدال، سه طلا، يك نقره و چهار برنز در جدول رده‌بندي پاياني در رده بيست و پنجم قرار گرفت، كه در لندن، با 12 مدال كه چهار تاي آن طلا بود در رده هفدهم قرار گرفته بود. با وجود افت ورزش كشورمان نسبت به لندن، رئيس كميته ملي المپيك ديروز سعي كرد كه اين جايگاه پايين‌تر را نسبت به المپيك قبلي، با اشاره به نتايج كشورهاي ديگر توجيه كند: «به طور کلي عملکرد ورزشکاران بسيار خوب بود و اين نتيجه بعد از المپيک 2012 لندن دومين نتيجه تاريخي ايران در ادوار المپيك بود. در لندن، چين 38 مدال و در اين دوره 26 مدال گرفت و 12 مدال کاهش داشت. در مجموع در لندن 88 مدال و در ريو 70 مدال گرفت در حالي که ورزشکار بيشتري داشت. کره جنوبي در لندن 28مدال و در ريو 21 مدال کسب کرد. قزاقستان در دوره قبل هفت طلا و در اين دوره سه طلا گرفت. اين نشان مي‌دهد که در اين دوره اتفاقات جديد افتاده است. اگر چهار طلاي دوره قبل را مي‌گرفتيم در بهترين حالت بيست‌ويکم مي‌شديم در حالي که در دوره قبل با چهار طلا هجدهم شديم.»

رئيس كميته ملي المپيك در ادامه به آمارهاي مختلفي كه در المپيك ريو ثبت شده، اشاره كرد و در بخشي از اين آمار با بيان درصد جنسيتي مدال‌آوران، لزوم توجه به ورزش بانوان را گوشزد كرد: «54 درصد مدال‌ها به مردان رسيد و 46 درصد مدال‌ها براي بانوان بود.

مدال‌آوري بانوان به گونه‌اي است که اين يک مدال عليزاده را مي‌توان به مدال بيشتري ارتقا دهند. بخش بانوان نياز به حمايت بيشتري دارند، شايد مدال کيميا عليزاده برنز بود، اما آن مدال اندازه يک مدال طلا ارزش داشت و بازتاب جهاني خوبي داشت و بانوان ايراني را به خودباوري رساند.» در حالي هاشمي از لزوم خودباوري بانوان ايراني صحبت كرد كه غيبت او و مسئولان وزارت ورزش در سالن مسابقه رده‌بندي كيميا عليزاده كه يك شب تاريخي براي ورزش ايران بود، انتقادهاي زيادي را متوجه آنها كرده بود. هاشمي در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اينکه هنگام اهداي مدال کيميا عليزاده در سالن تکواندو حضور نداشته است، برخلاف خبرهايي كه درباره عدم حضور مسئولان در اين مسابقه تاريخي به گوش مي‌رسد، گفت كه در جايگاه مسئولان نبوده اما در سالن مسابقه بوده است: «شخصاً حضور داشتم. پيش از مسابقه به همراه آقاي عزيزي براي پيگيري بهداد سليمي به دادگاه CAS رفته بوديم و بلافاصله به سالن تکواندو برگشتيم و مسابقه کيميا عليزاده را به شخصه ديدم. شايد در جايگاه مسئولان حضور نداشتم، اما در سالن مسابقه بودم.»

يكي از رشته‌هايي كه در ريو عملكرد ضعيفي داشت، رشته تكواندو بود، حذف هر سه تكواندوكار مرد تيم ايران، نتيجه‌اي نبود كه تصور مي‌شد. هاشمي هم با بيان اينكه انتظارات از تكواندو بيشتر بود، گفت: «در مورد تکواندو نبايد يک‌جانبه ارزيابي کرد. در بخش خانم‌ها عملکرد بسيار خوب بود، اما در بخش مردان توقعات برآورده نشد. اميدواريم علت‌ها بررسي شود. درگيري لفظي با پولادگر نداشتم. رؤساي فدراسيون‌هاي ما هميشه قابل احترام و به روحيات ما هم درگيري نمي‌خورد. هميشه تعامل خوبي با فدراسيون‌ها داشتيم.» وي البته درباره اينكه فدراسيون‌هايي كه نتايج ضعيفي داشته آيا مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، هم گفت: «ما فدراسيون‌ها را بازخواست نمي‌کنيم. بازخواست‌کننده مجمع است که از هيئت‌ها، مربيان و ورزشکاران عضو هستند. بايد به آنها بگوييم که بازخواست کنند. ضمن اينکه بايد به اختيارات فدراسيون‌ها اضافه شود. نتيجه عملکرد کاروان به نتيجه عملکرد تک‌تک رشته‌ها بستگي دارد. اگر يک رشته مدال نگيرد، در آن رشته بايد علل و عوامل آن بررسي شود. توقع ما بالاتر بوده و اين ايده‌آل ما نبوده است. پيش‌بيني 12 مدال براي اين کاروان بود. شايد به آن ايده‌آل نرسيده باشيم و نبايد نسبت به بخش‌هايي که مدال نگرفتند، بي‌تفاوت بود.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن