تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798341629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در هفته دولت؛
پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

کشاورزی


شناسهٔ خبر: 3752539 - جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
استانها > کرمانشاه

.jwplayer{ display: inline-block; } کرمانشاه- در هفته دولت پروژه‌های شاخص کشاورزی در بخش‌های مختلف افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛ در هفته دولت تعدادی از پروژه‌های کشاورزی با حضور مسئولان این وزارتخانه در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. بر پایه این گزارش طی مراسمی با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی، طرح‌های شاخص بخش کشاورزی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب و کنگاور افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. آغاز عملیات اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۱۴۵۰۰هکتار از اراضی سامانه گرمسیری بر این اساس با حضور مهندس اکبری معاون آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان سرپل ذهاب؛ عملیات اجرایی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۱۴۵۰۰هکتار از اراضی سامانه گرمسیری با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳ هزار نفر آغاز شد. همچنین با حضور دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی کشور و مسئولان شهرستان گیلانغرب ۴ طرح کشاورزی و صنعتی این شهرستان افتتاح و کلنگزنی شد. در این مراسم ابتدا با حضور دکتر زند عملیات اجرایی طرح بزرگ سیستم های آبیاری تحت فشار در ۴ هزار هکتار از اراضی پایاب سد زاگرس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر آغاز گردید سپس با حضور ایشان ۳ طرح صنعتی با مجموع اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

طی مراسم جداگانه‌ای با حضور مهندس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان شهرستان اسلام آباد غرب طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۴.۶ هکتار در روستای باقرآباد اسلام آباد غرب و طرح گاوداری شیری ۲۰ راسی روستای بدره گرد سلیمی با مجموع اعتبار ۵۳۸۷ میلیون ریال و اشتغالزایی ۷ نفر به بهره برداری رسید. همچنین با حضور دکتر سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور و مسئولان شهرستان کنگاور ۱۶ پروژه آبیاری تحت فشار به مساحت ۱۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۷۷۲۴ میلیون ریال افتتاح شد. بازدید وزیر کشاورزی از باغات مدرن ورمنجه کرمانشاه در هفته دولت همچنین مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی از باغات مدرن ورمنجه کرمانشاه بازدید نمود. دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت احداث باغات مدرن افزود: باغات مدرت میوه «ورمنجه» در مجموع به مساحت ۱۳۰ هکتار می‌باشد. وی افزود: فاز دوم احداث باغ مدرن درختان میوه ورمنجه با اعتباری بالغ بر ۲۱میلیارد ریال در ۷۰هکتار و با اشتغالزایی ۳۳نفر توسط بخش خصوصی متعلق به سپاه پاسداران و زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شامل درختان انگور، بادام، گردو پیوندی، سیب، به، زرد آلووگلابی افتتاح شد. این ۷۰ هکتار باغ مدرن شامل ۲۰ هکتار باغ انگور، ۱۵ هکتار باغ گردوی پیوندی ۱۵ هکتار باغ بادام، هشت هکتار باغ سیب، پنج هکتار باغ به، چهار هکتار باغ زردآلو و سه هکتار باغ گلابی است. شهبازی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی، گفت: بدنبال استفاده بهتر از ظرفیت‌های این بخش هستیم که می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان موثر باشد. بازدید وزیر کشاورزی از مزارع گوجه فرنگی دهستان میان دربند کرمانشاه شهبازی با اعلام اینکه توسعه باغات مدرن در سطح ۲۰ هزار هکتار در بلندمدت را در برنامه داریم، گفت: این باغات عملکرد بسیار بیشتری نسبت به باغات سنتی دارند. وی طولانی شدن زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی و کاهش سود تسهیلات را در ترغیب کشاورزان به ایجاد باغات مدرن موثر دانست. شهبازی تاکید کرد: متاسفانه در میان کشاورزانی که به صورت سنتی محصولات خود را کشت و تولید می کنند هنوز این باور به وجود نیامده که با استفاده از این روش به نتایج بهتری دست خواهند یافت و در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی استان در پی الگوسازی است.

لازم به ذکر است که مهندس حجتی و هیئت همراه در ادامه از مزارع گوجه فرنگی دهستان میان دربند شهرستان کرمانشاه بازدید کردند. همچنین وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران ارشد استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: اقتصاد کشور بر کشاورزی پایه گذاری شده و خدمات موثری در کشور دارد. باید به فکر مدیریت مصرف بهینه آب در استان کرمانشاه بود مهندس حجتی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی بر زندگی مردم و تامین نیاز غذایی کشور پرداخت و افزود: در هر شرایط وظیفه ما تامین نیاز غذایی مردم می‌باشد و اینکه آب کم داریم و یا کشور خشکی هستیم نباید باعث دلسردی و ناامیدی مردم شود  بلکه باید تلاش و همت ما را بیشتری کند. وی با بیان اینکه اجداد و نیاکان ما در طول سالیان متمادی با وضعیت فعلی آب مواجه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هیچگاه ملت فقیری نبوده‌ایم و برای تامین نیاز خود دست به سمت بیگانگان دراز نکرده‌ایم و حتی به کشورهای دیگر کمک رسانی نیز داشته‌اند. حجتی تصریح کرد: در مناطقی از کشور که آب کم و بارندگی زیر ۱۰۰ میلی متر بوده مثل صحرای بیرجند توانسته‌ایم با مدیریت صحیح و تلاش بیشتر ۲ تن محصول را داشته باشیم و با راه‌اندازی زنجیره‌ای از خدمات و توانمندسازی روستا افزایش تولید داشته و مخاطراتی نظیر سیلاب و فرسایش خاک را کاهش دهیم. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خاک سرمایه گرانبهایی بوده و باید نام طلا را بر آن بگذاریم، افزود: اهمیت خاک بیشتر از آب بوده به این دلیل که آب تجدید پذیر است اما خاک نه. حجتی متوسط بارندگی در استان کرمانشاه را ۲ برابر کشور اعلام کرد و گفت: امسال حتی استان کرمانشاه با بارندگی خوب به متوسط جهانی نیز رسید و دیگر نگرانی در این بخش کار درستی نیست و باید به فکر مدیریت بهینه بود.

توسعه کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های کاهش مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی است وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت و استعداد منطقه در تولید محصولات کشاورزی بالا است، افزود: کار کشاورزی نشد ندارد و باید با استفاده از قابلیت‌ها، تکنولوژی و علم روز همچنین ایتفاده صحیح از نیروی کار بتوان استمرار تولید و افزایش تولید داشت. حجتی با اشاره اهمیت آب سبز خاطرنشان کرد: باید به سمت آبیاری تکمیلی برویم و تغییر و اصلاح الگوی کشت با کشت محصولات بهاره در پاییز و استفاده حداکثری از آب بارندگی، مصرف آب را به حداقل برسانیم. وی با بیان اینکه همکاری‌های مناسبی با موسسه بین الملی ایکاردا در زمینه تحقیقات بذور و افزایش بهره‌وری انجام شده، تصریح نمود: بهره‌وری فقط در سیستم آبیاری تحت فشار نبوده و اصلاح بذور و معرفی بذور جدید نیز می‌تواند مصرف آب را کاهش دهد و این افزایش تولید به معنای افزایش درآمد و بهره‌وری است. حجتی روش‌های نظیر کشت بهاره به پاییزه، زودرس کردن برخی محصولات نظیر ذرت، کشت نشائی و... را  در کاهش مصرف آب کشاورزی تاثیرگذار دانست و افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی دیگر از سیاست‌های ما در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی است. وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مطالبات گندمکاران و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت آن گفت: سال ۹۲ کل پولی که به کشاورزان پرداخت شد ۴ هزار میلیارد تومان بوده اما امروز با افزایش تولیدی که در محصول گندم داشتیم تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و امروز هم۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز  بین کشاورزان توزیع  شد. محور اصلی توسعه استان کرمانشاه کشاورزی است در ادامه دکتر شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه با اشاره به برنامه های این سازمان برای توسعه بخش کشاورزی گفت: برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی کرمانشاه به دستور استاندار کرمانشاه تدوین شده است. شهبازی ضمن بیان توانمندی‌ها و استعدادهای کشاورزی استان تصریح کرد: کل تولیدات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده و پیش بینی می‌کنیم که تولیدات بخش کشاورزی استان امسال به بیش از ۴ میلیون و ۱۷۴ هزار تن برسد. وی در خصوص میزان گندم خریداری شده نیز افزود: تاکنون بیش از ۷۳۶ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان خریداری شده است. شهبازی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۴۴ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و مابقی طلب این عزیزان هم به زودی پرداخت می گردد. دکتر رازانی استاندار کرمانشاه نیز طی سخنانی گفت: محور اصلی توسعه استان کرمانشاه کشاورزی است و با توجه به اهمیت این موضوع از زمانی که به استان کرمانشاه آمده ام در تمام جلسات کارگروه آب،کشاورزی و منابع طبیعی حضور داشته ام و مصوبات این کارگروه را باجدیت پیگیری می کنم. پیشرفت فیزیکی طرح‌های آب و خاک در کرمانشاه بیش از ۳۳ درصد است وی ضمن بیان قابلیت‌های کشاورزی استان و پتانسیل های کرمانشاه در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: بیکاری مشکل اساسی استان است و تلاش خواهیم کرد با اجرای طرح‌هایی با سود اقتصادی مناسب ضمن ایجاد اشتغال پایدار هم از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کنیم و هم منابع خدادادی را حفظ کنیم.

در ادامه مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز طی سخنانی گفت: پیشرفت فیزیکی طرح های آب و خاک در استان کرمانشاه بیش از ۳۳ درصد است یعنی دو برابر پیشرفت فیزیکی سایر نقاط کشور که این موضوع نشان دهنده تلاش و جدیت همکاران ما در سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه است. وی افزود: هیچگونه محدودیتی برای اجرای طرح های آب و خاک و اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان کرمانشاه نداریم. همچنین نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی استان به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و مطالبات خود را بیان کردند. وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه ۳ کشور در محل نمایشگاه بین المللی کرمانشاه حضور پیدا کرد. همچنین ادای احترام و غبار روبی از مزار شهید دکتر نیک عزم و سایر شهدای شهرستان اسلام آباد غرب توسط مهندس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، دکتر صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان، دکتر کریمی، فرماندار اسلام آباد غرب انجام شد.

احداث مجموعه سوار کاری ماهیدشت در دستور کار استان قرار می‌گیرد استاندار کرمانشاه نیز در بازدید از پروژه‌های منطقه ماهیدشت کرمانشاه که با حضور آقایان صفری و جاسمی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین، مدیران استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد، گفت: با توجه به اینکه منطقه ماهیدشت دارای پتانسیل و پیشینه پرورش اسب بوده و سوارکاران خبره‌ای نیز دارد لازم است که در کنار مجتمع‌های پرورش اسب مجموعه‌ای برای برگزاری مسابقات سوارکاری احداث شود. رازانی با اشاره به اینکه صنعت پرورش اسب در منطقه ماهیدشت می‌تواند رونق این صنعت را دربرداشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر علاقه مندان در این بخش وارد گود شوند و سرمایه‌گذاری کنند؛ ما نیز هرگونه حمایتی که لازم باشد برای حمایت از سرمایه‌گذاران  انجام خواهیم داد. در ادامه دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲ هزار سر اسب نژاد کرد و عرب در استان گفت: حدود ۵۰ واحد پرورش اسب داریم که ۲۵ واحد آن دارای مجوز هستند. شهبازی با بیان اینکه اسب‌های نژاد عرب دارای تبارنامه می‌باشند، افزود: این اسب‌ها از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

شهبازی خاطرنشان کرد: داشتن تبارنامه به عنوان شناسنامه اسب و هویت این حیوان محسوب شده و نشان دهنده اعتبار و اصالت اسب است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خصوصیات بارز اسب نژاد کرد تصریح کرد: اسب نژاد کرد دارای بدنی با استقامت بالا، پر نفس  بوده و از نظر زیبایی هم دارای یال و دم زیبایی می‌باشد که بسیار مورد توجه سوارکاران حرفه‌ای است. شهبازی با بیان اینکه به منظور شناسنامه‌دار کردن اسب نژاد کرد اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: اسب داران مشارکت خوبی در این خصوص داشته و کار فنوتیپی این اسب‌ها در استان انجام شده و به منظور گرفتن تبارنامه به خارج از کشور فرستاده شده است. شهبازی افزود: با توجه به اینکه کرمانشاه مهد پرورش اسب می باشد به دنبال اقتصادی کردن صنعت پرورش اسب هستیم و با نگاه صنعتی امیدواریم بتوانیم پرورش اسب را در استان به جایگاه اصلی برسانیم.

بازدید استاندار کرمانشاه از روند اجرای احداث گاوداری شیری ۲۵۰۰ رأسی ماهیدشت در ادامه استاندار کرمانشاه و هیئت همراه از روند اجرای احداث گاوداری شیری ۲۵۰۰ راسی ماهیدشت که در سفر ریاست محترم جمهوری کلنگ زنی گردید بازدید نمودند. دکتر شهبازی در حاشیه این بازدید در خصوص مشخصات پروژه گاوداری سه هزار راسی ماهیدشت خاطرنشان کرد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۶۶ میلیارد ریال است که فاز اول امسال انجام خواهد شد و در حال حاضر خاکبرداری شده است. وی افزود: با اجرای این طرح ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از هزار نفر بصورت غیرمستقیم مشغول بکار خواهند شد. در این بازدید استاندار کرمانشاه و هیئت همراه از کشتارگاه صنعت طیور روستای چغاکلبعلی و مجتمع تولید قارچ ماهیدشت و برخی روستاهای بخش سرفیروزآباد بازدید کردند. گفتنی است؛ همزمان با هفته دولت مهندس حجتی و معاونان ایشان بعنوان نماینده هیئت دولت با حضور در استان کرمانشاه طرح‌های شاخص استان را افتتاح خواهند کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن