تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804145470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورق امحای خودروهای قاچاق برگشت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ورق امحای خودروهای قاچاق برگشت
ورق امحای خودروهای قاچاق برگشت در حالی که در روزهای اخیر موضوع امحای خودروهای لوکس قاچاق از سوی مقامات مربوطه اعلام شده بود، برخی شنیده‌ها و خبرها حاکی از احتمال منتفی شدن امحا و اولویت بر صادرات آن عنوان شده است. البته تعداد این خودروها هم هنوز مشخص نیست.


 به گزارش فرهنگ نیوز ،بعد از اعلام خبر کشف تعدادی خودرو میلیاردی لوکس از جمله بنز و پورشه در شیراز، سوی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد که قرار است طی روزهای آینده این خودروها منهدم شوند.

اما پس از اعلام این موضوع واکنش‌ها و اظهارنظرهای متفاوت و بعضا متناقضی از سوی دستگاه‌ها و افراد مسئول در مورد امحاء یا صادرات آنها مطرح شد.

در حال حاضر یکی از ابهامات مهمی که در این زیمنه وجود دارد و همچنان جای سوال است، موضوع امحاء شدن یا نشدن و صادر کردن این خودروهاست.

با وجودی که سازمان تعزیرات حکومتی امحای این خودروها را قطعی اعلام کرده بود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم بر امحای آنها تاکید دارد و انهدام آن‌ها را قانونی می‌داند، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که ممکن است امحای این خودروها منتفی شود و به جای آن این خودروها به کشورهای دیگر صادر شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جدیدترین اظهار نظر در این باره اعلام کرده که امحای خودروهای قاچاق قانونی است و تاکید ستاد هم بر امحای این خودروهاست اما کالاهای قاچاقی که امکان صادرات آنها فراهم باشد، اولویت با صادرات‌شان است و در مورد خودروهای قاچاق نیز ممکن است چنین تصمیمی گرفته شود.

طبق گفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا، کالاهای قاچقا در صورت امحاء نشدن، ‌خروج آن کالا با اخذ تضامینی بین 2 تا 10 برابر ارزش آن کالا و به کشورهای غیر همجوار امکان پذیر است.

اما نکته قابل توجه در این میان این است که به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا،   این راهکار برای خودروهای لوکس قاچاق تازه کشف شده امکان پذیر نیست، چراکه واردات کالاهای سرمایه‌ای در تمام کشورها بر اساس قوانین، منوط به داشتن نمایندگی رسمی آن کالا و زنجیره خدمات پس از فروش است و به طور طبیعی برای خودروهایی که اکنون قرار است امحاء شوند در بازارهای خارجی مشتری وجود ندارد.

این در حالی است که امین دلیری، رییس سازمان جمع آوری اموال تملیکی گفته که ممکن است این خودروها در مسیر صادرات قرار گیرند و در صورتیکه تصمیم برای صادرات آن‌ها گرفته شود، مزایده بر قرار خواهد شد و کسانی که می‌توانند بخرند و صادرات کنند، در مزایده شرکت کرده و تضمین می‌دهند که به صورت قطعی این خودروها را صادر می‌کنند و بعد خودرو را در اختیار می‌گیرند و تعیین مقصد آن نیز به عهده خود آن‌ها خواهد بود.

اما موضوع مهم دیگری که همچنان مورد ابهام است، تعداد این خودروهاست؛ چراکه در ابتدا و به گفته معاون مبارزه با قاچاق ارز و کالای تعزیرات حکومتی تعداد این خودروها 13 خودرو دستگاه اعلام شد اما رییس سازمان جمع آوری تملیکی عنوان کرده که بیشتر از 60 خودروی خارجی که احتمال قاچاق آن‌ها می‌رود در اختیار این سازمان قرار گرفته است. از سوی دیگر سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم اعلام کرده که طی چهار ماهه امسال 45 دستگاه خودرو قاچاق کشف شده است؛ آماری که نشان می‌دهد که به طور متوسط در هر سه روز یک خودرو قاچاق وارد کشور می‌شود.

اکنون آنچه در مورد این خودروها مشخص شده این است که به هیچ وجه به داخل کشور و در چرخه مصرف وارد نمی‌شود و در حال حاضر هم کارگروهی برای تصمیم‌گیری در این زمینه تعیین شده است که متشکل از سازمان اموال تملیکی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا است و قرار شده شیوه‌نامه‌ای تعیین کنند که با توجه به قانون چه تصمیمی برای فروش و صادرات کالاهای قاچاق باید گرفته شود، پس از تعیین شیوه نامه برای کلیه کالاهای قاچاق از جمله این خودروها، تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا


95/5/28 - 12:20 - 2016-8-18 12:20:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن