تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايی از جديدترين اثر احمد پژمان در غيابش


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت موسیقی ما: آلبوم «ديورتيمنتو» اثر «احمد پژمان» - آهنگساز برجسته‌ی موسیقی کلاسیک- در قالب دومين اثر از مجموعه‌ی پارتيتورخواني هاي موسسه خانه هنر خرد با حضور جمعي از هنرمندان و نوازندگان اين اثر رونمايي شد.


جديدترين اثر كلاسيك احمد پژمان در غيابش رونمايي شد



 «دیورتیمنتو» یک کلمه ایتالیایی به معنای تفریح و سرگرمی است. از قرن بیستم این اصطلاح توسط آهنگسازان کلاسیک برای کارهای نه چندان جدی به کار می رود؛  نام این آلبوم خود نوعی شوخی است، زیرا که موسیقی در این آلبوم نه ساده، بلکه در حد خود پیچیدگی دارد و مخاطب خاص خود را می‌طلبد. «احمد پژمان» با اینکه بیشتر با نام آهنگساز فیلم شناخته می‌شود، در حقیقت آهنگسازی کلاسیک است. در موسیقی او فضای غالب موسیقی رمانتیک است با سازبندی غربی، اما ملودی های ایرانی و بعضا سازهای شرقی در جای جای آثار او یافت می شوند؛ این اثر دارای چندین قطعه برای کوینتت زهی است که ملودی غالب قطعات آن بر اساس موسیقی ایرانی است.

«علي صمدپور» كه ناشر اين آلبوم محسوب مي شود، در ابتداي اين مراسم ضمن خوشامدگويي به حاضران در سخناني مطرح كرد: «سال گذشته اثر ماني جعفرزاده (صداي مناظر مخدوش) را در اين محل رونمايي كرديم و براي انتشارش جشن گرفتيم. همان روز بود كه تصميم گرفتيم، بر روي اثري از احمد پژمان كار كنيم و حالا امروز اين اثر در دستان شماست.»


جديدترين اثر كلاسيك احمد پژمان در غيابش رونمايي شد



همچنين حميدرضا ديبازر نيز كه يكي از شاگردان مطرح احمد پژمان محسوب مي شود، در سخناني مطرح كرد: «ديورتيمنتو، اثر ويژه‌اي است كه از سوي احمد پژمان منتشر شده است و به زعم بنده انتشار چنين اثري در اين مقطع زماني طبيعي نيست. «ديورتيمنتو» اثر درخشاني محسوب مي شود؛ اما آنچه مهم است، مورد توجه قرار گرفتن اين اثر در رپرتوارهاست و بايد روي اين آثار كار شود. »

در بخش ديگري از اين مراسم، نوازندگان اين مجموعه صوتي در سخنان كوتاهي درباره اين تجربه موسيقاي سخن گفتند. علي جعفري پويان (ويلن ١ و ٢)، سهراب برهمندي (آلتو) و آتنا مستعان اشتياقي (ويلنسل و كنترباس) در اثر نوازندگي كردند. اين مجموعه در ١٢٠٠ نسخه منتشر خواهد شد و داراي چاپ دوم نيز نخواهد بود. احمد پژمان ٢٥٠ نسخه از اين آلبوم را امضا كرده است كه با قيمتي بالاتر به فروش مي رسد اما ساير آثار امضا نشده به قيمت پشت جلد آلبوم به فروش خواهد رسيد.

گسترش هنر فیلم‌سازی و افزایش جاذبه آن، در دهه ۴۰ و ۵۰ بسیاری از آهنگسازان وابسته به رادیو و تلویزیون و نیز وزارت فرهنگ و هنر را به کار در این زمینه برانگیخت. گام نخست را «مرتضی حنانه» برداشت و با اندکی تاخیر یکی از آهنگسازان جوان اما به نام آن دوران نیز وارد این مقوله شد. «احمد پژمان» کار جدی خود در زمینه موسیقی فیلم را با «بهمن فرمان آرا» و فیلم «شازده احتجاب» آغاز کرد و خیلی سریع به یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان فیلم ایران بدل شد.


جديدترين اثر كلاسيك احمد پژمان در غيابش رونمايي شد



در میان آهنگسازان موسیقی فیلم در حال حاضر، «احمد پژمان» را در صدر همه و در کنار «حسین علیزاده» و «محمدرضا علیقلی» می توان دید. او که تا به حال دو بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده سبک کاری شبیه به «محمدرضا علیقلی» دارد. موسیقی «احمد پژمان» در ذات خود ساده است. ساده نه به معنای ناپرورده، بلکه به معنای یکپارچه بودن. آمیزش ریتم و ملودی در آثار او در یک بستر رمانتیسم صورت می پذیرد، به شکلی که تفکیک آنها از هم ناممکن است. «احمد پژمان» تا به حال برای بیش از بیست فیلم موسیقی ساخته و نزدیک به ۱۰ آلبوم در سبک کلاسیک از او وجود دارد. سمفونی «ناگهان رستاخیز» او را باید یکی از عظیم ترین آثار کلاسیک نوشته شده به دست یک آهنگساز ایرانی دانست.


جديدترين اثر كلاسيك احمد پژمان در غيابش رونمايي شد



جديدترين اثر كلاسيك احمد پژمان در غيابش رونمايي شد







۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن