تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820891078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كار ما بدون ديپلماسي رسانه‌اي تقريباً صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كار ما بدون ديپلماسي رسانه‌اي تقريباً صفر است
از ظرفيت ديپلماسي پارلماني جهت كمك به ديپلماسي رسمي كشور بهره مي‌بريم.
به گزارش فارس، حسين اميرعبداللهيان مديركل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت‌هاي ديپلماسي پارلماني در مجلس شوراي اسلامي گفت: در مجلس شوراي اسلامي ظرفيتي در بحث ديپلماسي پارلماني وجود دارد كه به شخص آقاي لاريجاني مرتبط است كه به نبوغ و ويژگي‌هاي خود وي بازمي‌گردد كه اين يك فرصت خوبي را براي استفاده بهينه از ديپلماسي پارلماني فراهم كرده است.
وي افزود: يك استعداد و فرصت خوب در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در بحث ديپلماسي پارلماني وجود دارد و اين حوزه ديگري است كه روي آن تمركز داريم و ظرفيت ديگر نيز در اين خصوص به‌طور عام در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان مجلس هست.
مدير امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت جايگاه ديپلماسي در جهان اظهار داشت: در همين مدت كوتاه در جلساتي كه با همكاران داشتم و مقايسه مي‌كردم كه در موضوع برجام و مذاكرات هسته‌اي چه تقسيم كاري بين دولت امريكا و كنگره و سنا انجام شد، به نظر من اين تقسيم كار است، ممكن است برخي معتقد باشند اين واقعيت جامعه امريكاست و دولت امريكا مي‌خواهد برجام به نتيجه برسد اما كنگره و سنا عواملي از دموكرات‌ها و جمهوريخواهان در آن حضور دارند كه نمي‌خواهند برجام به نتيجه برسد.
اميرعبداللهيان اضافه كرد: برداشت من البته با عدم‌شناخت دقيق از جامعه امريكا اين است كه در اين حوزه‌هاي كلان تصميم‌گيري در امريكا اين سطح از عقلانيت در امريكا وجود دارد كه تقسيم كار بين دولت، كنگره و سناي امريكا صورت گرفته است. وي ادامه داد: چطور آنها برجام را با دست‌اندازهاي جدي و فراز و نشيب‌هاي فراوان با ظرفيت پارلماني خود مواجه كرده‌اند؟
مدير امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امريكا به‌عنوان يك كشور بزرگ يا در سطح ديگر بحرين به‌عنوان يك كشور كوچك در منطقه روي نقص سيستماتيك حقوق بشر و اقدامات خشني كه حكومت انجام مي‌دهد، دستگيري دموكرات‌ترين رهبر سياسي شيخ علي سلمان و لغو تابعيت آيت‌الله شيخ عيسي قاسم بلافاصله ديپلماسي پارلماني‌شان فعال مي‌شود؛ پارلماني كه حتي در مشروعيت و نوع انتخاباتش ترديدهاي جدي وجود دارد. اميرعبداللهيان خاطرنشان كرد: خيلي تفاوت نمي‌كند در امريكا باآن‌همه ظرفيت يا در بحرين با اين حجم كوچك خودش، پارلمان‌ها مي‌توانند جايگاه خود را داشته ‌باشند و به ديپلماسي رسمي آن كشور كمك كنند.
وي افزود: در حال حاضر در حال برنامه‌ريزي و مشورت‌هاي بيشتر هستيم تا ببينيم چگونه مي‌توانيم در راستاي تقويت ديپلماسي رسمي كشور از ديپلماسي پارلماني استفاده كنيم. مدير امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چه ديپلماسي پارلماني و چه ديپلماسي رسمي در ديپلماسي رسمي كه تجربه كاري خود من است، كار ما بدون ديپلماسي رسانه‌اي تقريباً صفر است.
اميرعبداللهيان خاطرنشان كرد: در دنياي فعلي و در دنياي ارتباطات كنوني 99 درصد مسائل خبري و مسائل محرمانه خبري و در سايت‌ها قابل‌ دسترسي است و جزء خيلي كمي از مذاكرات در دنياي كنوني پنهان است. من در اين 6-5 سال موضوعي را نديده‌ام كه ما مذاكره پنهان كرده باشيم حتي در خارج از ايران در سايتي منتشر نشده باشد و ما متعجب مي‌شديم از اينكه در پشت درهاي بسته با چند نفر به مذاكره مي‌نشستيم و بعد مي‌ديديم كه اين مطالب در سايت‌هاي خارجي يا داخلي منتشر شده است. وي افزود: كار ما چه در عرصه ديپلماسي رسمي چه ديپلماسي پارلماني بدون ديپلماسي رسانه‌اي در جهان كنوني تقريباً هيچ است و 90 تا 95 درصد برد كار ديپلماسي رسمي يا پارلماني ما در اختيار رسانه هاست و آن 5 درصد است كه ديگر هنر ماست كه يا آن را كاملاً خراب مي‌كنيم يا به‌خوبي از اين بستري كه شما رسانه‌ها براي ما فراهم مي‌كنيد، استفاده مي‌كنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن