تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر قائم مقام وزیر بهداشت در مورد اخبار خودکشی‎ها


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نظر قائم مقام وزیر بهداشت در مورد اخبار خودکشی‎ها
نظر قائم مقام وزیر بهداشت در مورد اخبار خودکشی‎ها قائم مقام وزیر بهداشت گفت: به لحاظ علمی ثابت شده است انعکاس خبرخودکشی در رسانه‌ها تا 10 روز میزان خودکشی را افزایش می‌دهد به ویژه اگر روش آن اعلام شود.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ دکتر حریرچی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکیدبر این که تکرار خبر خودکشی در رسانه ها باعث ایجاد هنجار در میان افراد جامعه می شود گفت: باید خبر منعکس شده از خودکشی توسط رسانه ها، اثر بازدارندگی داشته باشد.وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از رسانه هاست که در اعلام خبر خودکشی جنبه اطلاع رسانی آن و زمینه های بروز آنرا به منظور جلوگیری از انجام بروز خودکشی درنظر بگیرند گفت: خبرخودکشی باید در راستای تحلیل و هشدار در خصوص سلامت روان نه به منظور جذب مخاطب انجام شود.
 
حریرچی  با تاکید بر چاپ نکردن عکس فردی که اقدام به خودکشی می کند افزود: باید عواقب جسمانی خودکشی بیان شود چراکه همه خودکشی ها منجر به مرگ نمی شود و در بعضی موارد باعث معلولیت های جسمی می شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: رسانه ها بویژه صدا و سیما می توانند در ارتقای سطح سواد سلامت و اطلاعات نقش موثری داشته باشند چرا که بیشترین منبع اطلاعاتی مردم در حوزه سلامت از طریق صدا و سیماست.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سواد سلامت فراتر از خواندن، نوشتن و درک مفاهیم است گفت : نتیجه یک مطالعه درباره سطح سواد سلامت مردم نشان داد 44 درصد افراد جامعه از سطح سواد سلامت محدود یا ناکافی برخوردارند.
 
دکتر حریرچی بااشاره به اینکه سطح سواد سلامت از برخی متغیرها از جمله سطح درآمد و وضع اشتغال بیشتر تاثیر دارد گفت: کسانی که سواد سلامتشان پایین است کمتر پیگیر سلامت خود هستند و بیشتر در بیمارستانها بستری می شوند.
 
وی با بیان اینکه سطح سواد سلامت مردم از نمره 100 در شهرها 68 است، افزود: افراد با درآمد اجتماعی پایین، تحصیلات کمتر و زنان خانه دار از سطح سواد سلامت پایین تری برخوردار هستند و سطح سواد سلامت زنان از مردان بیشتر است.
 
دکتر حریرچی درپاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تحقیق و تفحص از این وزارتخانه نیز گفت:برخی دوستان 3  مورد تحقیق و تفحص را در فاصله یک ماه از وزارت بهداشت مطرح کردند که درباره مورد اول جلساتی در کمیسیون بهداشت تشکیل شد و سرانجام این موضوع به تأیید نرسید و در ارتباط با دو مورد دیگر نیز در حال پاسخ هستیم.
 
وی درباره واگذاری اختیار تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت نیز گفت: به این واگذاری چند ماه پیش مجلس رای داده و در حال حاضر در شورای نگهبان مطرح است ولی تأیید نهایی نشده است.
 
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین درباره آموزش سه روزه استفاده از دستگاه‌های سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان  گفت: گاهی کمبود رادیولوژی به ویژه در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود بنابراین پزشکان زنان در مواردی می‌توانند از طریق برگزاری دوره‌هایی به این مسئله دست یابند ولی باید توجه داشت که این دوره‌ها به هیچ عنوان سه روزه نیست.
 
دکتر حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی نیز گفت: به دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده بسیار حساس بوده است اعلام نتیجه آن به‌طول انجامیده و در سیستم قضائی و سازمان نظام پزشکی نیاز به زمان طولانی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت تأکید داشته است که مراحل کارشناسی و صدور نظر دادیار و دادستان هرچه سریع‌تر انجام گیرد، افزود: در روزهای اول پس از فوت مرحوم کیارستمی شکایتی از خانواده او مطرح نشده بود و اکنون کارهای این پرونده حساس است و مراحل خود را طی می‌کند.
 
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین درباره پیشنهاد اخذ مالیات 70 درصدی از حقوق پزشکانی که بالای 50 میلیون تومان درآمد دارند، ‌گفت: دکتر نوبخت مصاحبه‌ای را در این باره داشته که ظاهرا درباره آن سوءتفاهم شده است.
 
وی گفت: آن چیزی که پیشنهاد ما درخصوص موضوع درآمد پزشکان است سیستم پلکانی بوده که درحال حاضر به شورای حقوق و دستمزد ارائه کرده‌ایم که بر این اساس به نسبت میزان عملکرد پزشکانی بالای 40 و 50 میلیون تومان کارکرد داشته اند که از 10 میلیون آخر حقوق‌شان 60 درصد آن  به بیمارستان تعلق می گیرد. 
 
حریرچی افزود: بعد از آن هم وزارت اقتصاد 20 درصد مالیات کم می‌ کند البته سقف خاصی هم در برخی موارد اعلام شده است.
 


منبع: صدا و سیما


95/6/15 - 14:57 - 2016-9-5 14:57:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن