تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816758770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميد شگفتي‌سازي به آزادكارها دارم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اميد شگفتي‌سازي به آزادكارها دارم
تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اميد اول ورزش كشور در بازي‌هاي المپيك ريو به حساب مي‌آيند.


تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اميد اول ورزش كشور در بازي‌هاي المپيك ريو به حساب مي‌آيند. رسول خادم، رئيس فدراسيون كشتي و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در اين بين مسئوليت سنگيني بر دوش دارد و با تلاش مضاعف سعي كرده است بهترين تيم را راهي ريو كند.
    
در آستانه المپيك نگاه مردم به كشتي به عنوان ورزش ملي ايران چگونه است؟
بايد واقعيت را پذيرفت كه جايگاه و گرايش مردم نسبت به كشتي در دهه گذشته متفاوت شده است و اين تفاوت مي‌تواند به علت عوامل فرهنگي باشد. اگر توجه مردم نسبت به رشته كشتي كم شود در سال‌هاي آينده قهرمانان ملي كمتري در اين زمينه خواهيم داشت. زماني كه توجه مردم نسبت به كشتي كم شود بنگاه‌هاي اقتصادي كمتر به اين ورزش روي خواهند آورد و به دنبال آن گردش مالي در اين ورزش كم خواهد شد. بسيار تلاش شده است تا بتوانيم در اين چند سال كشتي را نزد مردم به جايگاه بهتري ارتقا دهيم كه خوشبختانه روند رو به رشدي داشته‌ايم. هنوز هم در كشتي به دنبال پهلوان مي‌گرديم نه قهرمان. كشتي ورزش ريشه‌داري در كشور ماست و بايد با برنامه‌اي مستمر جايگاه آن را روز به روز ارتقا دهيم كه البته در اين مسير قرار گرفته‌ايم.

در هر دو تيم آزاد و فرنگي نفرات باتجربه زيادي داريم. آيا شناخت حريفان از آنها كار را دشوار‌نمي‌كند؟
تيم ملي كشتي فرنگي همگي نفرات باتجربه هستند كه در المپيك قبلي نيز حضور داشتند. از سوي ديگر در كشتي آزاد نيز در برخي اوزان نفرات باتجربه داريم. اين كشتي‌گيران از آن جهت كه شناخته شده هستند كار بسيار دشواري در رقابت‌هاي المپيك پيش‌رو خواهند داشت.
كشتي‌گيران تمرينات سنگيني را براي المپيك پشت سر گذاشتند. آيا آنها توان استقامت در برابر اين فشارها را داشتند؟
آخرين تمرينات سنگين را در سيستم سرعتي پشت سر گذاشتيم و در اردوهاي آخر وارد بحث ريكاوري شده‌ايم. تمرينات سنگين و بسيار خوبي را طي چند ماه گذشته برگزار كرديم و از آبان ماه نيز وارد تمرينات استقامتي شديم كه در خلال آن در رقابت‌هاي جام‌جهاني نيز حضور پيدا كرديم اما در ادامه با توجه به برنامه‌ريزي كادرفني تمرينات سرعتي در دستور كار قرار گرفت و با ريكاوري كه كشتي‌گيران در روزهاي پاياني دارند، آماده مبارزه در المپيك مي‌شوند. تحمل، تسليم‌ناپذيري و انگيزه بسيار زيادي در آزادكاران تيم ‌ملي وجود دارد و اميدوارم با دعاي خير مردم بهترين نتايج را كسب كنيم.

چند كشتي‌گير جوان وارد تركيب تيم ملي آزاد شده‌اند اما چرا كشتي فرنگي هيچ تغييري نسبت به المپيك لندن نداشت و با همان نفرات به ريو مي‌رود؟
كشتي فرنگي از نفرات با تجربه‌اي بهره مي‌برد كه اين موضوع يك امتياز محسوب مي‌شود. البته آنها كار سختي خواهند داشت، چراكه در دنيا شناخته شده هستند و حتماً دشواري‌هايي براي كسب افتخار خواهند داشت. در كشتي آزاد هم تركيبي از جوانان و با‌تجربه‌ها حضور دارند كه با‌تجربه‌هاي ما نيز مانند كشتي‌گيران فرنگي كار شناخته شده هستند و كار دشواري پيش‌رو دارند.

انتخاب ملي‌پوشان كشتي فرنگي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
شوراي فني كشتي فرنگي با تفويض اختياري كه به سرمربي تيم ملي داد، كار مدبرانه و ارزنده‌اي را در اين دوره حساس انجام داد و فكر مي‌كنم كه اين حركت ارزشمند در ياد جامعه كشتي خواهد ماند. محمد بنا نيز تمام زحمات خود را كشيده است و تركيبي از كشتي‌گيراني را كه به آنها اعتقاد دارد، براي حضور در المپيك انتخاب كرده است. اميدوارم نتايج زحمات خود را در بهترين شكل ببيند.

در برنامه‌ريزي اردوهاي تيم ملي كشتي براي المپيك شاهد تغييراتي بوديم، دليل آن را در چه مي‌بينيد؟
هر روز امكان دارد برنامه‌هاي تيم ملي تغيير كند چراكه برنامه‌ريزي براي مربيان بنا بر فشارهاي رواني روي كشتي‌گير يا آسيب‌ديدگي آنها مي‌تواند تغيير كند و نمي‌توان گفت كه دقيقاً فردا تيم به اردو مي‌رود يا چند روز ديگر؛ البته برخي مشكلاتي كه در تيم‌هاي ملي كشتي وجود دارد نيز باعث تغيير در برنامه‌ها مي‌شود.

چقدر به جوان‌ها در تركيب تيم ملي كشتي آزاد اميدواريد؟
با رشد و انگيزه‌اي كه در جوانان ديدم امكان درخشش آنها در المپيك وجود دارد و بسيار به اين موضوع اميدوار هستم.
جوانان حاضر در اردوي تيم ‌ملي سختي‌هاي زيادي را متحمل شده‌اند و با انگيزه بسيار بالا تمريناتشان را پشت سر گذاشتند و به همين دليل اميد زيادي به جوانان آزادكار براي خلق شگفتي در المپيك دارم.

كميته ملي المپيك و تيم سرپرستي كاروان اعزامي، همكاري لازم را با فدراسيون كشتي داشته است؟
جا دارد از سرپرست كاروان تشكر كنم كه نهايت همكاري را با تيم‌هاي ملي كشتي داشتند. ما هم سعي كرديم با تيم‌هاي كامل فني، مديريتي و پزشكي در المپيك حاضر شويم چراكه كار بسيار سنگيني را پيش‌رو داريم و ضرورت ريكاوري در زمان محدود كشتي‌ها ايجاب مي‌كند كه با حداكثر توان در اين رقابت‌ها حاضر شويم تا ان‌شاء‌الله به بهترين شكل كار خود را انجام دهيم.
اولويت كادر فني در اين ماه‌ها چه بوده است؟
رفع نقايص در اولويت كادر فني تيم ‌ملي بوده است. مدت‌هاست كه نقاط ضعف و قوت آزادكاران را در تمرينات به آنها گوشزد مي‌كنيم و از آبان ماه كار روي مسائل فني را آغاز كرده‌ايم. هر چه به رقابت‌هاي المپيك نزديك مي‌شويم اين روند جدي‌تر دنبال خواهد شد. اميدوارم كه نقايص كشتي‌گيران آزادكار براي حضور در المپيك به حداقل ممكن برسد.

چه نتيجه‌اي را براي تيم ملي كشتي آزاد در المپيك پيش‌بيني مي‌كنيد؟
در كشتي نمي‌شود نتيجه را پيش‌بيني كرد، ولي واقعيت اين است كه هم جوانان و هم با تجربه‌هاي ما از مدعيان درجه يك در المپيك محسوب مي‌شوند و ما با چنين نگاهي نسبت به آنها كار را دنبال مي‌كنيم. خود كشتي‌گيران هم با چنين انگيزه‌اي تمريناتشان را پشت سر مي‌گذارند. كشتي‌گيران از نظر شرايط رواني، انسجام تيمي و اعتماد به نفس در وضعيت بسيار خوبي هستند و حضور جوانان و با تجربه‌ها در كنار هم تلفيق بسيار خوبي را تشكيل داده است كه همه كشتي‌گيران همديگر را به خوبي حمايت مي‌كنند.

 برخي از ملي‌پوشان معتقد هستند حقشان براي المپيك ريو خورده شده است.
مطرح نمودن چنين سؤال‌هايي در حال حاضر جايز نيست و در آينده به آنها پاسخ خواهم داد چراكه طرح چنين سؤالاتي تيم ملي را به حاشيه مي‌برد. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن