تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798325990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی ABZU (همراه با نسخه صوتی)


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی ABZU "به قلم سید محمدرضا مجاب" دانلود نسخه صوتی اگر دنیای زیر آب و شگفتی هایش را با عجایب کهکشان مقایسه کنیم بی راه نیست. دریاها و اقیانوس ها همیشه برای بشر مملو از شگفتی و غافلگیری بوده اند، به طوری که هنوز هم و در سال 2016 دانشمندان درحال کشف موجودات آبی جدید هستند. حقیقت این است که هنوز چیزهای زیادی راجع به زندگی در زیر آب کشف نشده است، و هنوز مناطق زیادی در اعماق اقیانوس ها وجود دارد که توانایی سرک کشیدن به آنها را نداریم! اما چه می شد اگر همانگونه که روی خشکی ها قدم برمی داریم، به سادگی به اعماق دریاها سفر کنیم؟ شاید ABZU این فانتزی را به واقعیت تبدیل کند! بازی بدون هیچ  مقدمه ای شما را در اقیانوس رها می کند. گشت و گذار تنها کاری است که باید انجام دهید، هرچند بازی تقریبا خطی ست و زیاد نگران سرگردان شدن در دریاها نخواهید بود! از همان ابتدا، کنترل بازی کمی بد قلق نشان می دهد و باید مدتی بگذرد تا به آن عادت کنید. و تا بخواهید به کنترل عادت کنید، بازی تمام می شود! مدت زمان ABZU در حالت عادی کمی بیش از یک ساعت، و اگر خیلی محیطها را بگردید و به همه جا سرک بکشید 2 ساعت بیشتر نخواهد بود. جالب است که پس از اتمام بازی به این نتیجه می رسید که سازندگان خیلی باهوش بوده اند که بازی را اینقدر کوتاه ساخته اند. در حقیقت، ABZU جز یک گشت و گذار ساده، چیز دیگری ارائه نمی دهد و اگر مدت زمان بازی بیشتر می بود، به سرعت خسته کننده می شد.

"ایستاده در اعماق اقیانوس!" ترکیب زمان کوتاه گیم پلی، با تنوع عالی محیط ها، باعث شده که ساده بودن مکانیسم های بازی باعث آزار گیمر نشوند. در بازی، محیط ها با طراحی های مختلف و رنگ بندی های فانتزی به چشم می خورند. گرافیک هنری بازی واقعا خیره کننده است و یکی از اصلی ترین عوامل جذابیت بازی ست؛ در حدی که دوست دارید هرچه سریع تر به مرحله ی بعد بروید و ببینید سازندگان چه چیزی برایتان آماده کرده اند! اگر به دنیای زیر آب علاقه مند باشید، ABZU دقیقا همان چیزی را ارائه می دهد که آرزویش را دارید، موجودات مختلف، محیط های بکر و دست نخورده و عجایبی که فقط و فقط مختص دریاهاست.

"صرفا جهت اینکه بدانید دنیای زیر آب لزوما آبی نیست. در ABZU که اینگونه است!" این درحالی است که گیم پلی از عدم تنوع رنج می برد. کمبود معما به شدت در بازی به چشم می خورد، و عملا جز هدایت شخصیت اصلی و زدن چند دکمه، کار دیگری در بازی انجام نمی دهید. حتی طراحی مراحل مختلفی مثل بیرون آمدن از سطح آب و قدم زدن با پای پیاده (که البته بسیار کم و محدودند) و مراحلی که با جریان آب باید به سرعت حرکت کنید (که بسیاربسیار شبیه مراحل سرعتی در Flower هستند! ) هم باعث نشده که ضعف گیم پلی به چشم نیاید. در حقیقت باید طوری محو دنیای بازی بشوید که کمبودهای گیم پلی اصلا برایتان مهم نباشد. و این اتفاق برای همه نخواهد افتاد!

"بعضی وقت ها هم می توانید به سطح آب بیایید." یکی از ابداعات بازی که بسیار جالب از آب درآمده، برخورد و آشنایی با موجودات آبی ست. در بازی می توانید با گشت و گذار بیشتر،  موجودات بیشتری را در فضای بازی آزاد کنید. همچنین مکان هایی وجود دارد که با یافتن آن ها، می توانید به بررسی موجودات آن منطقه بپردازید. این ویژگی واقعا جالب از آب درآمده و اگر به موجودات زیرآبی علاقه مند باشید از طراحی و تنوع آنها لذت خواهید برد. رویاپردازانه است که همراه با یک دسته وال به اعماق اقیانوس نفوذ کرد، با دلفین ها به رقص در میان امواج پرداخت یا به گردابی از ماهی های کوچک هجوم برد! البته تعامل با موجودات دریایی بسیار محدود است و جز مواردی که جزو روند بازی هستند، کاری با شما ندارند. مثلا اینگونه نیست که توسط یه دسته ماهی مورد حمله قرار بگیرید و تکه تکه شوید!

"نقش و نگارهای مفهومی زیر دریا!" اما با وجود تمامی جذابیت ها و تمامی مشکلات (که بسیاری از آنها به سادگی قابل صرف نظر هستند) بزرگترین ایراد ABZU  معنا و مفهوم بازیست. ABZU بسیار تلاش کرده شبیه به Journey باشد، ولی از مفهوم و هدف Journey  بهره ای نبرده است. Journey فقط یه گشت و گذار ساده نبود، بلکه سرگذشت تمدنی را ارائه می داد که در گذر زمان با حرص و طمع مردمانش سقوط کرده بود. برخلاف Journey که تک تک مراحلش با معنا و منظور خاصی طراحی شده بود، تک تک محیطهایش بخشی از داستان را کامل می کرد و تک تک اتفاقاتش تاثیر عجیبی روی گیمر می گذاشت، ABZU صرفا یک سفر کوتاه به دنیای زیر آب است، و با وجود آن که تلاش شده مفاهیم و نشانه هایی در بازی به کار برده شود،آن تعاریف و اشاره های عمیق Journey را به هیچ وجه مشاهده نمی کنیم. برای لذت بردن از ABZU باید ساده نگاه کرد، صرفا بازی را به پیش برد و از مراحل مختلف و موسیقی های آن لذت برد. تلاش سازندگان برای ایجاد یک تجربه ی آرامش بخش و بدون چالش به موفقیت مطلق منجر نشده، و بعضی وقت ها حس می کنید بازی چیزی کم دارد.

"مواردی وجود دارد که ABZU را تبدیل به یک عنوان منحصر به فرد می کنند. مثالش تصویر بالاست!" نکات مثبت طراحی عالی و متنوع دنیای زیر آب موسیقی های روح نواز برخورد با موجودات مختلف در اعماق اقیانوس یک تجربه ی ویژه و منحصر به فرد نکات منفی مدت زمان بسیار کوتاه، و قیمت بالا نسبت به محتوا گیم پلی ساده و بدون چالش تلاش بیش از حد برای شبیه بودن به Journey ، و شکست خوردن در این راه سخن آخر ABZU عنوانی ست که سلایق خاصی را می طلبد. اگر به دنبال یک تجربه ی کوتاه، آرامش بخش و بدون چالش در دنیای ناشناخته ی زیر آب هستید، بازی را برای شما ساخته اند. باوجود مشکلاتی که به آنها اشاره شد،  ABZU یکی از خاص ترین عناوین مستقل نسل هشتم است و تجربه ای ارائه می دهد که شاید مثل و مانند آن را به سادگی نتوان پیدا کرد. نقد بازی بر مبنا نسخه PC انجام شده است.



1 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن