تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820924821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه چند نفر بر اثر سوختگی می میرند؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری صدا و سیما: رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: سالانه 2500 بیمار سوختگی به علت جراحت شدید فوت می کنند.

دکتر مصطفی دهمرده ای افزود: در کشور ما سالانه 200 هزار نفر بیمار سوختگی داریم که از این تعداد 25 هزار نفر بستری می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به جراحات و سطح سوختگی روند درمان این بیماران متفاوت و دوره بستری متغیر است اما در درمان سوختگی با توجه به بجا ماندن  زخم و گاهی عفونت، درمان و بهبودی کامل سوختگی وجود ندارد.

دهمرده ای با بیان اینکه بقیه بیماران سوانح سوختگی بصورت سرپایی درمان می شوند افزود: متاسفانه به علت اینکه سوختگی، بسیاری از ارگانیسم های بدن را درگیر می کند در سوختگی سطح 3 چندان کاری برای بیمار نمی توان انجام داد.

ضرورت ارائه مشاوره روانشناسی ویژه بیماران سوختگی

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: به علت عوارضی که سوختگی بر ظاهر بیمار بجا می گذارد بیماران سوختگی به خدمات روانشناسی100 درصد نیاز دارند.

دکتر دهمرده ای افزود: بیماران سوختگی بعد از سانحه ای که برای آنها رخ می دهد دچار مشکلات فیزیکی و روحی و نیز ناتوان اقتصادی می شوند و حتی خانواده های این بیماران بعد از حادثه نیازمند مشاوره اند.

وی با بیان اینکه انجمن ققنوس حمایت روحی از بیماران را در صدر برنامه های توانبخشی خود گنجانده است گفت: با یاری خداوند و پیگیری مستمر انجمن و همکاری بیمارستان سوختگی شهید مطهری و روانشناسان نیکوکار این امر محقق شده است.

دهمرده ای افزود: به این منظور کلینیک ویژه ای برای مشاوره به این بیماران در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری افتتاح شده است.

وی گفت: بیماران سوانح سوختگی10 درصد به بالا نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای هستند و این خدمات رایگان به این بیماران ارائه می شود.





۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن