تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817147100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«امنیت» مهم‌ترین اصل در روابط اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
«امنیت» مهم‌ترین اصل در روابط اجتماعی است
«امنیت» مهم‌ترین اصل در روابط اجتماعی است رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، امنیت را مهم‌ترین اصل در روابط اجتماعی دانست و گفت: اگر انسان پایبند به عهد و پیمان خود نباشد، زندگی اجتماعی شکل نمی‌گیرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار جانشین معاونت اجتماعی ناجا با وی در قم، با بیان اینکه امنیت عامل اصلی برای تشکیل اجتماع است، اظهار داشت: بر اساس نظریه مردم شناسان بشر ابتدا در جنگل و غار زندگی می‌کرده و دائماً با خطر مواجه بوده و سپس به شهرنشینی روی آورده است.

وی گفت: اولین عامل برای احساس حرکت بیش از نیاز طبیعی، کمک برای برون رفت از خطر است، انسان نیز در زندگی اجتماعی می‌خواهد تا خطر را از خود دور کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شواهدی در متون دینی و قرآن وجود دارد برای توجه دادن بشر به نعمتی مانند امنیت که از سوی خداوند نیز به انسان یادآوری می‌شود.

وی با اشاره به نیاز شدید انسان به امنیت، تصریح کرد: در طول تاریخ بشر بصورت‌های مختلف خود را نشان داده و امروز نیز می‌بینیم بعد از ۳۰ الی ۴۰ سال دشمنی مثل آمریکا، علیه ایران از هیچ چیز فروگذار نکرده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در زمینه نظام ارزشی اولین چیز با ارزش وفای به عهد است اگر انسان پایبند به عهد و پیمان خود نباشد، زندگی اجتماعی مفهومی نداشته و شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصل مهم روابط اجتماعی در اسلام، پایبندی به قراردادهاست، تصریح کرد: از لحاظ تعالیم اسلامی دستوراتی که داریم اگر دشمنان نامهربانی کردند در صورت عدم رعایت عهد و پیمان، شما نیز نباید رعایت کنید، این‌ها نشان می‌دهد اساسی‌ترین مسئله حیات عقد قرارداد است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آزادی‌های بشر در سایه قراردادها شکوفا و مفهوم پیدا می‌کند بنابراین اولین اصل احترام به قرارداد است و اسلام اولین پایه را احترام به قرارداد می‌داند تا امنیت اجتماعی تأمین شده و در سایه آن پیشرفت علمی، اقتصادی، اجتماعی حاصل شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ارزش‌های دینی برای عملی کردن قراردادها پشتوانه محکمی است حتی جایی که اعتقادات دینی مشترکی باشد این اصل محکم تر است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: دو پشتوانه محکم برای پایه گذاری قراردادها وجود دارد، اول عقیدتی و دوم استفاده از اعتقادات دینی که هر چه این اعتقادات بیشتر اعتماد و موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رابطه ما با دیگران باید مثل دوایر متحدالمرکز باشد، تصریح کرد: کسانی که به عهد خود عمل کنند در یک دایره بزرگ قرار می‌گیرند و هر قدر به مرکز دایره نزدیک تر باشند، ارزش‌ها و انباشت‌ها بیشتر است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه هر کسی از منظر اسلام با خدا ارتباط قوی داشت هیچ‌کس نمی‌تواند آن را تکان دهد اما غیر از این شکست خواهد خورد، گفت: مانند جنگ ۳۳ روزه که حزب الله پیروز شد که اگر ما با خدا بودیم یاری مان خواهد کرد.
 

منبع: پلیس


95/6/15 - 15:24 - 2016-9-5 15:24:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن