تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820873214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت دولتی پاكسان به ابهامات پاسخ دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شركت دولتی پاكسان به ابهامات پاسخ دهد
واگذاري پروژه‌هاي پيمانكاري بدون برگزاري مناقصه، هزينه‌هاي ميلياردي تبليغاتي و چاپ كتاب در مدح و منقبت مدير از بودجه يك شركت بورسي كه عمده سهام آن متعلق به بانك دولتي ملي است، خبرساز شده است.
به گزارش سايت توفان‌نيوز، شركت پاكسان (سهامي عام) كه عمده سهامش با واسطه متعلق به بانك دولتي ملي است، نوسازي سردر ورودي شركت پاكسان را بدون برگزاري مناقصه به مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان به پيمانكاري خاص ارائه داده است و همچنين غذاي بيش از هزار نفركارگر و كارمند را نيز بدون برگزاري مناقصه با ۴۰ درصد گران‌تر از مبلغ قرارداد گذشته به پيمانكاري خاص ارائه داده و عده‌اي از كارمندان با سابقه نيز بدون هيچ دليل قانوني بركنار و از شركت سيمان كرمان (محل سابق فعاليت مديرفعلي پاكسان) افرادي جايگزين شده‌اند.
از سوي ديگر شركت مذكور در ماه رمضان سال 95 از محل دسترنج كارگران و بودجه بيت‌المال قرارداد ميلياردي را با صدا و سيما منعقد مي‌كند تا محصولات پاكسان در برنامه ماه‌عسل تبليغ شود و علاوه بر آن در مدت يك‌ماه به هر يك از 10 ميهمان روزانه اين برنامه تعدادي سكه بهار آزادي به حساب پاكسان پرداخت مي‌شود. همچنين در اين شركت گويا چندي پيش به شكل تبعيض‌آميزي تعداد قابل ملاحظه‌اي از كارگران پيمانكاري گويا به قراردادي تبديل مي‌شوند كه علاوه بر هزينه 5 ميليارد توماني اين رخداد، ساير كارگران پيمانكاري در اعتراض به اين اقدام تبعيض‌آميز دست به تظاهرات مي‌زنند. از سوي ديگر شركت پاكسان اخيراً كتاب گران قيمتي را در مدح مديريت مديرعامل شركت با عنوان «فراتر از مديريت» در چند هزار جلد به قيمت هر جلد 30 هزار تومان به چاپ رسانده است كه جا دارد هزينه‌هاي تهيه و چاپ اين كتاب شفاف‌سازي شود.
  
بانک ملی و رسانه ملی شفاف‌سازی کنند
با توجه به اينكه سهامدار عمده شركت پاكسان بانك دولتي ملي است، جا دارد مديرعامل بانك دولتي ملي در مورد مواردي كه در گزارش فوق مطرح شده است به افكار عمومي توضيح دهد و بگويد آيا هزينه‌هايي كه تحت عنوان هزينه‌هايي در شركت بورسي و دولتي فوق انجام گرفته مسير قانوني خود را طي كرده و به صلاح سهامدار عمده و خرد بوده است يا خير. از سوي ديگر از صدا و سيما تقاضا مي‌شود در مورد موارد مطرح شده در گزارش فوق به مردم گزارش دهد تا مردم بدانند هزينه‌هاي تبليغي كه در گزارش فوق قيد شده است صحت دارد ياخير.
به گزارش «جوان»، نكته جالب آنكه هزينه‌هاي انجام‌گرفته براي تبليغ محصولات شركت پاكسان در حالي قابل ملاحظه است كه اين شركت طي سال‌هاي گذشته تنها حدود 30 تا 35 ميليارد تومان سود‌سازي كرده است در صورتي كه كارشناسان سود مورد قبولي كه اين شركت بايد در هر سال حادث كند بالغ بر 100 ميليارد تومان عنوان مي‌كنند.
 گفتني است طبق اطلاعات موجود در كدال، پاداش پنج عضو هيئت مديره شركت پاكسان در آخرين مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت بالغ بر 3 هزار و 500 ميليون ريال بود كه به هر عضو هيئت مديره تقريباً 70 ميليون تومان پاداش اختصاص يافته است كه پاداش نجومي به شمار مي‌رود. لازم به توضيح است سهامدار عمده شركت بورسي پاكسان (سهامي عام)، شركت سرمايه‌گذ‌اري گروه توسعه ملي متعلق به بانك دولتي ملي است، بدين ترتيب پاكسان عملاً يك شركت دولتي به شمار مي‌رود.




تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن