تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816695760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار از پاسخگويي با اتهام مزدوري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرار از پاسخگويي با اتهام مزدوري
ناکامي در المپيک به قدري سخت و غيرقابل تحمل است که مي‌تواند هر کسي را تحت تأثير قرار دهد.
نویسنده : شيوا نوروزي 
ناکامي در المپيک به قدري سخت و غيرقابل تحمل است که مي‌تواند هر کسي را تحت تأثير قرار دهد. حتي برخي مواقع از آنها که انتظار واکنش‌هاي تند و احساسي نداريم نيز عکس‌العمل‌هايي رخ مي‌دهد که همه انگشت به دهان مي‌مانند. دست خالي ماندن دو تکواندوکار مطرح و اميد مدال‌آوري سبب شد تا رئيس فدراسيون تکواندو در اظهارنظري عجيب ايراني‌هاي کاروان جمهوري آذربايجان را مزدور بنامد! تدارکات خوب تيم اعزامي، حمايت کامل از کادر فني و امکانات قابل قبول، نويد نتايج درخشاني را از تکواندو ايران در المپيک مي‌داد. با اين حال برخلاف انتظارات، اميدهاي اصلي مدال طلا زودتر از آنچه تصور مي‌شد از گردونه رقابت‌ها بدون مدال کنار رفتند. باخت نفر اول دنيا به ميلاد بيگي، اما از شکست يک ثانيه‌اي سونامي نيز تلخ‌تر بود. اين شکست براي فدراسيون ايران معناي تحقير را داشت، تحقير در برابر تکواندوکاري که روزگاري براي کشورمان مي‌جنگيد و برابر سرمربي که براي اولين بار قهرماني جهان را برايمان به ارمغان آورد. شدت اين فاجعه به حدي بود که متأسفانه محمد پولادگر، رئيس باتجربه اتهامي بزرگ به رضا مهماندوست و ميلاد بيگي زد؛ مزدور!

پولادگر، ايراني‌هاي تيم ملي آذربايجان را وطن‌فروش و پول‌پرست خواند در حالي که چند نقد جدي به توجيهات عجولانه اين مدير وارد است. اول از همه بايد از رئيس باتجربه تکواندو کشورمان اين سؤال را پرسيد که از کي تا حالا پذيرفتن هدايت تيم ملي يک کشور ديگر و حضور در المپيک و ساير رقابت‌ها به معناي مزدور بودن فرد است؟ قطعاً آقاي رئيس با تجربه بالايي که دارد، مي‌داند ورزش ايران تا به امروز چگونه از مربيان خارجي و دانش به روز آنها استفاده کرده است. در حال حاضر هدايت تيم‌هاي ملي واليبال، بسکتبال و فوتبال کشورمان با سرمربيان خارجي است و البته کسي هم با اين موضوع مشکلي ندارد. فراموش نکنيم که زماني که خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبالمان بود آرژانتين را شکست داديم، اما آرژانتيني‌ها هرگز هموطن‌شان را مزدور نخواند، چراکه صادر کردن مربي به ساير کشورها نشان از پيشرفت يک کشور است. کاري به بيگي و اينکه چرا حاضر شد تبعيت کشوري ديگر را بپذيرد نداريم، اما پولادگر بهتر از هر کسي مي‌داند که بهترين مربي جهان در سال 2011 چرا و در چه شرايطي مجبور به ترک تيم ملي شد. به‌علاوه اينکه انصافاً تيم ملي در دوران حضور مهماندوست نتايج درخشان زيادي گرفت و به اين سادگي‌ها نبايد خدمات او را فقط به خاطر اينکه فعلاً سرمربي آذربايجان است، ناديده بگيريم. چنين واکنشي به اين ماجرا را مي‌توان بهانه و توجيهي براي از دست دادن دو مدال طلا خواند. به ويژه که اين اظهارات تند پس از باخت به تيم نماينده آذربايجان مطرح شده است.

شايد برخي‌ها انتظار داشتند بيگي و مهماندوست در مواجه با نمايندگان ايران بازي احساسي را به نمايش بگذارند، انتظاري که به هيچ وجه در دنياي ورزش حرفه‌اي و المپيک جايي ندارد. بايد قبول کنيم که دو نماينده اول تکواندو ايران به‌رغم همه افتخاراتي که براي کشورمان به دست آورده‌اند در آوردگاه ريو انتظارات را برآورده نکردند. اشباع شدن زودهنگام عاشورزاده از يک طرف و از طرف ديگر عملکرد ضعيف خدابخشي در مصاف با حريف ايراني‌الاصلش، ضعف‌هاي فني به حساب مي‌آيند و نکاتي نيستند که با چند انتقاد آتشين بتوان آنها را انکار کرد. نکته ديگر اينکه تکواندو انتظارات را برآورده نکرده اما در نهايت چوبش را بايد رسانه‌ها بخورند! معلوم نيست اين رسم غلط را اولين بار چه کسي باب کرد، رسمي که مديران ايراني از جمله پولادگر به خوبي به آن پايبند هستند؛ بايد از جناب رئيس پرسيد منظورش از جمله «متأسفم که رسانه‌هاي ما از چند ماه قبل فضاي سنگيني براي اين رقابت به وجود آوردند.» دقيقاً کدام فضاي سنگين است؟ گويا رئيس فدراسيون تکواندو دلش مي‌خواهد ما هم مثل او رضا مهماندوست را مزدور فرض کرده و هيچ خبري از او منتشر نکنيم. شما که از اين فضاي به اصطلاح سنگين خبر داشتيد چرا به فکر راه چاره نبوديد؟ چرا حالا که وعده‌هايتان عملي نشده، سعي مي‌کنيد رسانه‌ها را مقصر باخت خدابخشي به بيگي معرفي کنيد؟ شايد اگر اين حرف‌ها را يک رئيس تازه‌وارد به زبان مي‌آورد اينقدر ناراحت نمي‌شديم. ولي از مرد مو سفيد کرده تکواندو انتظارمان بيش از اينهاست.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن