واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: کمپانی سازنده سری Battlefield و Electronic Arts ،FIFA برای چندین بار پیاپی در سال های اخیر به انتخاب طرفداران در بلاگ امور مصرف كنندگان بعنوان بدترین کمپانی آمریکا انتخاب شده است. Electronic Arts برای دستیابی به این مقام، بدترین کمپانی های ایالت متحده همانند بانک آمریکا و غول نفتی BP را کنار زده و جایزه "مدفوع طلایی" را دریافت کرده است. هر چند ممکن است همه این ها را بتوان یک رای گیری آنلاین ساده حساب آورده و بی توجه ار کنارشان گذشت اما مدیر اجرایی EA، "پیتر مور" (Peter Moore) متعقد است که برای برقراری ارتباط با مردم نظرشان مهم تر از حقایق عینی است. به همین جهت، مدیران EA برای بهبود چهره عمومی این کمپانی نزد مردم برنامه ریزی کرده اند. مور که در حال حاضر مدیر ارشد این کمپانی به حساب می آید، اخیرا در مصاحبه با IGN از تغییر سیاست های EA به رویکرد "اولویت اول بازیکن" گفته است.
پیتر مور در این رابطه می گوید: "بله، انتخاب شدن بعنوان بدترین کمپانی آمریکا مضحک بود، آن هم دقیقا در زمان بحران وام دهی بانک ها؛ زمانی که بانک ها صدها هزار معترض را به خیابان ها می کشاندند. در این زمان شما سعی در دفاع از خود دارید و می گویید این انتخاب احمقانه است، مضحک است و سپس با خود می گویید "نکند حقیقت واقعی همین باشد؟". شاید این زمان فرصتی باشد که بتوانیم به عقب برگردیم، به آیینه نگاه کنیم، متوجه شویم که واقعا چه کسی هستیم، متوجه شویم که دیدگاه عمومی نسبت به ما چگونه است، و در نهایت کشف کنیم که برای تغییر آن چه کاری باید انجام دهیم." "نظر مردم بر حقایق عینی ارجعیت دارد بنابراین اگر دیدگاه عمومی این است که یک کمپانی بازیکنان را در اولویت اول خود قرار نمی دهد، بنابراین باید فکر کنیم که چطور می توانیم این دیدگاه را تغییر دهیم؟" به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameSpot، پیتر مور برای تغییر چهره EA نزد مردم، هیئت هایی در درون کمپانی برای مطالعه دقیق نظر کاربران در سایت هایی مانند Reddit و NeoGAF تشکیل داده و این هیئت ها تلاش می کنند تا نظر مردم در مورد EA را مطالعه و حقیقت آنها را بررسی کنند. مور در ادامه می گوید: "ما در برخی بخش ها گناهکار بودیم." یکی دیگر از برنامه های EA برای تبدیل شدن به کمپانی ای با "اولوئیت اول بازیکن"، مشورت با دیگر کمپانی ها و شرکت های بازاریابی که موقعیت های مشابهی داشتند، بود. در این پروسه، بر اساس گفته مور، EA موفق با یادگیری چیزهای زیادی از کمپانی خود و نحوه تغییر نظر عمومی مردم در مورد آن شده است. "در ادامه ما تلاش می کنیم که بگوییم "خوب، در آینده چه کاری باید انجام دهیم؟" و شعار ما در این راه بر اساس مفهوم "اولوئیت اول بازیکنان" خواهد بود. در این روز، و در حقیقت این صبح، در ملاقات ها، سوال های متداول همواره اینگونه است-- اینجا چکاری باید انجام دهیم؟ چه زمان این بازی را عرضه کنیم؟ بازیکنان چه نوع تجربه ای را دوست دارند؟-- در این زمان یک نفر می گوید، اما اولویت اول ما بازیکنان هستند. این لجظه ای است که همه ساکت می شویم و فکر می کنیم، هدف ما درآمد زایی نیست، چالش ما این نیست که چه کاری به سود EA است. " پیتر مور در ادامه می گوید: "در عوض هدف ما، قرار دادن بازیکنان در راس همه کارهای EA است. بعد از معرفی استراتژی "اولوئیت اول بازیکن"، که مدت زیادی است EA پیش گرفته، ارزش سهام این کمپانی در تابستان گذشته به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرد." از دیگر برنامه های EA در جهت سیاست "اولوئیت اول بازیکن"، نمایش بازی ها در مراحل ابتدایی ساخت، ارائه بتاهای عمومی بیشتر برای بازیکنان و تاخیر ر عرضه بازی ها تا زمانی حصول اطمینان از کیفیت آنها است. نظر شما در مورد اظهارات پیتر مور چیست؟
همين حالا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]