تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820868623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافتی‌ها اگر قانونی است مسئولان چرا عذرخواهی می‌کنند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دریافتی‌ها اگر قانونی است مسئولان چرا عذرخواهی می‌کنند؟!
معناي عذرخواهي‌ مسئولان دولتي اين است که پرداخت‌هاي غيرمتعارف به برخي مديران دولتي غيرقانوني بوده و وجهه قانوني نداشته است.


به گزارش فارس، آيت‌الله موحدي‌کرماني، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه پايتخت با اشاره به ديدارهاي رهبر معظم انقلاب با هيئت وزيران و مسئولان وزارت اطلاعات اظهار داشت: توفيقات فراوان وزارت دفاع و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را تبريک عرض مي‌کنم، دستاوردهايي در زمينه طراحي و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهيزات پيشرفته موشکي، راداري، دريايي، زرهي و پهپاد و مراکز ارتباطي، توليد سامانه‌هاي پدافند موشکي در بردهاي کوتاه، متوسط و بلند را به همه اين عزيزان تبريک عرض مي‌کنم، درود و رحمت خداوند بر شما باد که به توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب اهتمام ورزيديد و دانش خود را در اين زمينه بالا برديد و به خواست خداوند رعب و وحشتي در دل دشمنان اين انقلاب ايجاد کرديد.
   
افزايش توان دفاعي حق مسلم ماست
وي افزود: حق مسلم کشور است که توان دفاعي و تهاجمي جمهوري اسلامي ايران را بالا ببريم و اين موضوع مورد تأکيد مقام معظم رهبري بود، در دنياي امروز که قدرت‌هاي زورگو و فاقد اخلاق انساني از هيچ جنايتي مضايقه نمي‌‌کنند، از کشتار انسان‌ها هيچ ابايي ندارند، در چنين دنيايي توسعه صنايع دفاعي کشور امري کاملاً طبيعي و حق مسلم ماست. امام جمعه موقت تهران بر همين اساس تصريح کرد: حقيقتاً در اين منطقه که شاهديد تا چه حد ناامني در اطراف جمهوري اسلامي ايران موج مي‌زند و ما را فراگرفته و امنيت اصلاً در کشورهاي منطقه وجود ندارد، اما جمهوري اسلامي ايران از امنيتي کامل برخوردار است. آيت‌الله موحدي‌کرماني ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که چرا بايد تئاتر يا فيلمي طوري ساخته شود که تيشه به ريشه ايمان جوانان بزند، اين تعبير رهبر معظم انقلاب بسيار سنگين است، چرا بايد اين‌گونه باشد؟ رهبر معظم انقلاب عملکرد دستگاه‌هاي فرهنگي را در دو سطح آفندي و پدافندي ضعيف ارزيابي کردند، آيا نبايد در اين شرايط مسئولان فرهنگي کسي را که عمرش را در خدمت به دين و انقلاب اسلامي ايران گذرانده به فردي که در تمام عمر خود قدمي در راه دين و انقلاب خود برنداشته و حتي گاهي ضربه نيز زده است، ترجيح دهند؟!
   
حقوق‌هاي نجومي به اعتماد مردم ضربه زد
آيت‌الله موحدي‌کرماني با اشاره به بحث حقوق‌هاي نجومي اظهار داشت: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب نبايد از موضوع حقوق‌هاي نجومي به آساني عبور کرد.
وي افزود: طبق فرمايشات رهبر انقلاب، اعتماد مردم و جوانان به علت حقوق‌هاي نجومي ضربه فراواني خورده است، اين موضوع کمي نيست. وقتي اعتماد مردم سلب شود يعني ما مردم را از دست مي‌دهيم در حالي که مردم سرمايه اين نظام هستند، مردم و جوانان اين حقوق‌هاي نجومي را با حقوق‌هاي خود مقايسه مي‌کنند.
براساس چه معيار و امتيازي و به دليل انجام کدام کار ويژه اين حقوق‌هاي بالا به آنان پرداخت شده است، اين سؤالات اساسي است که بايد پاسخ داده شود. البته مقام معظم رهبري هم در اين زمينه تذکر دادند.
   
قوه قضائيه هم بايد به مسئله نجومي‌ها ورود کند
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: در موارد بجا و لازم، قوه قضائيه نيز بايد ورود و با متخلفان برخورد کند چون موضوع ساده نيست، از دولت محترم تشکر مي‌‌کنم که وارد موضوع شد و گام مهمي در اين زمينه برداشته است، مخصوصاً بياني که رئيس‌جمهور محترم دارد که نبايد ذي‌نفعان در تعيين حقوق‌ها و درآمدهاي خودشان عامل و دخيل باشند، نبايد ذي‌نفع خودش براي خود حقوق تعيين کند. معلوم است که دراين شرايط چه اتفاقي مي‌افتد، آنان حقوق‌هاي کلاني براي خودشان تعيين مي‌کنند.
آيت‌الله موحدي کرماني تأکيد کرد: سطحي براي دريافتي‌هاي مديران دولتي تعيين شد که اقدام مناسبي بود، البته بايد تمامي دريافتي‌ها و درآمدها بيش از آن سطح تعيين شده نباشد. گاهي متأسفانه مطرح مي‌شود که آقاياني که اين حقوق‌هاي نجومي را دريافت کردند طبق قانون بوده است، بنده از اين موضوع در تعجبم؛ اگر واقعاً اين حقوق‌ها قانوني بوده و آنان اقدام غيرقانوني انجام ندادند چرا مسئولان مربوط از مردم عذرخواهي مي‌کنند؟ کاري که قانوني انجام شده نيازي به عذرخواهي ندارد.
   
نجوم‌ها شايستگي مسئوليت ندارند
وي ادامه داد: چرا آقاي نوبخت، سخنگوي دولت از مردم به علت حقوق‌هاي نجومي برخي مديران دولتي عذرخواهي کرد؟! چرا وزير دادگستري عذرخواهي کرد؟ به نظرم شخص آقاي رئيس‌جمهور هم از مردم به دليل حقوق‌هاي نامتعارف برخي مديران دولتي عذرخواهي کرد. معناي اين عذرخواهي‌ها اين است که پرداخت‌هاي غيرمتعارف به برخي مديران دولتي غيرقانوني بوده و وجهه قانوني نداشته است، حقوق‌هاي نامتعارف حداقل وجهه شرعي ندارد. امام جمعه موقت تهران بر همين اساس يادآور شد: در اين شرايط بايد يک اقدام جدي و برخورد مناسب انجام شود، آيا آقاياني که اين حقوق‌هاي کلان را دريافت کردند، نمي‌دانند که نظام اسلامي بر پايه عدل و انصاف مستقر است؟ کجاي اين حقوق‌هاي نجومي عدل و انصاف وجود داشت. وي اضافه کرد: فردي حقوق 40 يا 50 ميليون توماني هر ماه دريافت مي‌کند از طرفي يک کارگر ساعت‌ها کار مي‌کند و هر ماه حقوق يک يا 2 ميليون توماني دريافت مي‌کند؛ کجاي اين عدالت و انصاف است؟ اگر اين آقايان مي‌دانستند که نظام اسلامي بر پايه عدل و انصاف مستقر است چرا اين حقوق‌هاي نجومي را دريافت کردند و اگر هم نمي‌دانستند که شايستگي مسئوليت در نظام اسلامي را ندارند، فردي که نمي‌داند پايه نظام اسلامي بر عدل استوار شده، لياقت مسئوليت در اين نظام اسلامي را ندارد.
   
آل‌سعود مزدور امريکا هستند
همچنين آيت‌الله موحدي‌کرماني در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مناسک حج و ماه ذي‌الحجه، گفت: آل‌سعود که عمال مزدور امريکا هستند مگر مي‌گذارند مسلمين از حج بهره‌مند شوند؟ مگر اجازه مي‌دهند يک روشنگري به وجود آيد؟ مگر مي‌گذارند آزادانه حجاج ابراز برائت، انزجار و تنفر از دشمن شماره اول‌شان که امريکاست، داشته باشند. وي تأکيد کرد: مگر آل‌سعود اجازه مي‌دهند حجاج توطئه‌هاي دشمنان را بشناسند؟ يکي از بالاترين توطئه‌ها همين حاکميت ننگيني است که در عربستان وجود دارد و اين حاکميت ننگين اجازه نمي‌دهد مسلمين از امنيت کنار خانه خداوند بهره‌مند شوند، امنيتي که قرآن آن را تصريح کرده است. ان‌شاءالله خداوند نظام سفاک و قتال حاکم بر عربستان را نابود کند که به جاي ايجاد امنيت براي حجاج، مهمانان خداوند را مي‌کشد.
   
حادثه منا را هرگز فراموش نمي‌کنيم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه خونين منا، گفت: حادثه دلخراش و ننگين منا را هيچ‌گاه فراموش نکرده و نخواهيم کرد، اين حادثه بسيار غم‌انگيز و دلخراش و جانکاه بود، اين چنين با مهمانان خداوند برخورد کردند و آنان را در منا و در کنار خانه خدا کشتند، صاحب‌نظران مي‌گويند اگر بالاي سر اين حجاج آب پاشيده مي‌شد، عده زيادي از آنان زنده مي‌ماندند اما آنان اين کار را هم انجام ندادند و جنايت را در منا به حد اعلا رساندند، از خداوند مي‌خواهيم اين نظام سفاک و قتال آل‌سعود را هرچه سريع‌تر نابود گرداند.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن