تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انهدام باند بین‌ المللی مواد مخدر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از افزایش 234 درصدی کشفیات کالای قاچاق در حوزه فرودگاه‌های کشور طی 4 ماهه امسال خبر داد.

سردار حسن مهری در نشست خبری که صبح امروز در مقر پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد درباره برخورد پلیس با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در سال جاری با تدابیر فرمانده نیروی انتظامی و توصیه‌های مقام معظم رهبری برخورد با قاچاق کالا در دستور کار قرار گرفته و در 4 ماهه امسال شاهد افزایش 234 درصدی کشفیات بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در 4 ماه امسال دستگیری قاچاقچیان افزایش 60 درصدی داشته است، گفت: طی این مدت پرونده‌های تشکیل شده درخصوص قاچاق کالا نیز 73 درصد  افزایش داشته است.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور درخصوص کشفیات موادمخدر نیز گفت: در حوزه موادمخدر نیز در 4 ماهه امسال شاهد افزایش 10 درصدی کشف موادمخدر هستیم.

مهری در ادامه به دستگیری باندهای فعال در حوزه قاچاق موادمخدر اشاره کرد و گفت: چندی پیش مأموران پلیس فرودگاه در فرودگاه امام خمینی (ره) موفق به دستگیری مسافر پروازی به مقصد استانبول شدند. این فرد به شکل ماهرانه‌ای 5.5 کیلوگرم مخدر شیشه و 1.5 کیلوگرم تریاک را درون کیف لپ‌تاپ و چمدان جاسازی کرده و قصد داشت پس از استانبول آن را به لندن قاچاق کند که دستگیر شد.

وی همچنین از انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق موادمخدر به مقصد استرالیا خبر داد و گفت: این باند قصد قاچاق موادمخدر به کشور استرالیا را داشت که 7 نفر از اعضای آن شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه مخفیگاه اعضای این باند در شهرستان شهریار نیز کشف شد، گفت: این باند با استفاده از دستگاه‌های گرمکن، موادمخدر را به شکل بسیار حرفه‌ای جاساز می‌کردند که با هوشیاری مأموران پلیس فرودگاه دستگیر شدند.

مهری با بیان اینکه امسال در کشفیات محموله‌های پستی افزایش 11 برابری داشتیم، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که سخت‌گیری‌های پلیس در این زمینه باعث گرایش قاچاقچیان به سمت استفاده از پست برای قاچاق موادمخدر است.

به گفته وی، امروزه دیگر قاچاق مواد مخدر از طریق مسافران کاهش داشته و قاچاقچیان به سمت استفاده از پست و بار برای قاچاق مواد مخدر رفته‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس دیگر هیچ راه‌حلی برای قاچاقچیان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسافران این است که بار و اقلام را از افرادی که شناختی از آنان ندارند دریافت نکنند.

مهری در پاسخ به سوالی درباره آمار کشفیات دیگر اقلام قاچاق اظهار کرد: در چهار ماه امسال در حوزه قاچاق طلا 17 درصد و در حوزه قاچاق ارز 685 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی درباره اینکه قاچاق طلا در چه پوششی انجام می‌شود، گفت: قاچاق طلا و ارز عمدتا در بسته‌های کتاب و... انجام می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با اشاره به کنترل فرودگاه‌های کشور و مسافران با استفاده از دستگاه ایکس‌ری اظهار کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند که با پیچیدن طلا در لای کاغذ، دستگاه ایکس‌ری امکان تشخیص آن  وجود ندارد که این یک باور غلط است.

مهری درباره  دیگر کشفیات انجام شده در فرودگاه‌های کشور گفت: طی این مدت شاهد افزایش 2426 درصدی یورو، 100 درصدی کشف درهم، 69 درصدی کشف دلار، 166 درصدی کشف تلفن همراه، 2314 درصدی کشف تجهیزات دارویی و پزشکی، 358 درصدی کشف لوازم آرایشی، 265 درصدی کشف البسه و 19 درصدی کشف سیگار قاچاق بوده‌ایم و همانطور که گفتم در مجموع در 4 ماهه امسال کشفیات قاچاق کالا و ارز افزایشی 234 درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: در 4 ماهه امسال قاچاق عتیقه نداشته‌ایم.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور درباره همکاری ایران و پلیس اینترپل نیز گفت: پلیس فرودگاه‌های کشور با پلیس بین‌الملل همکاری خوبی دارد و در این زمینه به توفیقاتی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

مهری با اعلام شماره تلفن 61022695 با پیش شماره 021 از شهروندان خواست که اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا و ارز در فرودگاه‌های کشور را از طریق این شماره اطلاع دهند.

وی درباره آمار سرقت در فرودگاه‌های کشور نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 13 سارق در فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند که بیشترین دستگیری در فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد و مشهد بوده است.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور با بیان اینکه سرقت در فرودگاه‌ها 10 درصد کاهش داشته و کشفیات نیز افزایشی 40 درصدی داشته است، اظهار کرد: چندی پیش فردی که اقدام سرقت در نمازخانه فرودگاه کرده بود، با 23 مورد سرقت دستگیر شد. این فرد اقلام سرقتی که بیش از 40 میلیون تومان ارزش داشت، در صندوق امانات یکی از بانک‌ها گذاشته بود.

مهری همچنین به دستگیری مسافری که اقدام به قاچاق 35 دستگاه ساعت مارک‌دار در فرودگاه امام خمینی (ره) کرده بود، اشاره کرد و گفت: در پرونده دیگر نیز مسافری که 3 کیلو و 90 گرم طلا را در لباسش جاسازی کرده بود شناسایی و دستگیر کرد.

وی با اشاره به پرونده دیگر اظهار کرد: متهم دیگر ی که 700 هزار درهم را قاچاق کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده پلیس فرودگاه کشور ادامه داد: در پرونده‌ای دیگر نیز شخصی که قصد خروج 500 میلیون چک پول را داشت شناسایی و دستگیر شد.

مهری در پاسخ به سوالی درباره دستگیری اعضای گروهک‌های تروریستی در فرودگاه‌ها گفت: در این مورد پلیس فرودگاه موردی نداشته است.





۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن