تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809862037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش‌ نهادهاي مرتبط با جوانان در ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقش‌ نهادهاي مرتبط با جوانان در ورزش
نهاد‌ها، وزارتخانه‌ها و ارگان‌هاي زيادي هستند كه مي‌توانند در امر ورزش و كمك به ورزش قهرماني كمك حال وزارت ورزش و كميته ملي المپيك باشند.
نویسنده : فريدون حسن 
نهاد‌ها، وزارتخانه‌ها و ارگان‌هاي زيادي هستند كه مي‌توانند در امر ورزش و كمك به ورزش قهرماني كمك حال وزارت ورزش و كميته ملي المپيك باشند. بخش‌هايي كه به خصوص در زمينه ورزش‌هاي پايه مي‌توانند تأثير زيادي در معرفي چهره‌ها و استعداد‌هاي ناب داشته باشند. اما افسوس كه در كشور ما با آنكه ورزشكاران اين قشرها در لايه‌لايه‌هاي جامعه پيدا و پنهان هستند چندان به آنها بها داده نمي‌شود تا در ميدان‌هاي بزرگي چون المپيك و رقابت‌هاي جهاني نتوانيم آنچنان كه بايد درخشش داشته باشيم و دلخوش به تك ستاره‌ها باشيم.
 آموزش و پرورش
وزارتخانه‌اي كه به طور مستقيم با نسل آينده و تربيت روحي و جسماني آنها سر و كار دارد، بي‌ترديد شناسايي استعداد‌هاي ورزشي و پرورش آنها در اين مقطع به طور مستقيم در آينده ورزش كشور تأثير دارد. فراموش نكنيم كه كشور‌هاي صاحبنام و صاحب عنوان در ورزش از همين مقطع كارشان را شروع مي‌كنند و به جايي مي‌رسند كه مدال‌آورانشان همگي زير 20 سال سن دارند. اهميت دادن به رقابت‌هاي ورزشي دانش‌آموزان و اعزام آنها به رقابت‌هاي جهاني كسب تجربه و رويارويي با رقباي جهاني مي‌تواند به رشد و پويايي آنها و محكم شدن پايه‌هاي ورزش قهرماني كشور كمك كند، مسئله‌اي كه مورد توجه بسياري از كشورهاست اما متأسفانه در كشور ما به سادگي از آن غفلت مي‌شود البته در سال‌هاي اخير برنامه‌هايي براي توجه به ورزش دانش‌آموزي ارائه شده كه البته كم و محدود است و بايد بيشتر به آن پرداخته شود.
 دانشگاه‌ها و وزارت علوم
رقابت‌هاي ورزشي دانشجويان جهان (فيزو) از جمله رقابت‌هايي است كه بسياري از استعداد‌ها و چهره‌هاي گمنام ورزش جهان در آن خود را مي‌‌آزمايند. شور و نشاطي كه در اين قشر از جوانان ديده مي‌شود بدون ترديد در هيچ كجا وجود ندارد. دانشجويان اعم از دختر و پسر در سني قرار دارند كه سرشار از انرژي و قدرت جواني هستند و مي‌توانند در سايه برنامه‌ريزي دقيق و خوب و تلاش و پشتكار خودشان گام‌هاي مهم و بلندي را در تحكيم پايه‌هاي ورزش قهرماني بردارند. بايد توجه داشت كه اين قشر از جوانان جامعه در صورت موفقيت در ورزش و كسب عناوين در مسابقات دانشجويي مي‌توانند به صورت مستقيم وارد عرصه ورزش قهرماني و تيم‌هاي ملي براي حضور در رقابت‌هاي بزرگ المپيك و مسابقات مهم جهاني شوند.  لزوم توجه به اين قشر اگر بيشتر از دانش‌آموزان و نونهالان نباشد كمتر نيست، تحرك و پويايي قشر جوان و اهميت دادن به ورزش آنها به طور حتم مي‌تواند باعث شادي، نشاط و پويايي جامعه و همچنين موفقيت در عرصه‌هاي مهم بين‌المللي ورزش باشد كه البته و باز هم متأسفانه در اين بخش هم صرفاً به بالا بردن آمار حضور در بازي با اعداد و ارقام دلخوش هستيم و پايه‌اي و زيربنايي كار نمي‌كنيم، ضمن اينكه حتي از پوشش خبري رقابت‌هاي مهم ورزش دانشجويي كه مي‌تواند تأثير بسزايي در روحيه اين ورزشكاران داشته باشد نيز غافليم.
 وزارت دفاع و نيروهاي نظامي
بدون هيچ شك و ترديدي رقابت‌هاي سيزم(مسابقات نظاميان جهان) بعد از المپيك بزرگ‌ترين گردهمايي ورزشكاران دنياست كه البته به نيروهاي نظامي يك كشور مربوط مي‌شود، ولي نبايد فراموش كرد كه سيزم به عنوان المپيك نظاميان دنيا در طول حيات خود شاهد حضور قهرمانان و مدال‌آوران بزرگي بوده كه حتي صاحب مدال و عناوين قهرماني در المپيك و مسابقات جهاني شده‌اند.  خواندن همين چند سطر به خودي خود كافي است تا هم به لزوم بها دادن به تربيت بدني نيروهاي مسلح واقف شويم و هم اينكه متوجه باشيم چه سرمايه عظيمي در اين نيروها براي حضور در عرصه ورزش قهرماني پنهان شده و چه پتانسيل بالايي وجود دارد. دقيق‌تر كه نگاه كنيم نيروهاي نظامي به خصوص در رشته‌هاي خاص و تخصصي مربوط به خود مي‌توانند قهرمانان زيادي را به ورزش كشور براي حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي معرفي كنند. ضمن اينكه عرصه فعاليت‌هاي ورزشي در نيروهاي نظامي كشور مي‌تواند ميدان خوبي براي قهرمانان المپيك و جهاني جهت حفظ آمادگي و بالا بردن توانايي‌هايشان باشد.  آنچه بيان شد گوشه كوچكي از توانمندي‌ها و پتانسيل پنهان قدرت ورزش كشور در سه بخش از جامعه بود كه اگر مورد توجه قرار گيرد مي‌تواند اسباب سربلندي و قدرتنمايي ايران در ورزش دنيا را فراهم كند. بي‌شك اين سه مجموعه تنها ارگان‌ها و نهادهايي نيستند كه در عرصه ورزش فعاليت مي‌كنند و بايد به مجموعه‌ها و سازمان‌هاي ديگر نيز نگاه كرد اما اينها مي‌توانند بيشترين تأثير را داشته باشند به شرط آنكه با برنامه، مديريت، پشتكار و تلاش جلو برويم و دلخوش به نتايج مقطعي و زودگذر نباشيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن