تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803325868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هونگ تاچ: ایرانی ها و ویتنامی ها درک درستی از هم ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فیلم مستند ویتنام با حضور سفیر این کشور رونمایی شد هونگ تاچ: ایرانی ها و ویتنامی ها درک درستی از هم ندارند فیلم مستند ویتنام به کارگردانی آرین جلوه شب گذشته-پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه- با حضور ˝نگوین هونگ تاچ˝ سفیر ویتنام در ایران در محل سفارتخانه این کشور رونمایی شد.
۱۳۹۵ جمعه ۲۲ مرداد ساعت 13:37

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، در مراسم رونمایی از فیلم مستند ویتنام که به کارگردانی آرین جلوه و تهیه کنندگی سروین سری تولید شده است، "نگوین هونگ تاچ" سفیر ویتنام گفت: هدف از ساخت این فیلم آشنایی و تعامل بیشتر دو کشور ایران و ویتنام با یکدیگر است. بزرگترین مشکل ما به نظرم عدم آشنایی و اطلاع کافی دو کشور از هم است. مردم ویتنام تصور می کنند در ایران جنگ وجود دارد و مردم ایران هم چنین تصوری نسبت به ویتنام دارند.  وی در نشست خبری رونمایی از این فیلم مستند در پاسخ به این که چرا ساخت این اثر به یک فیلمساز ایرانی سفارش داده شده است، افزود: به نظرم این بهترین راه معرفی ویتنام به مردم ایران بود. در حالی که فیلم های زیادی به زبان های انگلیسی درباره ویتنام بودند که می توانستیم با زیرنویس یا دوبله آن ها را تهیه کنیم. 
آرین جلوه کارگردان فیلم مستند ویتنام نیز درباره ویژگی های اثر خود توضیح داد: در این فیلم مقاصد توریستی و جاذبه های تاریخی ویتنام به ایرانیان معرفی می شود. راوی اثر خود من هستم و همچنین یک مستند داستانی را شاهد هستیم که از شمالی ترین تا جنوبی ترین مناطق ویتنام را توصیف کرده است. 
وی افزود: ساخت این اثر بسیار سخت بود. چرا که در مدت دو هفته تصویربرداری شبانه روزی داشتیم و همچنین این اولین بار بود که یک تیم ایرانی به فیلمسازی درباره ویتنام می پرداخت. این فیلم در ۳۰ دقیقه به مخاطبان ارائه می شود اگرچه می توانست زمان بیشتری هم داشته باشد. اما به نظر من فیلم های کوتاه به ویژه در حوزه مستند تاثیرگذار ترند. 
این کارگردان درباره علت انتخاب کشور ویتنام برای فیلمسازی عنوان کرد: من به سفر کردن علاقه زیادی دارم و کشورهای مختلفی را هم دیده ام. قبل تر هم درباره فرانسه، مالی و برخی کشورهای اروپایی فیلم هایی ساخته ام. مستند ویتنام دارای جنبه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، تبلیغاتی و گردشگری و حتی سیاسی است و تنها با یک زاویه دید به ویتنام نپرداخته است. 
سفیر ویتنام نیز در ادامه جلسه درباره سایر برنامه های فرهنگی سفارت ویتنام در تهران توضیح داد: بخش فرهنگی سفارت ویتنام در ایران بسیار فعال است. از جمله برنامه های سال گذشته ما برگزاری دو کنسرت موسیقی کلاسیک و سنتی توسط گروه های مسویقی ویتنامی بود. همچنین ماه آینده قرار است گالری های عکسی را همزمان در شهرهای تبریز، شیراز، مشهد، اصفهان و تهران برگزار کنیم. 
وی در پاسخ به این که با توجه به دریافت عدم آشنایی کافی مردم دو کشور از یکدیگر چرا دیر به سراغ معرفی ویتنام به ایرانیان از طریق فیلمسازی رفته اند، بیان کرد: من دو سال است که به عنوان سفیر ویتنام در ایران حضور دارم و حدود یک سال نیز مراحل ساخت و تهیه این فیلم زمان برد. ضمن این که ساخت چنین آثاری زمان بر است و ما بودجه ای برای تولید این فیلم نداشتیم و همچنین به مشکلاتی در ویتنام حین کار برخورد کردیم. اگرچه من آن زمان در ویتنام نبودم و دوست داشتم که در کنار گروه حضور داشتم. با این حال عوامل این فیلم با عشق و علاقه فیلمسازی درباره این کشور را دنبال کردند و امیدوارم با برگزاری چنین مراسم هایی این فیلم به خوبی دیده شود. چنانچه قبل از این هم تعدادی از سفیران و دیپلمات های سایر کشورها در ایران به تماشای کار نشسته اند و از آن استقبال کردند. 
تاچ همچنین در پاسخ به این که کدامیک از شهرهای ایران به عنوان خواهر خوانده شهرهای دیدنی ویتنام معرفی و قرارداد همکاری متقابل با مسئولان آن امضا شده است، گفت: تهران و هانوی به عنوان خواهر خوانده یکدیگر معرفی شده اند. همچنین سال گذشته نیز آمل و کانتوی به عنوان خواهرخوانده قرارداد همکاری امضا کردند. از طرفی سال آینده نیز برای همکاری بیشتر با شهر اصفهان قرارداد امضا خواهیم کرد. 
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین ایران و ویتنام خاطرنشان کرد: به نظرم مردم ایران و ویتنام اشتراکات زیادی دارند و من سالی که وارد ایران شدم برایم جالب بود که مردمش چقدر دوست هستند و لبخند می زنند. ویتنامی ها و ایرانی ها هر دو سختکوش هستند و شاید ایرانی ها سخت کوش تر هم باشند. اگرچه ما سال های سال با آمریکا جنگ داشتیم اما اکنون این روابط عادی سازی شده و در بند گذشته نیستیم اما ایران شاید هنوز این رابطه را عادی سازی نکرده است. 
سفیر ویتنام در ایران در پایان به عدم برگشت درخواست های ایرانی ها برای دریافت ویزای ویتنام خبر داد و گفت: افزایش تعامل و رفت و آمد بین ایران و ویتنام نیاز به زمان دارد. 
وی همچنین از عاطفه ثمری نقاش معلولی جسمی حرکتی که با دهانش آثار زیبایی را خلق کرده است، تجلیل کرد و گفت: من اولین بار عاطفه را در یک گالری هنری دیدم و تحت تاثیر هنر او قرار گرفتم. تصمیم گرفتم یکی از تابلوهای او را بخرم. عاطفه روح بزرگی دارد و خوشحالم که در این مراسم شرکت کرده است. 
در این جلسه همچنین سروین سری درباره دشواری های ساخت فیلم مستند ویتنام توضیح داد و از وی به خاطر تلاش هایش در امور فرهنگی و هنری تجلیل شد. 
فیلم مستند ویتنام در ادامه مراسم رونمایی از این اثر برای حاضران به نمایش درآمد. همچنین یکی از نقاشی های عاطفه ثمری به مزایده گذاشته شد و به مبلغ ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید و قرار بر این است عوایدش صرف امور خیریه شود.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن