تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819533584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاهی برای سفر به دنیای تخیلات خالق شاهکارهای فانتزی کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > ادبیات - برپا شدن یک نمایشگاه تعاملی با الهام از آثار رولد دال در میلنیوم سنتر کشور ولز، شانس غوطه‌ور شدن در دنیای تخیلات این نویسنده برجسته را برای هواداران بی‌شمار آثار او فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه «دنیای شگفت‌انگیز رولد دال» از جمعه به مدت 22 هفته در شهر کاردیف برپا خواهد بود. در این نمایشگاه که ماهیتی تعاملی دارد دست‌نوشته‌ها و نامه‌های این نویسنده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. بازدیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند سیر زندگی این نویسنده از یک پسربچۀ دبستانی تا خلبان جنگنده تا یک نویسندۀ سرشناس را نظاره‌گر باشند.



امسال یکصدمین سالگرد تولد خالق «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است که 13 سپتامبر سال 1916 دیده به جهان گشود. به همین مناسبت در شهر کاردیف؛ زادگاه این نویسنده، برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت او برگزار خواهد شد. نمایشگاه «جهان شگفت‌انگیز رولد دال» اوایل سال 2016 در لندن برپا شده بود و اکنون به شهر کاردیف منتقل شده است. این نمایشگاه تا 14 ژانویه سال 2017 برقرار خواهد بود. این بزرگترین نمایشگاهی است که تا این تاریخ در مرکز هزاره شهر کاردیف برگزار می‌شود.

گریم فارو مدیر هنری این مرکز برپایی چنین نمایشگاهی در شهر زادگاه دال را رویدادی شگرف و عالی می‌داند. او در این باره گفت: «این نمایشگاه سحرآمیز به شما امکان می‌دهد تا تخیلات خالص دال را نظاره کنید و شک ندارم که این نمایشگاه الهام‌بخش صدها ذهن جوان می‌شود تا دنیاهای خیالی خودشان را خلق کنند.» در این نمایشگاه علاوه بر این آثاری از موزه رولد دال و مرکز «گریت میسندن» در باکینگهام شایر نیز به نمایش گذاشته می‌شود. دال مدت 35 سال در باکینگهام شایر زندگی می‌کرد و بسیاری از آثارش را در این مکان خلق کرد.

رولد دال نویسنده سرشناس بریتانیایی از پدر و مادری نروژی در کاردیف ولز به دنیا آمد. امسال به مناسبت یکصدمین سالگرد تولدش برنامه‌های بسیاری در سراسر جهان برگزار خواهد شد. از مهم‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به «آقای روباه شگفت‌انگیز»، «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ماتیلدا» اشاره کرد. بسیاری از آثار این نویسنده سرشناس دست‌مایه ساخت آثار سینمایی قرار گرفته‌اند. جدیدترین نمونه از این اقتباس‌ها «غول بزرگ مهربان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی ماریک رایلنس است. منبع: بی‌بی‌سی / 12 اوت 58241      




شنبه 23 مرداد 1395 - 12:30:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن