تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805701981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات جدید پرونده کیارستمی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس کل سازمان نظام پزشکی تشریح کرد؛ جزئیات جدید پرونده کیارستمی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، جزئیات جدیدی از پرونده مرحوم عباس کیارستمی را تشریح کرد.
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت 11:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، علیرضا زالی صبح امروز در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت پرونده مرحوم عباس کیارستمی اظهار داشت: این پرونده براساس ماده 30 سازمان نظام پزشکی و درخواست وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است. چند جلسه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد مختلف پرونده کیارستمی تشکیل شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه خانواده کیارستمی هنوز به طور رسمی شکایت نکردند، گفت: در هیچ مرجعی شکایت خانواده کیارستمی به طور رسمی به ثبت نرسیده است. با جمعی از کارشناسان خبره پزشکی در حال رسیدگی به این پرونده هستیم ولی تصمیم بر آن شده است تا این پرونده به صورت مرحله به مرحله به آن رسیدگی شود.

وی درباره تعیین علت فوت کیارستمی و ارسال مدارک پزشکی او از کشور فرانسه به ایران توضیح داد: خانواده مرحوم کیارستمی از جمله فرزند وی و پزشک معتمد این خانواده به همراه نماینده وزارت بهداشت در جلسات کارشناسی پرونده حضور دارند. البته نامه ای به طور رسمی به رئیس سازمان نظام پزشکی فرانسه نوشتیم و در نامه تشریح کردیم که اطلاعات بالینی کیارستمی برای ما اهمیت دارد و حتی نظر فنی و تحلیلی خود را به ما ارائه دهند.

زالی تصریح کرد: علی رغم اینکه دو بار تاکنون از نظام پزشکی کشور فرانسه پیگیری کردیم اما عکس العملی نشان نداده اند، ضمن اینکه با سفیر ایران در فرانسه تماس گرفتیم و نماینده ایران این موضوع را به نظام پزشکی فرانسه منتقل کرده است از طرفی با سفیر فرانسه در ایران نیز حضوری دیدار کردیم و در حال پیگیری پرونده کیارستمی هستیم اما تا کنون هیچ کدام از این مسیرها منجر به نتیجه نشده است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت اخلاق پزشکی اشاره کرد و گفت: اخلاق پزشکی بسیار مهم است و فارغ از چارچوب ‌های خشک باید به آن پرداخت. فقط با 2 واحد درسی اخلاق پزشکی کفایت نمی کند و باید در طول دوران تحصیل ممارست داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه آئین اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی نداشتیم ولی اقداماتی در فرهنگستان علوم پزشکی صورت پذیرفته بود، آئین ‌نامه کامل تا آذرماه امسال آماده خواهد شد.

زالی با بیان اینکه جای خالی کمیته اخلاق پزشکی بیمارستانی احساس می شود، گفت: در بیمارستان‌ ها 17 کمیته وجود دارد که یکی از مهمترین کمیته‌ ها اخلاق پزشکی است.

وی با اعلام اینکه طبق بررسی ‌ها و تایید وزارت بهداشت هیچ نقطه‌ ای از کشور بدون پزشک نیست، گفت: ولو اینکه به صورت شیفتی پزشکان حضور یابند. در حال حاضر این روند طی 2 سال اخیر با پوشش تمام مناطق کشور برای حضور پزشک صورت پذیرفته است و سالانه بالغ بر 3 هزار متخصص نیز در کشور نیز توزیع می ‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: از مهمترین مشکلات جامعه پزشکی مربوط به پزشکان جوان است که دچار چالش امنیت شغلی برای آینده هستند و این باعث کاهش انگیزه در آنان شده است.

وی درباره مشکل پزشکان بازنشسته نیز توضیح داد: ما هم‌اکنون مکانیزم ضابطه‌مندی برای دوران بازنشستگی پزشکان نداریم و مشاهده شده است که پزشکان بازنشسته نام‌آور هستند که حتی توان پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند. در حال حاضر پزشکان با چالش‌ های مالیاتی و فرسودگی شغلی روبرو هستند. متاسفانه برخی موسسات خیریه پزشکان جوان را استثمار می‌ کنند و این پزشکان جوان مجبور می‌ شوند به بهانه موسسه خیریه با درآمدهای بسیار اندک فعالیت کنند.

زالی با بیان اینکه پزشکان عمومی فعال در اورژانس‌ها بیشترین گلایه و مشکل را دارند، بیان کرد: البته ما برای آن راه‌حل داریم ولی به هر حال همیشه نیز افزایش تعرفه کارایی ندارد زیرا بیمار به آنها مراجعه نمی‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص آمار خطاهای پزشکی گفت: انتهای سال 95 آمار تحلیلی در این باره آماده می ‌شود اما در حال حاضر آماری از این موضوع در اختیار نداریم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن