تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه علميه و پليس از «جشن حافظ» شكايت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حوزه علميه و پليس از «جشن حافظ» شكايت كردند
معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ارسال پرونده قضايي‌ و كيفري نشريه يالثارات در رابطه با توهين به هنرمندان به دادسرا خبر داد.
حسين نوش‌آبادي با اشاره به شكايت حوزه علميه و پليس از جشن حافظ گفت: «جشن حافظ يك مراسم غيردولتي است كه امسال شانزدهمين دوره‌اش برگزار شد و وزارت فرهنگ مستقيماً نقشي در برگزاري اين جشن نداشته بنابراين شكايت‌ها از اين جشن نمي‌تواند به وزارت فرهنگ مرتبط باشد؛ اگر چه قوه قضائيه دو موضوع «نحوه برگزاري جشن حافظ» و «توهين نشريه يالثارات‌الحسين به شركت‌كنندگان در اين جشن» را توأمان دنبال مي‌كند.
معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: توهين نشريه يالثارات‌الحسين در زمره موضوعات كيفري جاي مي‌گيرد، بنابراين شاكيان بايد شكايت خود را در اين زمينه به قوه‌قضائيه برسانند.

او درباره اينكه نشريه يالثارات توقيف نشده و فقط «لغو امتياز» شده، بيان كرد: در موضوع لغو امتياز، تصميم «هيئت نظارت بر مطبوعات» قابل اعتراض است و دادستان در پي اعتراض اين نشريه دستور موقت صدور نشريه را داده است. بايد مصوبه هيئت نظارت بر مطبوعات در ۱۴ دي‌ ۹۴ مبني بر «لغو امتياز اين نشريه» به اطلاع قوه قضائيه مي‌رسيد كه اين كار صورت نگرفت، اما مصوبه به خود مدير مسئول نشريه ابلاغ شد و مسئولان اين نشريه از قوه قضائيه درخواست انتشار دادند و محاكم قضايي، حكم انتشار موقت را به آنها داده‌اند.

نوش‌آبادي ادامه داد: علاوه بر ديركرد در ابلاغ مصوبه وزارت فرهنگ به قوه‌ قضائيه، اشتباه لفظي از سوي وزارت فرهنگ صورت گرفت؛ چرا كه به اشتباه اصطلاح «توقيف» به جاي «لغو» را در خبر منتشر شده در رابطه با اين نشريه به كار برده است.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه طبق قانون مطبوعات، لغو امتياز يك نشريه اگر چه قانوني است اما مانع از پيگيري در محاكم حقوقي و قضايي نيست، گفت: در نتيجه اين قانون، صاحبان نشريه يالثارات مي‌توانستند به حكم «هيئت نظارت بر مطبوعات» اعتراض كنند. البته پرونده قضايي و كيفري اين نشريه در رابطه با توهين به هنرمندان در قالب جرم به طور جداگانه در حال بررسي است.
معاون پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: پرونده توهين يالثارات به هنرمندان هفته قبل به دادسرا ارسال شده است.





تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن