تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817015439
نقد و بررسی Headlander
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Headlander "به قلم علی رجبی" "این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیس گیم نوشته شده است" تا به حال فکر کرده اید واقعا در آینده چه پیش خواهد آمد؟ جواب ها زیاد است، برخی می گویند بالاخره فضایی ها را می بینیم، برخی نیز می گویند سفر در زمان امکان پذیر خواهد شد اما امروز من می خواهم بگویم که نظرتان درباره پرواز کردن سر انسان ها و کنترل کردن ربات ها به وسیله آن چیست ؟ عجیب است! اما می خواهم نشان دهم چگونه سر انسان بدون بدنش می تواند به تنهایی کاری را انجام دهد، پرواز کردن به کنار! بیاید با یکدیگر به بررسی عنوان جدید شرکت نامدار Double Fine یعنی Headlander بپردازیم! بازی در آینده ای دور اتفاق می افتد، در آینده ای که انسان ها تصمیم می گیرند که هوشیاری خود را در نوعی سیستم ذخیره ابری یا همان "Cloud Storage" آپلود کنند که به واسطه این عمل، دیگر نیازی به بدن های خود نداشته بلکه قادر به کنترل بدن های رباتی بوده که در انجام عمل های چندگانه و یا صرفا تفریحات خاصی به آن ها کمک می کنند. البته همانند داستان های علمی تخیلی دیگر این آزمایش کامل موفقیت آمیز نبوده و هوش مصنوعی به اسم "Methuselah" کنترل بدن ربات هارا به چنگ گرفته و اینگونه انسانیت را به بردگی خود در می آورد. حال بازیکن کنترل آخرین باقی مانده نسل بشر را بر عهده دارد، که البته تنها سر وی از کل بدنش باقی مانده است! نکته قابل توجه از همان ابتدای بازی این است که اگر شما هم از طرفداران فیلم های علمی تخیلی دهه های 70 آمریکایی هستید متوجه خواهید شد داستان بازی دقیقا از این فرهنگ و سبک الهام گرفته، از آهنگ آغازین بازی گرفته تا قیافه های شخصیت های داخل بازی و یا حرکاتی که انجام می دهند .البته شاید با نگاه اول داستان بازی کمی آبکی به نظر بیاید اما می توان گفت قوت داستان بازی بخاطر سادگی آن در عین حال زیباییش بخاطر شباهت زیادی که به فیلم های کلاسیک علی تخیلی دارد، می باشد. اگر فیلم های آن زمان همانند Westworld را به یاد آورید متوجه خواهید شد که چقدر از خاطرات قدیمی با این بازی برایتان زنده می شود، هوش مصنوعی خبیث، قهرمان نیمه انسان-نیمه ربات و همچنین ربات های ساده و ابتدایی که شکل و شمایلشان در آن دهه برای همه طرفداران نوستالژی خاصی را به همراه دارد.
گیم پلی بازی به سبک Metroidvania می باشد، مشابه بازی هایی همچون Castlevania یا مجموعه بازی Metroid، به بیان ساده تر این سبک درواقع زیرمجموعه ای از سبک ماجراجویی اکشن می باشد که در آن بازی بر روی اکتشاف فضای های باز تمرکز دارد و بصورت 2 بعدی یا 2.5 به پیش می رود. بازی Headlander نیز چنین روندی را دارد، بازیکن برای انجام ماموریت های مختلف موظف به جستجو و کشف مکان های زیادی می باشد، حال این مسیر می تواند مستقیم باشد و یا از راه های مخفی و میانبر هایی قابل دسترسی باشد. در بازی، شما در اولین مرحله بایستی برای خود یک بدن پیدا کنید تا بتوانید بازی را به پیش ببرید، البته برخی از مسیر هایی بازی بایستی به وسیله سر معلق شما انجام شود که خود نوعی تنوع به حساب می آید. از نکات جالب بازی این است که شما فقط محدود به گرفتن یک یا دو بدن نبوده و می توانید انواع ربات هارا امتحان کنید، برای مثال می توانید کنترل یک ماشین خاک گیر را گرفته و یا بدن یک ربات شهروند اما بدن هایی که قسمت اعظم پیشروی داستان را برای شما ممکن می کنند، ربات های نگهبان می باشند. این ربات ها دارای سلاح های لیزری بوده که جز استفاده تهاجمی، به کمک آن ها شما می توانید در هایی را که در مسیر خود با آنها مواجه می شوید را باز کنید. قبل از آنکه فکر کنید چقدر مکانیزم بازی ساده می باشد باید بگویم که همه درها با یک نوع لیزر باز نمی شوند و اینجاست که نوعی پازل شکل می گیرد. این قفل ها دارای رنگ بندی بوده بنابراین شمارا مجبور می کند که رباتی را بیابید که رنگ لیزرش متناسب با رنگ در باشد و خب پیدا کردن آن هم نیز امری است دشوار ( و در برخی مواقع خیلی دشوار!)؛ بنابراین اگر به این فکر می کنید که بازی به همین آسانی به شما اجازه ورود و پیشروی را می دهد، اشتباه بزرگی کرده اید. فکرکنم قابل پیش بینی است که چالش "باز کردن قفل ها با لیزر های رنگی" می تواند به مرور زمان کمی تکراری شود ولی خوشبختانه بازی توانسته تا حدی از این واقعه جلوگیری کند و این ایراد کمتر به چشم می آید. بازی نیز از بخش درخت مهارت یا همان Skill Tree نیز بهره می برد که چیز هایی همانند ارتقا قدرت ضربات، میزان خون شما (HP) و باز کردن قابلیت های جدید را به همراه دارد که شاید با آن نتوانید کار های خیلی زیادی از جمله باز کردن مناطق جدید را ممکن کنید اما ضمانت این را به شما می دهد که به وسیله آن راه هایی جدیدی برای دفاع از خود و یا رد کردن چالش ها را بدست آورید. البته این قابلیت ها تا حدی مناسب بوده و بعد از مدت زمانی، کمی کلیشه ای و تکراری به نظر خواهند آمد بنابراین انتظار درخت مهارت بازی های نقش آفرینی را نداشته باشید!
اگر بگویم در نگاه اول عاشق دنیای اطراف خود در بازی نمی شوید، دروغ گفته ام. دنیایی که در پیش روی شما قرار دارد دقیقا از همان هایی است که با یک بار دیدن آن سریع متوجه فضای فانتزی آن می شوید، فرض کنید درحال راه رفتن در خیابانی هستید که شهروندان آن ربات های سخنگو هستند و پله های آن دستگاه های تلپورت کننده، در همه سو ماشین های چندکاره را می بینید و به عنوان یک انسان زنده احساس غریبی می کنید. همچنین از آنجایی که بازی الهام گرفته شده از داستان های قدیمی می باشد بنابراین دنیای آن نیز به نوعی از یک فضای قدیمی بهره می برد، یعنی فضایی که مردمان گذشته به آن "آینده" می گفتند و با دیدنش به این پی خواهید برد که فضای بازی چقدر "کلاسیک" می باشد و البته این فضا آمیخته شده با فرهنگ آمریکایی است که شاید برخی از شما بتوانید با خواندن این جمله به طراحی های داخل بازی، لهجه صحبت کردن برخی از اشخاص و یا آهنگ هایی که در طول بازی نواخته می شود، به راحتی پی ببرید. نکات مثبت برخورداری از ایده های نو و جالب در گیم پلی که خاص عناوین دلبل فاین است دنیای گسترده و زیبا گرافیک مناسب به همراه آهنگ های پس زمینه جذاب مدت زمان گیم پلی مناسب با توجه به محتوا و حجم بازی نکات منفی بعضی مواقع نقشه شما بی فایده بوده و سردرگمی هایی را به همراه خواهد داشت دشواری خارج از منطق در برخی مراحل مشکلات فنی تکراری شدن بخش های مربوط به بازکردن درها به منظور دسترسی به مناطق جدید سخن آخر تا به حال عناوین زیادی را شرکت Double Fine دیده ایم، همچون Grim Fandango، Psychonauts و یا Broken Age که همگی آن ها در عین ساده بودن، ویژگی های منحصر به فردی را به همراه داشتند که از آن ها عناوین بزرگ و به یاد ماندی می ساخت. می توانم بگویم که Headlander نیز توانسته این مسیر را ادامه داده و به سرگرمی خوب و به یاد ماندنی برای مخاطبانش تبدیل شود. اگر اخیرا هوس داستان های علمی تخیلی را کرده اید و می خواهید آخر هفته های خود را با یک بازی سبک در عین حال جالب بگذرانید، Headlander انتخاب بجایی است.
8 شهريور 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی ABZU (همراه با نسخه صوتی)
نقد و بررسی ABZU به قلم سید محمدرضا مجاب دانلود نسخه صوتی اگر دنیای زیر آب و شگفتی هایش را با عجایب کهکشان مقایسه کنیم بی راه نیست دریاها و اقیانوس ها همیشه برای بشر مملو از شگفتی و غافلگیری بوده اند به طوری که هنوز هم و در سال 2016 دانشمندان درحال کشف موجودات آبی جدید هستندرمان «گود» نقد و بررسی می شود
رمان گود نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3748440 - دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴ ۲۱ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان گود نوشته مهدی افشارنیک روز چهارشنبه سوم شهریور در موسسه بهاران مورد نقد و بررسی قرار می گیرد به گزارش خبرگزاری مهر نشست نقد و بررسی رمان«چراغها را من خاموش میکنم» نقد و بررسی میشود
سه شنبه در کتابخانه حسینیه ارشاد چراغها را من خاموش میکنم نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3741704 - دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲ ۰۱ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان چراغها را من خاموش می کنم نوشته زویا پیرزاد فردا سه شنبه ۲۶ مرداد در کتابخانه عمومی حسیکتاب احمد اشرف درباره هویت ایرانی نقد و بررسی میشود
باحضور راشد محصل بیات کارلو چرتی و حمید احمدی کتاب احمد اشرف درباره هویت ایرانی نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3741690 - دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲ ۱۰ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; هویت ایرانی از دوران باستان تا پایان پهلوی تازهترین کتاب احمد اشرف در نبررسی رویکرد نقد فرمالیستی در دانشگاه شیراز/افشاگرایی سینمای جهان
بررسی رویکرد نقد فرمالیستی در دانشگاه شیراز افشاگرایی سینمای جهان شناسهٔ خبر 3746036 - شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰ ۳۲ استانها > فارس jwplayer display inline-block; شیراز - کارگاه شناخت سینما و نقد فیلم کافه آفرینش های هنری دانشگاه نحله فکری فرمالیسم و رویکرد نقد فرمالیستی«عباس دست طلا» در کتابخانه پیروزی نقد و بررسی شد
عباس دست طلا در کتابخانه پیروزی نقد و بررسی شد شناسهٔ خبر 3747726 - یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶ ۴۱ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی کتاب عباس دست طلا با حضور راوی و نویسنده این اثر در کتابخانه عمومی پیروزی تهران برگزار شد به گزارش خبرگزاریدر نقد و بررسی ۵ فیلم کوتاه دربرنامه سینما روایت مطرح شد بیان اصطلاحات فراستیگونه نقد نیست/ مهمترین کار فیلمس
در نقد و بررسی ۵ فیلم کوتاه دربرنامه سینما روایت مطرح شدبیان اصطلاحات فراستیگونه نقد نیست مهمترین کار فیلمساز کشف جوهره داستان است ابراهیم ایرجزاد بعد از شنیدن نقد تند امیر جاوید بر اثرش گفت بدون اینکه در مورد فیلم صحبت کنید فقط به یک مشت اصطلاحات کلی اشاره داشتید در حالی کهنقد و بررسی ویدیویی ABZU
اگر دنیای زیر آب و شگفتی هایش را با عجایب کهکشان مقایسه کنیم بی راه نیست دریاها و اقیانوس ها همیشه برای بشر مملو از شگفتی و غافلگیری بوده اند به طوری که هنوز هم و در سال 2016 دانشمندان درحال کشف موجودات آبی جدید هستند حقیقت این است که هنوز چیزهای زیادی راجع به زندگی در زیر آب«حیرانی» محمدعلی سجادی نقد و بررسی میشود
حیرانی محمدعلی سجادی نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3742115 - دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵ ۰۴ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; رمان حیرانی نوشته محمدعلی سجادی روز چهارشنبه ۲۷ مرداد در مکتب تهران نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری مهر رمان حیرانی نوشته محتازه ترین کتاب عباس کاظمی نقد و بررسی می شود
توسط ابراهیم فیاض تازه ترین کتاب عباس کاظمی نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3753045 - شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱ ۴۰ دین و اندیشه > سایر jwplayer display inline-block; در هشتاد و چهارمین نشست کتاب و اندیشه کتاب امر روزمره در جامعه پسا انقلابی اثر دکتر عباس کاظمی مورد نقد و-
علم و فناوری
پربازدیدترینها