تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806638649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمندان و پزشکان از اما و اگرهای معلولیت گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هنرمندان و پزشکان از اما و اگرهای معلولیت گفتند
نشست تخصصی معلولیت با حضور عوامل فیلم " آبجی" در دومین روز جشنواره فیلم سلامت برگزار شد.

نشست تخصصی معلولیت با حضور عوامل فیلم " آبجی" در دومین روز جشنواره فیلم سلامت برگزار شد.

به گزارش "جوان آنلاین" دکتر حمید رضا نمازی روانپزشک و عضو مرکز تحقیقات تاریخ و اخلاق پزشکی ،دکتر حافظ باجغلی روانپزشک،منوچهر محمدی تهیه کننده،مرجان اشرفی زاده کارکردان،گلاب آدینه بازیگر  و معصومه قاسمی پور بازیگر  از حاضرین در آخرین نشست عصر سه شنبه بودند.
دکتر حمیدرضا نمازی  با نادرست خواندن واژه "عقب مانده " که از دهه 30 و 40  مصطلح شده گفت: زندگی یک مسابقه دو نیست که یک عده جلو بروند و یک عده عقب بیافتند و یک کشتی هم نیست که به یک عده بگوییم پر توان و یه یک عده کم توان و  ترجمه ای که از کلمه انگلیسی  retired  در فارسی شده  در واقع به معنی درنگ است گه ترجمه بسیار اشتباهی از آن شده است.
دکتر نمازی با اشاره به جمله ای از اپیکور که می گفت "به واسطه زرنگی هویت انسان ها بالا نمی رود  بلکه  به واسطه ضعف هایشان است که انسانی تر می شوند " قضاوت کردن افراد را به بهانه تفاوت هایی که با ما دارند کاری غیر اخلاقی دانست.
این کارشناس اخلاق پزشکی با تقسیم کردن مبحث سلامت به سلامت عقلی،روانی،جسمی،معنوی ( عزت نفس) و سلامت عاطفی گفت:
ممکن است این افراد سلامت عقلی و استنتاجی در حد افراد معمولی نداشته باشند اما در حوزه های دیگر سلامت تقویت شدند و از این ویژگی شان می توان استفاده و آنها را برای حضور در جامعه هدایت کرد.
دکتر باجغلی روانپزشک  با تقدیر از این فیلم که هیچ مورد اشتباهی در نشان دادن وضعیت فرد معلول و خانواده در آن دیده نمی شود گفت: تنها مورد کوچکی که من دیدم به اشتباه قرص خواندن دارویی بود که تنها شکل دارویی که دارد کپسولی است .
باجغلی به مسیله وابستگی بین شخصیت مادر  و عطیه که دچار معلولیت بود  اشاره کرد و گفت:ترس از مرگ ، وابستگی و پنهان شدن شخصیت مادر در پشت نقاب  دلسوزی و احساس عذاب وجدانی که به دخترش می داد و می خواست حق زندگی را از او بگیرد بسیار خوب در فیلم " آبجی" به تصویر کشیده شده  است.
او درباره عاشق شدن  افراد معلول که در این فیلم هم به نمایش در می آید عنوان کرد:آنها احساس های بسیار قوی دارند و حتی چندین برابر یک فرد عادی  می توانند به فردی علاقمند شوند اما  چون پختگی و مهارت ارتباطی ندارند و در ارتباط کمتری با افراد هستند هیجاناتشان چندین برابر است.
باجغلی همه ویژگی های نهاده شده در انسان را مبارک خواند و  نحوه برخورد مادر عطیه را با او اشتباه دانست و گفت:باید به حرف آنها گوش کنیم و سعی نکنیم عشقشان را انکار نکنیم چرا که احساسات آنها   از اصیل ترین و ناب ترین حس های انسانی است و اگر ما نمی توانیم حسشان را مدیریت کنیم،نشانه  ضعف ماست.
در این نشست مرجان اشرفی زاده کاگردان فیلم آبجی از تجربیات خودش با برخورد با این وضعیت صحبت کرد و گفت:
خواهر بزرگ من در نوجوانی دچار چند بیماری پی در پی شد و این اتفاق باعث شد که مغزش آسیب ببینند و دچار معلولیت ذهنی شود.او همیشه در مرز سلامتی و غیر سلامتی بود  و با اینکه سالهای سال با هم زندگی می کردیم اما همیشه دغدغه من  نوع برخورد جامعه با او بود.اینکه او فردا در جامعه چه حقی می تواند داشته بشود و اصلا اینکه رفتار پدر و مادر من با او  درست بوده  یا می توانستند کمک بیشتری برای توانمند سازی اش انجام بدهند.
کارگردان فیلم " آبجی " بزرگترین مشکل اعضای خانواده را با کسانی که دچار ناتوانی هستند  نا آگاهی از شیوه درست  برخورد دانست  و گفت: خود من هیچ وقت جرات نکردم از خواهرم بپرسم که او هم عاشق شده یا نه؟

گلاب آدینه بازیگر نقش مادر "عطیه" هم  از تجربه مشترکش با کارگردان درباره داشتن خواهری که دچار معلولیت ذهنی است گفت.او که سالهاست در رشته بازیگری تدریس هم می کند با بیان اینکه خواهر او یکی از آرزوهایش بدست آوردن عشق است و آن را بارها ابراز هم کرده گفت:وقتی فیلمنامه را خواندم با خودم گفتم ای داد بیداد این داستان زندگی من هم هست  چون من خواهری 69 ساله دارم که در تاتر "بانوی غمگین سالهای جنگ" هم  بازی داشته و همین مشکل را دارد.
گلاب آدینه با بیان اینکه  شنیده ام در دنیا به این افراد "the others ability " به معنای افرادی با توانایی نوعی دیگر نام داده اند گفت:
 من با سطر سطر فیلمنامه آشنا بودم و دیگر نیازی به رسیدن زبان مشترک  بین من و کارگردان بر عکس فیلم های دیگر نبود و می توانم بگویم در نود و نه درصد  موارد با هم توافق داشتیم و فقط ترس من از بازی در فیلمنامه ای بود که ریشه در تک تک سلول های من ریشه دارد و می ترسیدم  بسیار بیشتر از آنچه باید هیجان زده شوم.
گلاب آدینه مهمترین مشکل خواهرش را تنهایی دانست و گفت او با داشتن هفت خواهر و یک برادر و زندگی در خانواده  ای که در رفاه هستند تنها است و این موضوع را هم خودش خوب می داند که از طرف دیگران درک نمی شود و در هر جمعی هر کسی نهایتا یک ساعت حوصله اش را دارند.
معصومه قاسمی پور بازیگر نقش عطیه  که مورد تشویق حاظرین در سالن قرار گرفت درباره تجربه اش در این نقش گفت:من برای بازی در این نقش چندین بار با خواهر خانم اشرفی زاده دیدار داشتم و  کیس های مختلف دیگر  را هم بررسی کردم .
قاسمی پور که در فیلم "آبجی" تجربه هشتمین همکاری را  با مرجان اشرفی زاده داشته است از هراس خود نسبت به بازی در این نقش گفت که به واسطه دلگرمی ها و اعتمادهای کارگردان و راهنمایی های گلاب آدینه  توانسته آن را بازی کند.
منوچهر محمدی تهیه کننده  که فیلم های بسیاری را در حوزه سلامت ساخته با بیان اینکه "خوشحالم که سه فیلم  میم مثل مادر ، فرشته ها با هم وارد می شوند و حوض نقاشی را پیش از اینکه جشنواره سلامتی باشد و سفارش و جایزه ای ساخته ام گفت: من فکر می کنم جامعه امروز ایران بیش از همیشه به سلامت روان احتیاج دارد و تنها در دور باطل مسابقه های سرعتی  افتاد ه است  در حالیکه

جوان ها باید بدانند همه ما اول شاگردی کردیم و یک شب به جایی نرسیدیم.
منوچهر معتمدی  موضوع فیلم بعدی که خواهد ساخت را سیاست مدارها دانست و مرجان اشرفی زاده هم زمان اکران فیلم " آبجی" را آبان ماه اعلام کرد.
نخستین جشنواره فیلم سلامت از یکم آغاز و  تا پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.






منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن