تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820889863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده شهرداري تهران را قاطعانه رسيدگي مي‌کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرونده شهرداري تهران را قاطعانه رسيدگي مي‌کنيم
‌رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد بدون توجه به مسائل جناحي و سياسي به موضوع واگذاري املاک شهرداري اشاره کرد ...


‌رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد بدون توجه به مسائل جناحي و سياسي به موضوع واگذاري املاک شهرداري اشاره کرد و گفت: اين پرونده با دقت و متانت و در چارچوب قانون مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اما در کنار آن اجازه موج‌سواري و سوءاستفاده از موضوع را هم به کسي نخواهيم داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به فرارسيدن سالروز فاجعه منا، ياد و خاطره مهاجران الي‌الله را گرامي داشت و با تسليت به خانواده‌هاي قربانيان اين حادثه که به شکل مظلومانه‌اي به شهادت رسيدند، تصريح کرد: وضعيتي که پديد آمد نشان داد حاکمان سعودي لياقت اداره مشاهد مشرفه و صيانت از جان و اموال مسلمين را ندارند و بايد چاره‌اي انديشيد.
  
انتقاد از رفتار دوگانه مجامع جهاني
رئيس قوه قضائيه در ادامه با انتقاد از رفتار دوگانه نسبت به سعودي‌ها از سوي مجامع جهاني خاطرنشان کرد: اين اتفاق در هر کشوري رخ مي‌داد، رسانه‌هاي کشورهاي سلطه تا سال‌ها سر‌وصدا مي‌کردند، اما به دليل تبعيت سعودي‌ها از چنين دولت‌هايي، قضيه را مسکوت گذاشتند و اين موضوعي است که امروز بايد به طور جدي به آن پرداخته شود. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر اينکه حق حجاج گرامي ما که به معناي حقيقي کلمه شهيد شده‌اند نبايد فراموش شود و قوه قضائيه نيز در حدي که به آن مربوط است پيگير خواهد بود، از دولت و به ويژه وزارت امور خارجه خواست همچنان پيگير اين موضوع باشند تا سعودي‌ها و حاميانشان نتوانند روي اين جنايت بزرگ سرپوش بگذارند و بازماندگان قربانيان اين حادثه نيز احساس نکنند پناهي براي بيان مظلوميت خود ندارند.
  
در برخورد با مفاسد کوتاه نمي‌آييم
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع واگذاري املاک شهرداري تهران اشاره کرد و گفت: قوه قضائيه در طول اين سال‌ها نشان داده که در برخورد با مفاسد به هيچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد و اين موضوع ربطي به جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي نيز نداشته است و ما با افراد متخلف از هر جناحي بدون ملاحظه برخورد کرده‌ايم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر اينکه فساد مقوله‌اي است که جناح نمي‌شناسد، خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ايم ‌ هيچ‌کس از هيچ جناحي توقع تخفيف در مقوله فساد از قوه قضائيه را نداشته باشد. وظيفه شرعي و قانوني ماست که فساد چه در شهرداري يا دولت باشد يا حتي در خود قوه قضائيه با آن برخورد کنيم؛ چنانکه برخي مي‌دانند برخوردهايي که با فساد در داخل قوه قضائيه هم انجام مي‌شود اگر اشد از برخورد در جاهاي ديگر نباشد، کمتر نيست.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه برخي در اين موضوعات تابع احساسات مي‌شوند و به ما مي‌گويند چرا برخوردتان تند و سريع نيست، افزود: ما راه خود را عوض نخواهيم کرد زيرا برخورد قوه ‌قضائيه بايد قانوني، متين و درست باشد. بر همين مبنا کليه مسئولان قضايي موظفند بي‌طرفي خود را در بحث مبارزه با فساد حفظ کنند زيرا رسيدگي در قوه قضائيه بايد عادلانه و مطابق موازين و بي‌طرفانه باشد. آملي‌لاريجاني گفت: در موضوع شهرداري تهران نيز سازمان بازرسي کل کشور علي‌القاعده وظايفي دارد و مشغول رسيدگي است. شهردار محترم تهران نيز هم در گذشته و هم در روزهاي اخير مطرح کرده‌اند که از پيگيري‌هاي قانوني استقبال مي‌کنند و البته ما هم توقعي غير از اين نداريم، گرچه استقبال هم نکنند ما پيگيري‌هاي قانوني خود را انجام خواهيم داد.

موج‌سواري در پرونده‌هاي مفاسد ممنوع
رئيس قوه قضائيه با اشاره به زاويه ديگري از اين موضوع که آن را در مورد «حقوق‌هاي نجومي» نيز صادق مي‌خواند، تصريح کرد: آنچه در موضوع اخير و بحث حقوق‌هاي نجومي مشابهت داشت، موج سواري عده‌اي در داخل و خارج از کشور براي دستيابي به مقاصدي ديگر بود. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: موضوع حقوق‌هاي نجومي که عده‌اي با سوءاستفاده از محمل‌هاي نادرست قانوني، حقوق‌هاي کلان دريافت مي‌کردند بسيار بد بود و قطعاً قوه قضائيه نيز پيگير اين موضوع است، چه آنکه سوءاستفاده عظيمي که در جهت تخريب اعتماد مردم صورت گرفت و هنوز هم ادامه دارد، قابل چشم‌پوشي نيست. رئيس قوه قضائيه يادآور شد: ضدانقلاب خارجي با سوار شدن بر اين موج مدام مي‌خواهد القا کند که همه در جمهوري اسلامي فاسد و دزد هستند و متأسفانه عده‌اي نيز در داخل کشور آب به آسياب آنها مي‌ريزند که اين هيچ توجيهي ندارد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با طرح اين پرسش که مگر رسيدگي‌هاي سازمان بازرسي کل کشور و معرفي افراد به دادگاه لزوماً تابع انتشار اسامي افراد است؟ تأکيد کرد: سازمان بازرسي کل کشور از مدت‌ها قبل اين موضوع را پيگيري مي‌کرده است. اين چه معني دارد که اسامي افرادي که سازمان بازرسي درباره آنها استعلام کرده، منتشر شود. رئيس دستگاه قضا گفت: درست است که رسانه‌ها در اصلاح وضع موجود نقش مهمي دارند، اما اين نقش را نبايد به قيمت بازي با حيثيت و آبروي افراد ايفا کنند.
 
برخي در پرونده شهرداري تهران مقاصد ديگري دنبال مي‌کنند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با رد هرگونه برخورد دوگانه دستگاه قضايي در موضوع حقوق‌هاي نجومي و پرونده شهرداري تهران اظهار کرد: در آنجا هم گفتيم حتي اگر کساني سوءاستفاده کرده‌اند، رسانه‌ها حق انتشار اسامي را ندارند. رئيس دستگاه قضا تأکيد کرد: مشي کلي قوه قضائيه برخورد با فساد در هر جا و از سوي هر شخصي است و توقع مقاومت از سوي برخي مسئولان را در اين موضوع نداريم و از سوي ديگر موج‌سواري عده‌اي براي سياسي کردن ماجرا به ويژه سوءاستفاده در مباحث انتخاباتي را تحمل نمي‌کنيم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: برخي از روزنامه‌ها نوشته بودند کار قاليباف براي انتخابات 96 تمام است. من در حال حاضر کاري ندارم که ايشان چه برنامه‌اي دارند يا داراي چه صلاحيت‌هايي هستند و اين وظيفه دستگاه‌هاي ديگري است، اما چنين مطلبي نشان مي‌دهد که برخي رسانه‌ها مقاصد ديگري دارند لذا به همه آنان توصيه مي‌کنيم که به شفافيت کمک کنند، اما نه به قيمت آبروي افراد براساس ظن و گمان‌هاي خارج از چارچوب‌هاي قانوني. رئيس قوه قضائيه همچنين با انتقاد شديد از برخي روزنامه‌ها که به دولت توهين مي‌کنند، اظهار کرد: براي برخي از اين روزنامه‌ها پرونده تشکيل شده و دادسرا و دادگاه نيز بايد بي‌طرفانه عمل کنند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني بار ديگر درباره پرونده شهرداري تهران با اشاره به ابلاغ مأموريت به دادستان کل کشور تصريح کرد: در اين ابلاغ تأکيد شده که به دو مطلب رسيدگي شود؛ يکي رسيدگي به اصل موضوع و اينکه چه کساني متخلفند و بحث بازگشت اموال عمومي به بيت‌المال و ديگري برخورد با کساني که مي‌خواهند موج‌سواري کنند و متأسفانه نمي‌دانند که با اين کار خود چه آسيبي به امنيت ملي مي‌زنند.
 
توان دفاعي ايران سلطه‌گران را وادار به مذاکره کرد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در پايان به بحث قدرت دفاعي کشور و فرمايش‌هاي اخير رهبر معظم انقلاب در اين‌باره اشاره کرد و گفت: بايد از وزارت دفاع و نيروهاي نظامي و امنيتي و کليه کساني که در ارتقاي سطح توان دفاعي کشور تلاش مي‌کنند، تشکر کنيم.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه قدرت بازدارندگي، مسئله کوچکي نيست، تأکيد کرد: تمام آنچه که موجب ايجاد شأن براي جمهوري اسلامي در سطح دنيا شده، همين قدرت بالاي بازدارندگي است. البته ما توان دفاعي را فقط مادي نمي‌بينيم ولي با ايمان بر مبناي آيه شريفه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» عمل مي‌کنيم. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: بي‌ترديد ايمان، رکن اصلي است ولي اعداد و استعدادها نبايد فراموش شود زيرا تقويت بنيه دفاعي حرف اول را در دنيا مي‌زند. آيا اگر اين توان و اقتدار نبود کشورهاي سلطه حاضر به مذاکره بودند؟ اگر کشور يمن اقتدار نظامي بيشتري داشت، اين همه کودک و زن و مرد بي‌گناه در اين کشور کشته مي‌شدند و زيرساخت‌هايشان نابود مي‌شد؟
 
سخناني که نه اعتبار عقلي دارد و نه قابل باور است
رئيس قوه قضائيه با انتقاد از سخنان گاه به گاه برخي افراد که لزوم توان دفاعي کشور را مورد تشکيک قرار مي‌دهند، اظهار کرد: تمام خوف و هراس دشمنان از جمهوري اسلامي به دليل همين اقتدار است و مي‌دانند که کوچک‌ترين تعرض آنها سنگين‌ترين سيلي را در پي خواهد داشت چنانکه ديديم که پيام مقام معظم رهبري به حکام سعودي نيز تجلي همين اقتدار بود. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينکه نمي‌توان ميزان خصومت و کينه‌توزي دشمنان ايران را انکارکرد، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جز در جاهايي که شرع و عقل جلوي ما را گرفته مانند توليد سلاح‌هاي شيميايي و اتمي، هر آنچه که در راستاي ارتقاي سطح توان دفاعي کشور است بايد انجام شود و برخي افراد نيز سخناني نگويند که نه به لحاظ عقلي معتبر است و نه در دنياي امروز قابل باور.





تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن